Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Webber tiltólistára tenné az állítható hátsó szárnyat | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Webber tiltólistára tenné az állítható hátsó szárnyat

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.03.23. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,000
Mark Webber (Red Bull Racing, Barcelona teszt, 2011.03.08)

A Red Bull Racing ausztrál pilótája, Mark Webber véleménye szerint nem kellene használni az időmérőn az új hátsó légterelő szárnyat. © Red Bull Racing

Az izgalmas és látványos előzések elősegítésének reményében bevezetett technikai szabálymódosítások – mint például a KERS visszatérése, vagy a pilóta által menetközben állítható hátsó légterelő szárny – igencsak megosztják a csapatok és a pilóták véleményét. Egyesek reális esélyt látnak arra, hogy az új rendszer szerint működő hátsó szárny valóban eléri célját, míg akadnak olyanok is, akik nem látják olyan fényesen a helyzetet.

Az utóbbiak közé sorolható a Red Bull Racing színeiben szereplő Mark Webber is, aki nem igazán ért egyet az FIA egyes törekvéseivel. „Természetesen mindenki izgalmas futamokat szeretne, de ha igazán fantasztikus versenyt akar valaki látni, akkor azt tanácsolom, menjen el a Formula Ford Festivalra, Brands Hatch-be. Oda kellene figyelni arra, hogy nehogy rossz irányba tartson ez a kategória.” – nyilatkozta keserű szájízzel Mark Webber.

Az ausztrál pilóta leginkább a menetközben állítható hátsó légterelő szárny használati szabályaival nem ért egyet, egészen pontosan a regulák azon részével, amely korlátozás nélkül lehetővé teszi a versenyzők számára, hogy bármikor állíthassanak a fékszárny dőlésszögén az időmérők alatt.

Mialatt megpróbálsz egy jó köridőt teljesíteni, nyomogatni kell a szárny állítására elhelyezett gombot. Mindenki ugyanezt fogja majd csinálni, akkor pedig milyen előnyünk fog ebből vajon származni? Az időmérőn nem hiszem, hogy szükség lenne erre, sokkal inkább zavarni fogja a pilótát.” – tette hozzá Webber.

Az előzések megkönnyítése reményében bevezetett menetközben állítható hátsó légterelő szárny felső vízszintes profilját érinti az új előírás. A fékszárny mindössze két pozíciót vehet fel, amelynek mértéke 10…50mm közötti lehet, és a kormánykeréken elhelyezésre kerülő nyomógomb használatával elért laposabb szárnyállással csökkenteni tudja a pilóta a légellenállás nagyságát, és az ily módon a hátsó légterelő szárnyon ébredő kisebb aerodinamikai leszorító erő hatására nagyjából 12…15km/h-ás sebességtöbbletre tehet szert tenni.

A pilóta az új rendszert a nagydíjhétvégék szabadedzésein, és ahogyan az korábban is említésre került, az időmérőn is mindenféle megkötés nélkül használhatja. A versenyre vonatkozóan viszont az FIA előre meghatározza, hogy az adott pálya mely 600m-es szakaszán lehet állítani a légterelő lap dőlésszögén, mindezt abban az esetben, ha az üldözött versenyautótól mért lemaradás kevesebb 1 másodpercnél. További szigorítás, hogy a futam rajtját, és az esetleges biztonsági autós fázist követő két kör megtétele alatt tilos a pilótának állítani a hátsó szárny dőlésszögén. Annak érdekében pedig, hogy a versenyző pontosan tudja, hogy a rendszer mikor van működésben, egy kontrol lámpa fog jelezni a pilótafülke műszerfalán. A szárny dőlésszögének állításához pedig az adott nyomógombot mindvégig nyomva kell tartani, és abban az esetben fog az elem visszatérni az eredeti pozíciójába, ha a pilóta elengedi a nyomógombot, vagy pedig rálép a fékpedálra.

Mindamellett, hogy Mark Webber elsősorban a kvalifikációk miatt aggodalmaskodik – talán joggal -, véleménye szerint a versenyek során is adódhatnak majd gondok. „Nem igazán lenne szerencsés, ha egy lekörözést követően a hátul maradt autó 10km/h-ás sebességtöbblettel túlságosan ráhajtana az autómra. Nem igazán értem ennek a lényegét, mert így akár a kék zászlókat el is lehetne felejteni.” – magyarázta a Red Bull Racing ausztrál versenyzője.

Az sem teljesen egyértelmű számomra, hogy miért nem lehet az időmérőn is ugyanúgy használni a hátsó szárnyat, mint a versenyek során. Az új rendszert versenyzésre szánták. Azt sem igazán értem, hogy miért kellene nyitott szárnyállással áthajtani az Eau Rouge-on, hiszen az F-csatornával sem volt igazán egyszerű.” – utalt ezzel Webber arra, hogy az új hátsó szárnyak használata a biztonságot tekintve sem tűnnek megnyugtatónak.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Martin Whitmarsh (McLaren Mercedes, Koreai Nagydíj, 2010.10.22)
A McLarennél ellenzik a mozgatható hátsó szárnyat

A 2011-ben bevezetésre kerülő technikai szabálymódosítások igencsak megoszló véleményeket vált ki a csapatok körében. Ilyen például a pilóta által menet...

Technikai szabályváltozások 2011
Technikai szabályváltozások 2011-ben

A Formula-1-es világbajnoki sorozat 2011-es szezonja jó néhány technikai szabályváltozást hoz a sport számára. A csapatok közül már mindenki bemutatta...

Jenson Button (McLaren Mercedes, Barcelona teszt, 2011.03.08)
Kudarcot vallott a McLaren kipufogórendszere

Aki figyelemmel kísérte a Formula-1-es csapatok téli tesztidőszakát, annak minden bizonnyal nem hat újdonságként, hogy a McLaren Mercedes alakulat munkáját...

Close