Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Visszatérhetnek a turbómotorok az F1-be | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Visszatérhetnek a turbómotorok az F1-be

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2010.12.10. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 934
Renault motor (Renault, Kanadai Nagydíj, 2010.06.10)

A 2013-as szezon újabb radikális változásokat ígér a turbófeltöltős motorok visszatérésével. © Lotus Renault GP

A mai világban egyre nagyobb hangsúlyt kell fektetni a környezettudatosságra, és nincs ez másként a Formula-1-el sem. A Nemzetközi Automobil Szövetség komoly lépést tett ennek érdekében, amikor jóváhagyta a 2013-as évben életbe lépő új regulákat a kategóriában használható motorokkal kapcsolatban. A motorgyártó cégek már jóval korábban közös nevezőre jutottak a témával kapcsolatban, de elképzelésük érvényesítéséhez még hiányzott az FIA jóváhagyása.

Az új előírásoknak megfelelően tehát a jelenleg használt 2.4 literes erőforrások helyett 1.6 literes, turbófeltöltős erőforrásokat használnak majd a csapatok, amelyek az üzemanyag-felhasználás szempontjából komoly megtakarítást jelent majd. A gyártók azonban kérték az FIA-t, hogy még néhány évig a jelenlegi szabályrendszer maradjon érvényben, mivel az új előírások beiktatásának pontos dátumáról nem tudtak megegyezni, de a Jean Todt által vezetett szervezet határozottan kiáll döntése mellett, miszerint 2013-ban kötelező jelleggel az új motorokat mell majd használni.

Az egykori Ferrari-irányító eltökélt kijelentése mögött minden bizonnyal az állhat, hogy az FIA pénteki ülésén el fogja fogadni az új motorszabályra vonatkozó előírásokat, és azt követően pedig az FIA Motorsport Világtanács a monte-carlói tárgyaláson véglegesítheti mindazt.

Az új regulák minden bizonnyal kedvezően hatnak majd a Formula-1-re, hiszen a turbófeltöltős motorok alkalmazásával még inkább teret nyer a környezetbarát technológiák alkalmazása, amely több olyan támogatót hozhat az F1 számára, akik részt kívánnak venni ebben a programban.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék:


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Red Bull Racing RB6 bemutató (Valencia, 2010.02.10)
A Red Bull jól halad a 2011-es autó fejlesztésével

A Red Bull Racing alakulat az elmúlt szezonban a többi csapatot követően vitte pályára először a vadonat új fejlesztésű versenyautóját,...

Ferrari F10 F-csatorna (Ferrari, Kínai Nagydíj, 2010.04.16)
Berger élesen kritizálta a Ferrari F-csatornáját

A McLaren által bevezetett F-csatorna előnyeinek láttán többek között a Renault istálló is elkészítette a wokingiak szerzeményét idéző aerodinamikai rendszert,...

Lewis Hamilton (McLaren Mercedes, Bahreini Nagydíj, 2010.03.12)
A McLaren nem bánkódik az F-csatorna betiltása miatt

A McLaren alakulat egyik legnagyobb 2010-es újításának kétségtelen, hogy a különleges kialakítást kapott motorburkolata tekinthető, amely az egyedi elképzelésen alapuló...

Close