Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Williams Renault FW34: Kiegészítő légterelő a rúdszárny felett | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Williams Renault FW34: Kiegészítő légterelő a rúdszárny felett

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2012.03.21. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,523
Hátsó légterelő szárny (Williams, Ausztrál Nagydíj, 2012)

A rúdszárny feletti légterelő elem különleges megjelenésű konzolon helyezkedik el. © Williams F1 Team

A Formula-1 technikai szabályzata értelmében a versenyautó hátsó területén az autó szimmetriavonalától 75mm-es távolságig lehet kiegészítő aerodinamikai elemet alkalmazni, illetve a csapatok a rúdszárnyon ezen a 150mm-es hosszon akár kivágásokat is kialakíthatnak. A Formula-1 technikai szabályzata által adott lehetőségeket kihasználva a Williams Renault FW34-es konstrukciójának rúdszárnya és hátsó ütközési zónája felett egy kiegészítő aerodinamikai elem figyelhető meg.

A grove-i alakulat négykerekűjén megjelent kiegészítőhöz hasonló megoldás nem újkeletű a Formula-1-ben, hiszen már a 2008-as évben is láthattunk ilyeneket az akkori konstrukciókon, ami a mai napig is megtalálható jó néhány csapat szerzeményén. A Williams esetében is láthattunk már ehhez hasonló szárnyprofilt, ami a jelenlegi autón egy különleges hátrafelé ívelő tartókonzolon jelent meg. Ezzel a műszaki megoldással megtartották a rúdszárny középső részének teljes keresztmetszetét, amely a megemelt végződéssel rendelkező kipufogórendszer esetében létrejött fújt hátsó légterelő szárny tekintetében megfelelő aerodinamikai hatásfokot biztosít.

A kis szárnyelem önmagában nem generál nagymértékű leszorító erőt, viszont a főprofilról, valamint az alatta lévő rúdszárnyról leváló légáramlatok örvénylése kiegészülve a kis légterelő szárnyról leváló légáramlatok örvénylő mozgásával, már jóval ütőképesebb egységet alkot. Használatával nemcsak a hátsó légterelő szárny aerodinamikai hatásfoka javítható, hanem megfelelő beállításával, illetve kialakításával a diffúzor felső légcsatornáján keresztül az autó mögé kilépő légáramlatok hatását segíti, növelve ezzel az FW34-es konstrukció hátsó szekciójának menetstabilitását. A szárnyacska kis méretének ellenére tehát egy remek aerodinamikai kiegészítőnek bizonyul.

 

(Technikai fejlesztés – Williams F1 Team – Ausztrál Nagydíj, 2012)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (2 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Williams Renault FW34: Kiegészítő légterelő a rúdszárny felett, 5.0 out of 5 based on 2 ratings


Címkék: , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Felipe Massa (Ferrari, Ausztrál Nagydíj, 2012)
Massa új karosszériát kap Malajziára

A Formula-1 legpatinásabb alakulata, a Ferrari számára nem éppen az előzetes elvárások szerint indult a 2012-es szezon. A tavalyi évben...

Előzési zóna (Maláj Nagydíj, 2012)
Ismét a célegyenesben lehet használni a DRS-t Sepangban

A Nemzetközi Automobil Szövetség kijelölte a DRS használatára szánt szakaszt a 2012-es idény második nagydíjára vonatkozóan. Ennek megfelelően a pilóták...

A W03 hátsó szekciója (Mercedes, Ausztrál Nagydíj, 2012)
Mercedes W03: A kipufogó és a diffúzor összhangja

A 2012-es szezonkezdet technikai szempontból ezúttal a Mercedes alakulat W03-as autója körüli részletektől volt hangos. A német alakulat új konstrukcióját...

Close