Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Williams-Cosworth FW33: Módosított első fékhűtés | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Williams-Cosworth FW33: Módosított első fékhűtés

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.05.07. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,175
Első fékhűtés (Williams, Török Nagydíj, 2011)

Új kialakítású légbeömlőket kaptak a Williams FW33-as versenyautók első fékrendszerei. © AT&T Williams

Az elmúlt Kínai Nagydíjat követő háromhetes szünetben a Williams alakulat mérnökei jó néhány technikai fejlesztést kidolgoztak a törökországi futamra vonatkozóan. Ezen újítások közül az egyik az FW33-as konstrukció első fékeinek hűtését elősegítő légbeömlő nyílásokkal kapcsolatban elvégzett változtatás.

A Török Nagydíjnak otthont adó isztambuli versenypálya hozzávetőlegesen 60%-os szinten veszi igénybe a versenyautók fékeit. Ez az érték nem számít olyan számottevőnek, de ennek ellenére a pilótáknak óvatosan kell kezelni a fékpedálokat, hogy megakadályozzák a kerekek blokkolását, amely leginkább a verseny első részében a legkritikusabb, amikor még sok üzemanyaggal róják a köröket, és a nagyobb súllyal rendelkező autó ezáltal jobban megterheli a Pirelli által biztosított gumiabroncsokat is.

A Formula-1-es autókban alkalmazott fékek csak meghatározott hőmérséklettartományban üzemelnek kifogástalanul. A fékezések során másodperceken belül képes több száz fokot is emelkedni a féktárcsák és a fékbetétek hőmérséklete, ami azok üzemideje mellett a fékhatást is jelentősen befolyásolja. Abban az esetben, ha a versenyautó fékei túlságosan gyakran 1000ºC-os hőmérséklet fölé hevülnek, az a gyors elhasználódásukhoz vezethet, míg abban az esetben, ha nem melegednek fel 400ºC-ig, nem képesek megfelelő fékhatást biztosítani. A Formula-1-es versenyautók fékei 650ºC-os hőmérsékleten fejtik ki az optimális fékteljesítményt.

Ebből adódóan a csapatoknak gondoskodni kell arról, hogy a fékeket minden körülmények között a megfelelő hőmérsékleten tartsák. Az adott versenypálya karakterisztikája, valamint a gyors- és lassabb pályaszakaszok figyelembe vételével határozzák meg, hogy milyen mértékű fékhűtésre van szükség. A hosszú egyenesekben van elég idő arra, hogy a kanyarokban felhevült fékek le tudnak hűlni. De természetesen vannak olyan pályák is a versenynaptárban, ahol a szűk kanyarok mellett viszonylag kevés egyenes pályaszakasz található, ahol nagyobb hangsúlyt kell fektetni a fékek minél hatékonyabb hűtését elősegítő aerodinamikai elemek kialakítására.

A Formula-1-es versenyautók fékeinek optimális hőmérsékleten történő tartásához az első és a hátsó kerek esetében hűtőnyílásokat alakítanak ki a kerékfelfüggesztések felől a kerékagy belső felületén. A menetiránynak megfelelően kialakított nyílásokon keresztül jut be a féktárcsákhoz és a fékbetéthez a menetszél (hűtőlevegő), amelynek egy része a féktárcsa kerületén kialakított ovális furatokon keresztül sugárirányban áthaladva hűti a tárcsát, más része pedig keresztülhaladva a kerékagyon, hűti a fékbetéteket.

 

(Technikai fejlesztés – AT&T Williams – Török Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Motor (Sauber F1 Team, Török Nagydíj, 2011)
Sauber Ferrari C30: A motor kialakítása

Miután a Sauber alakulat a Ferrari csapatának V8-as motorját kapta meg az idei évre, nem meglepő a két gárda által...

Az F1 hivatalos gumibeszállítója (Pirelli, Török Nagydíj, 2011.05.05)
Újabb gumikeveréket tesztelhet Isztambulban a Pirelli

Az idei évben a Formula-1 hivatalos gumibeszállítójává avanzsált Pirelli hivatalosan is bejelentette, hogy az előzetes tervekkel ellentétben nem fogják bevetni...

A hátsó felfüggesztés és a KERS akkumulátora (Red Bull Racing, Maláj Nagydíj, 2011.04.10)
Vajon megoldotta-e a KERS problémáját a Red Bull?

A Formula-1-es mezőny számára a Kínai Nagydíjat követően háromhetes szünet állt a rendelkezésére. Ezen időszak alatt a csapatok visszatértek a...

Close