Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Williams-Cosworth FW33: Kis leszorító erőt generáló hátsó szárny | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Williams-Cosworth FW33: Kis leszorító erőt generáló hátsó szárny

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.06.17. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,437
Hátsó légterelő szárny (Williams, Kanadai Nagydíj, 2011)

A Kanadai Nagydíjra készített, extrém formát öltött hátsó légterelő szárny végül a versenyen nem jutott szerephez. © AT&T Williams

A kis leszorító erőt előállító aerodinamikai csomagot igénylő, a Kanadai Nagydíjnak otthont adó Gilles Villeneuve nevét viselő versenypályára egy teljesen új kialakítású hátsó légterelő szárnyat vitt magával a Williams alakulat. Ahogyan az a mellékelt fotón is látható, meglehetősen extrém formát öltött főprofilt kapott a grove-i gárda FW33-as konstrukciója.

Mindamellett, hogy a szárny kialakításával, annak véglezáró lemezeihez csatlakozó szakaszainak keskeny keresztmetszetének köszönhetően csökken a profil alatt és felett elhaladó levegő nyomásából eredő különbség (amely végül kis leszorító erőt eredményez), a szárny középső tartókonzoljához csatlakozó szekció egy mélyebbre ívelő, kanálszerű kialakítást kapott. Ennek köszönhetően a szárny felett átáramló levegő nyomása nagyobb, mint a profil alatt elhaladó levegő aerodinamikai nyomása, ami viszont az autó hátsó részének középső területére nagyobb leszorító erőt képes kifejteni.

A fentiekben ismertetett új hátsó légterelő szárnyat végül a Williams csak a pénteki szabadedzések alkalmával vitte pályára, és végül a kvalifikáción és az azt követő versenyen visszatértek a korábban alkalmazott szárny használatára.

 

(Technikai fejlesztés – AT&T Williams – Kanadai Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)
Williams-Cosworth FW33: Kis leszorító erőt generáló hátsó szárny, 5.0 out of 5 based on 1 rating


Címkék: , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Hűtőnyílás az orrkúpon (Mercedes GP Petronas F1 Team, Kanadai Nagydíj, 2011)
Mercedes MGP W02: F-csatornát idéző hűtőnyílás

A Mercedes GP alakulat által a Kanadai Nagydíjon alkalmazott fejlesztések között helyet kapott egy érdekes megoldás is, amelyet már az...

Első fékhűtés és féktárcsa (Williams, Kanadai Nagydíj, 2011)
Williams-Cosworth FW33: Módosított első fékhűtés

Miután a Kanadai Nagydíjnak otthont adó Gilles Villeneuve versenypálya meglehetősen igénybe veszi a Formula-1-es autók fékrendszerét, a csapatok többsége megpróbált...

Tony Fernandes (Team Lotus, Jerez teszt, 2010.02.19)
A Team Lotus jelentős fejlesztésekre készül

A Team Lotus és a General Electric között az elmúlt napokban megkötött szponzori szerződésnek köszönhetően a brit csapat jelentős anyagi...

Close