Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Williams-Cosworth FW33: Első szárny módosított főprofillal | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Williams-Cosworth FW33: Első szárny módosított főprofillal

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.09.27. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,565
Első légterelő szárny (Williams, Szingapúri Nagydíj, 2011)

A szingapúri pálya vonalvezetéséhez igazodva, a szűk, közel 90°-os kanyarok megfelelő teljesítéséhez minimalizálni kell az autó alulkormányozottságát. © AT&T Williams

A Williams csapat által megépített FW33-as névre hallgató konstrukció a Szingapúri Nagydíjra egy átdolgozott első légterelő szárnyat kapott. Mindamellett, hogy a módosítás nem érintette jelentős mértékben a főprofil felett lévő lépcsős szárnyelemeket, a főprofil és a mögötte elhelyezett 2-2db kiegészítő légterelő lapok már másmilyen konfigurációban jelentek meg a korábban alkalmazott változathoz képest.

A grove-i gárda mérnökcsapata által elkészített első légterelő szárny 1.800mm-es, a versenyautó szélességével megegyező főprofilját tekintve észre lehet venni némi hasonlóságot a Mercedes MGP W02-es konstrukciókon alkalmazott megoldáshoz viszonyítva. Ez a fajta kialakítás azonban a Williams számára már nem újdonság, hiszen a főprofilon alkalmazott extra kivágást – másmilyen profillal – már a korábbi versenyhétvégék során is használták. A lépcsős szárnyelemek alatt a főprofil mindkét végén kialakított egy-egy vízszintes nyílás figyelhető meg, aminek hatására a szárny aerodinamikai szempontból úgy viselkedik, mintha azt két különálló profilból állították volna össze. A szingapúri versenypályára elkészített szárny esetében kisebb szélességben, és íveltebb kivitelben jelentek meg az említett nyílások, amelyek hozzávetőlegesen az első kerék előtt kerültek kialakításra, annak ellenére, hogy a kerék előtti terület nem igazán alkalmas extra leszorító erő előállítására.

A nyílás, illetve a főprofil alatt kialakított, függőleges elhelyezésű légterelő lemezek kialakításával az elölről érkező légáramlatok egy része hatékonyabb aerodinamikai hatást fejt ki, miután a nyílás méretének megfelelő megválasztásával, illetve annak keskeny kialakítása révén az ott áthaladó légáramlatok nagyobb sebességet képesek elérni, ami ezáltal növeli a szárny által kifejtett aerodinamikai leszorító erő nagyságát. A megfelelő nagyságú leszorító erő előállításában a szárny felett és alatt elhaladó légáramlatok nyomáskülönbsége játszik döntő szerepet, és az első tengelyre kifejtett megfelelő mértékű nyomásnak köszönhetően csökkenteni lehet az autó alulkormányozottságának kialakulását. Ez utóbbi pedig a szűk, 90°-os kanyarokban rendkívül fontos.

Az előzőleg említett szempontok mellett a szárny összeállításánál azt is figyelembe kell venni, hogy azokon a fellépő aerodinamikai terhelés hatására se jelentkezzen túlzott mértékű rezonancia, valamint ne jelentsen extra igénybevételt az első gumiabroncsokra vonatkozóan. Érdekesség, hogy a szingapúri pályának az egyik leghosszabb fékezési zónájában például közel 600kg-nak megfelelő terhelés hat az első gumikra.

 

(Technikai fejlesztés – AT&T Williams – Szingapúri Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Formula1Tech Blog ajánló ('iWiW - Megosztás' gomb)
Már csak ez hiányzott: Irány az iWiW!

A bejegyzés címe talán kissé túlzásnak is tűnhet, hiszen minden bizonnyal lehetne még egy-két összetevővel bővíteni a Blog szolgáltatásait, amelyek...

Kipufogó (Marussia Virgin Racing, Szingapúri Nagydíj, 2011)
Virgin Racing Cosworth MVR-02: Átalakított kipufogórendszer

A csapatok által a Szingapúri Nagydíjra elkészített fejlesztések között a kipufogó-diffúzor párosítás előkelő helye foglal el. Szinte nincs olyan tagja...

Első fék (Team Lotus, Szingapúri Nagydíj, 2011)
Lotus Renault T128: Probléma az első fékkel

A Formula-1-es versenyautók fékrendszere szempontjából a szingapúri pálya igencsak komoly igénybevételt jelent, amely egyúttal azt is eredményezi, hogy a csapatoknak...

Close