Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Williams-Cosworth FW33: Módosított első légterelő szárny | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Williams-Cosworth FW33: Módosított első légterelő szárny

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.05.07. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,524
Első légterelő szárny (Williams, Török Nagydíj, 2011)

Extra kivágással látták el a Williams FW33-as első légterelő szárny főprofilját. © AT&T Williams

A Williams alakulat által a Török Nagydíjra összeállított aerodinamikai csomag részeként módosítást végeztek az FW33-as konstrukció első légterelő szárnyával kapcsolatban is.

A három héttel ezelőtt megrendezett Kínai Nagydíjon alkalmazott megoldással ellentétben a lépcsős szárnyelem alatt a főprofilon kialakított vízszintes nyílás pozícióját megváltoztatták. Az előző konstrukció esetében a versenyautó tengelyvonalához közelebb volt elhelyezve az említett kivágás, amely ezúttal a véglezáró elemhez csatlakozó lépcsős szárny alá került. A módosításnak köszönhetően a szárny ezen része úgy viselkedik aerodinamikai szempontból, mintha az eleve két különálló profilból állna, vagyis a főprofil mögött elhelyezett kiegészítő szárnyakkal együtt úgy viselkedik, mintha négy különálló elemből állna az első szárny két vége.

A módosítással nagyobb hangsúlyt kapott az FW33-as első légterelő szárnya az autó elülső részére ható aerodinamikai leszorító erő tekintetében. A meglehetősen szűkre készített nyílásnak köszönhetően a rajta áthaladó légáramlatok sebessége felgyorsul, aminek hatására nagyobb aerodinamikai leszorító erő keletkezik. A főprofilon alkalmazott kivágással a szárny feletti légáramlatok által kifejtett nyomás megnő, amely növeli az első tengelyre ható nyomást, csökkentve ezzel az autó alulkormányozottságának kialakulását, amely az isztambuli pálya kanyarjaiban igencsak jó szolgálatot tesz.

További változás az FW33-as első szárnyával kapcsolatban annak véglezáró lemeze, amelynek felső éléről eltűnt a korábban használt vízszintes szárnyacska. Helyette a véglezáró elem mellett egy függőleges elhelyezésű profil kapott helyet, amely az első kerekek mellett hivatott hatékonyabb légáramlatok kialakítására, fokozva ezzel az autó elülső részének menetstabilitását.

 

Képgaléria:

Első légterelő szárny (Williams, Török Nagydíj, 2011) Első légterelő szárny (Williams, Török Nagydíj, 2011)

 

(Technikai fejlesztés – AT&T Williams – Török Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Első fékhűtés (Williams, Török Nagydíj, 2011)
Williams-Cosworth FW33: Módosított első fékhűtés

Az elmúlt Kínai Nagydíjat követő háromhetes szünetben a Williams alakulat mérnökei jó néhány technikai fejlesztést kidolgoztak a törökországi futamra vonatkozóan....

Motor (Sauber F1 Team, Török Nagydíj, 2011)
Sauber Ferrari C30: A motor kialakítása

Miután a Sauber alakulat a Ferrari csapatának V8-as motorját kapta meg az idei évre, nem meglepő a két gárda által...

Az F1 hivatalos gumibeszállítója (Pirelli, Török Nagydíj, 2011.05.05)
Újabb gumikeveréket tesztelhet Isztambulban a Pirelli

Az idei évben a Formula-1 hivatalos gumibeszállítójává avanzsált Pirelli hivatalosan is bejelentette, hogy az előzetes tervekkel ellentétben nem fogják bevetni...

Close