Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Williams-Cosworth FW33: A hátsó szárny vibrációjának csökkentése | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Williams-Cosworth FW33: A hátsó szárny vibrációjának csökkentése

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.04.16. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,263
Hátsó légterelő szárny (Williams, Kínai Nagydíj, 2011)

A hátsó légterelő szárny merevségének biztosításához egyedi rögzítési módot alkalmaz a Williams csapat. © AT&T Williams

A Williams alakulat meglehetősen szokatlan alacsony építésű hátsó traktusa miatt a hátsó kerékfelfüggesztő karok rögzítésének módja is igencsak egyedinek mondható. A felső lengőkarokat például a hátsó légterelő szárny két részből álló középső tartókonzolaként is szolgáló kiegészítőn keresztül vezették. Ezt a szerkezeti megoldást felhasználva végzett a grove-i mérnökcsapat egy kisebb módosítást a sanghaji futam hétvégéjére.

A hátsó gyűrődési zóna felett lévő rúdszárnyat egy különleges csatlakozóelemmel rögzítették a felső keresztlengőkarok csatlakozó pontjaihoz viszonylag közel. Ennek segítségével elkerülhető a hátsó légterelő szárny nem kívánt rezonanciája, ami természetesen negatív mértékben hat ki az autó hátsó traktusára jellemző aerodinamikai tulajdonságokra. A rögzítési mód további előnye, hogy az oldalirányú terheléseknél jelentkező igénybevételeknek is jobban ellenáll a hátsó felépítmény, amely ezáltal nagyobb merevséggel rendelkezik.

A Kínai Nagydíjat megelőző malajziai futamra hasonló módon megoldott, fém csatlakozóelem felhasználásával kialakított rögzítést alkalmaztak a hátsó légterelő szárny függőleges véglezáró lapjai és a diffúzor felső része között, amely szintén az előzőleg említett vibrációs hatás kiküszöbölése miatt történt.

 

(Technikai fejlesztés – AT&T Williams – Kínai Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Oldalso kocsiszekreny (Mercedes, Kínai Nagydíj, 2011)
Mercedes MGP W02: Extra hűtőnyílás az oldaldobozon

A versenyautó erőforrásának, valamint a sebességváltó nem kívánt túlmelegedésének megelőzése érdekében a Mercedes csapat mérnökei módosítást végeztek a W02-es konstrukció...

Első légterelő szárny (Williams, Kínai Nagydíj, 2011)
Williams-Cosworth FW33: Mercedes-stílusú első szárny

A Williams csapat számos fejlesztéssel érkezett meg a 2011-es szezon harmadik futamára. Az újítások között szerepel az első légterelő szárny...

Pirelli gumiabroncs színkódok (Pirelli, 2011.04.07)
Egy extra készlet gumit kapnak a csapatok Kínában

Az elmúlt héten megrendezett Maláj Nagydíj pénteki szabadedzésén a kísérleti gumiabroncsokból összesen két kemény keveréket biztosított a Pirelli a csapatok...

Close