Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Williams-Cosworth FW33: Komplex kialakítású első szárny | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Williams-Cosworth FW33: Komplex kialakítású első szárny

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.07.16. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,253
Első légterelő szárny (Williams, Angol Nagydíj, 2011)

A Williams FW33-as konstrukcióin egy meglehetősen komplex kialakítású első légterelő szárny került felhasználásra a lassú- és gyors kanyarokkal teletűzdelt silverstone-i pályán. © AT&T Williams

A Williams csapat FW33-as névre hallgató konstrukciói a Red Bull Renault RB7-es versenyautók esetében használt hosszabb építésű kipufogórendszerhez hasonló csövezés alkalmazása mellett módosított első légterelő szárnyakat is kaptak az Angol Nagydíjra. Mindamellett, hogy a szárny főprofilja nem változott drasztikus mértékben az előző futamon használt változathoz képest, az 1.800mm széles aerodinamikai elem véglezáró lemezei, illetve az előzőleg említett profil feletti lépcsős szárny-rész már annál inkább a silverstone-i pálya vonalvezetéséhez volt igazítva.

A grove-i alakulat mérnökcsapata által elkészített első légterelő szárny főprofilját szemlélve némi hasonlóságot lehet felfedezni a Mercedes MGP W02-es konstrukciókon alkalmazott megoldáshoz viszonyítva. A lépcsős szárnyelem alatt a főprofilon ugyanis egy-egy vízszintes nyílás látható, aminek hatására a szárny aerodinamikai szempontból úgy viselkedik, mintha azt két különálló profilból állították volna össze. A nyílás hozzávetőlegesen az első kerék előtt kerültek kialakításra, annak ellenére, hogy a kerék előtti terület nem igazán alkalmas extra leszorító erő előállítására. A nyílás előtti területet mélyebbre alakították ki, aminek következtében az a terület kisebb szöget zár be a pálya felületével. A szárny alsó síkjának kialakításával, valamint a főprofil kivágásának köszönhetően az elölről érkező légáramlatok egy része hatékonyabb aerodinamikai hatást fejt ki, miután a nyílás méretének megfelelő megválasztásával, illetve annak keskeny kialakítása révén az ott áthaladó légáramlatok sebessége felgyorsul, fokozva ezzel a szárny aerodinamikai hatékonyságát. Elmondható továbbá, hogy a konstrukció kialakításából adódóan a szárny felett és alatt elhaladó légáramlatok nyomáskülönbségéből eredően az első tengelyre kifejtett megfelelő mértékű nyomásnak köszönhetően csökkenteni lehet az autó alulkormányozottságának kialakulását.

Az előzőleg említett szempont mellett azonban arról sem szabad megfeledkezni, hogy a szükséges mértékű leszorító erő biztosítására összeállított szárnyelemeket úgy kell elkészíteni, illetve beállítani, hogy azok a fellépő aerodinamikai terhelés hatására se okozzanak túlzott mértékű rezonanciát. Ennek megfelelően készült el a módosított lépcsős szárnyelem, amely ezúttal 2-2 pár légterelő profilt jelent a főprofil mindkét végén. Ennek szerepe nemcsak az első légterelő szárnyra ható leszorító erő fokozása, hanem az első kerekek körül a megfelelő légáramlatok biztosítása is.

 

(Technikai fejlesztés – AT&T Williams – Angol Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Orrkúpok (Team Lotus, Spanyol Nagydíj, 2011)
A Lotus a KERS-t is a Red Bull Racingtől kapja majd jövőre

A Team Lotus által bejelentett információ szerint újabb komolyabb technikai előrelépésre készül Tony Fernandes csapata, miután a 2012-es évben a...

Kipufogó (Ferrari, Angol Nagydíj, 2011)
Ferrari 150 Italia: Módosított kipufogórendszer

A tavalyi szezonhoz hasonlóan a 2011-es évre bevezetett technikai szabálymódosításoknak köszönhetően a csapatoknak leginkább a versenyautók aerodinamikai vonatkozásában van lehetőségük...

Első légterelő szárny (Sauber F1 Team, Angol Nagydíj, 2011)
Sauber Ferrari C30: Első szárny, avagy variációk két témára

A silverstone-i futamnak otthont adó versenypálya vonalvezetéséből eredő gyors irányváltoztatások, a kanyarokban szükséges nagyobb menetstabilitás biztosítása, és nem utolsó sorban...

Close