Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Williams-Cosworth FW33: Mercedes-stílusú első szárny | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Williams-Cosworth FW33: Mercedes-stílusú első szárny

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.04.16. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,301
Első légterelő szárny (Williams, Kínai Nagydíj, 2011)

A Mercedes MGP W02-es autókon látható kivágás ezúttal a Williams versenyautóin is megjelent a Kínai Nagydíjon. © AT&T Williams

A Williams csapat számos fejlesztéssel érkezett meg a 2011-es szezon harmadik futamára. Az újítások között szerepel az első légterelő szárny főprofilján elvégzett módosítás, amely némi hasonlóságot mutat a Mercedes MGP W02-es konstrukciókon alkalmazott megoldással.

A lépcsős szárnyelem alatt a főprofilon egy-egy vízszintes nyílást alakítottak ki, aminek köszönhetően a szárny ezen része úgy viselkedik aerodinamikai szempontból, mintha az eleve két különálló profilból állna. A nyílás nem egészen az első kerék előtti részen került kialakításra – sokkal inkább a versenyautó tengelyvonalához közeli részen -, hiszen a kerék előtti terület nem igazán alkalmas extra leszorító erő előállítására. A főprofil nyílás előtti területét mélyebbre alakították ki, és ebből adódóan kisebb szöget zár be a pálya felületével. A szárny alsó síkjának kialakításával, valamint a főprofil kivágásának köszönhetően az elölről érkező légáramlatok egy része hatékonyabb aerodinamikai hatást fejt ki.

A módosítással nagyobb hangsúlyt kapott az FW33-as első légterelő szárnya az autó elülső részére ható aerodinamikai leszorító erő tekintetében, hiszen a szűk nyíláson áthaladó légáramlatok sebessége felgyorsul, aminek köszönhetően nagyobb aerodinamikai leszorító erő keletkezik. A főprofilon alkalmazott kivágással a szárny feletti légáramlatok által kifejtett nyomás nagyobb, mint a korábbi futamokon alkalmazott konfiguráció használata esetén, amely növeli az első tengelyre ható nyomást, csökkentve ezzel az autó alulkormányozottságának kialakulását.

 

(Technikai fejlesztés – AT&T Williams – Kínai Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Pirelli gumiabroncs színkódok (Pirelli, 2011.04.07)
Egy extra készlet gumit kapnak a csapatok Kínában

Az elmúlt héten megrendezett Maláj Nagydíj pénteki szabadedzésén a kísérleti gumiabroncsokból összesen két kemény keveréket biztosított a Pirelli a csapatok...

Williams FW33 orrkúp (AT&T Williams, Barcelona teszt, 2011.03.09)
Új kipufogórendszerrel próbálkozik a Williams Sanghajban

A nagy Formula-1-es múlttal rendelkező Williams alakulat számos újítással ruházta fel a 2011-es évre tervezett konstrukcióját. Ezek között előkelő helyet...

Előzési zóna (Kínai Nagydíj, 2011)
A hátsó egyenesben lesz használható a DRS Sanghajban

Az idei szezonban bevezetett menetközben állítható hátsó szárnyak több-kevesebb sikerrel, de bemutatkoztak az első két nagydíj alkalmával. A szezonnyitó melbourne-i...

Close