Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Virgin Racing Cosworth MVR-02: Átalakított kipufogórendszer | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Virgin Racing Cosworth MVR-02: Átalakított kipufogórendszer

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.09.25. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,575
Kipufogó (Marussia Virgin Racing, Szingapúri Nagydíj, 2011)

A Virgin mérnökei a Mercedes W02-es autókon már alkalmazott kivitelhez hasonló kipufogórendszert vittek magukkal Szingapúrba. © Marussia Virgin Racing

A csapatok által a Szingapúri Nagydíjra elkészített fejlesztések között a kipufogó-diffúzor párosítás előkelő helye foglal el. Szinte nincs olyan tagja a mezőnynek, ahol ezzel kapcsolatosan ne lehetne kisebb-nagyobb módosításokról beszámolni. Ehhez hasonlóan járt el a Marussia Virgin Racing alakulat is, aki az Olasz Nagydíjon kipróbált kipufogórendszert az ázsiai helyszínre is magával hozta, miután az a monzai pályán megfelelő teljesítményt nyújtott.

Mielőtt azonban a kipufogórendszerrel kapcsolatos részletek folytatása következne, nézzük meg alaposan a bejegyzéshez mellékelt fotót. Érdekesség, hogy a motorok szelepeinek működtetésében szerepet játszó nitrogéntartály igencsak közel került elhelyezésre az üzem közben magas hőmérsékletűre felhevülő kipufogórendszer csövezéséhez. Ahogyan az a motor külső felülete mellett látható, fémlemezből készített hőpajzs van elhelyezve, ehhez hasonlóan a nitrogénpalack külső felületét is hőálló bevonattal látta el a csapat.

Visszatérve a bejegyzés eredeti témájához… A Virgin alakulat mérnökei ezúttal egy olyan kipufogórendszert épített be az MVR-02-es konstrukcióba, amely az előrevezetett gyűjtőcsonk mellett a legtöbb csapat által használt kivitellel ellentétben jóval rövidebb csövezést tartalmaz. Ennek megfelelően a kipufogó végződése jóval közelebb került a versenyautó hosszanti szimmetriatengelyéhez, amely tulajdonképpen a Mercedes GP által korábban használt konfigurációt idézi.

A Virgin korábban több ízben is panaszkodott arról, hogy a kipufogórendszer ezt megelőzően kidolgozott kivitele esetén a hátsó gumiabroncsok jobban felmelegedtek, ami több szempontból sem szerencsés. Egyrészt a forró égéstermék kedvezőtlen hatást válthat ki a gumiabroncs belső peremezése, illetve oldalfala tekintetében, másfelől pedig ha a gumi futófelületét képzeletben elharmadolnánk, akkor az így létrejövő belső- és külső sávok hőmérséklete között is túlzottan nagy különbség alakul ki. Abban az esetben, ha a gumi felülete a kalkulált értékekhez képest jóval nagyobb hőmérsékletre felhevül, akkor az előbb-utóbb annak hólyagosodásához, majd ezen hólyagok kidurranását követően azok futófelületről történő leválását eredményezi, csökkentve ezáltal a tapadás hatékonyságát.

A Virgin által eszközölt fejlesztés révén minden bizonnyal a fentiekben ismertetett probléma kiküszöbölése volt a cél, mindamellett, hogy a padlólemez és a diffúzor irányába biztosított meleg levegő által elérhető extra szívóhatással fokozni tudják az autó hátsó részére ható aerodinamikai leszorító erő nagyságát, amely a kanyarokból történő kigyorsítások mértékén is képes javítani.

 

(Technikai fejlesztés – Marussia Virgin Racing – Szingapúri Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Első fék (Team Lotus, Szingapúri Nagydíj, 2011)
Lotus Renault T128: Probléma az első fékkel

A Formula-1-es versenyautók fékrendszere szempontjából a szingapúri pálya igencsak komoly igénybevételt jelent, amely egyúttal azt is eredményezi, hogy a csapatoknak...

Kipufogó (Team Lotus, Szingapúri Nagydíj, 2011)
Lotus Renault T128: Módosított kipufogórendszer (+Videó)

A Formula-1-es csapatok körében a 2011-es szezon slágertermékének is nevezhető, a kipufogóval fújt diffúzor alkalmazása és továbbfejlesztése a Szingapúri Nagydíj...

Pirelli animáció (Szingapúri Nagydíj, 2011)
Pirelli animáció: Szingapúri Nagydíj, 2011 (Videó)

A 2011-es Formula-1-es világbajnokság Szingapúri Nagydíja egy közel 5km-es utcai versenypályán kerül megrendezésre, ahol a 61 körös versenytáv során elérhető...

Close