Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Vettel Malajziát is meghódította (Maláj Nagydíj, 2011) – 2. rész | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Vettel Malajziát is meghódította (Maláj Nagydíj, 2011) – 2. rész

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.04.13. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,292

Force India F1 Team

Force India Mercedes VJM04(14) Adrian Sutil, 11. hely
(15) Paul di Resta, 10. hely

A malajziai helyszínre jellemző magas hőmérséklet és páratartalom okozta nehézségek ellenére a Force India csapata megfelelő módon akklimatizálódott, mind emberi, mind pedig a technika oldaláról egyaránt. A pénteki szabadedzések alkalmával elkezdték tesztelni azon megoldásaikat, amelyekkel a V8-as Mercedes motor és az autó fékrendszerének nem kívánt túlmelegedését igyekeztek megakadályozni. Tették mindezt sikerrel.

Az első edzésnapon Sutil autójának váltóműve kezdett rendetlenkedni, amikor a visszakapcsolásokra nem igazán reagált megfelelően a VJM04-es sebességváltó szerkezete. A mechanikai problémát tetézte a hátsó gumiabroncsok túlzott mértékű kopása is, aminek hatására mindkét versenyző az autó túlkormányozottságára panaszkodott.

A kvalifikáció alkalmával a csapat megpróbált a lehető legjobb beállításokkal pályára lépni, és a pilóták az opciós gumikkal rótták a köröket. A csapat elismerésére legyen mondva, hogy a HRT-vel és a Virginnel ellentétben be tudtak jutni az időmérő második szakaszába.

Sajnálatos módon azonban Sutil autójában újfent jelentkezett a sebességváltó pénteki szabadedzésen tapasztalt problémája, amikor a német pilóta nem minden alkalommal volt képes váltani az egyes fokozatok között. A technikai nehézségekkel küzdő Adrian Sutil számára így a 17-dik rajthely bizonyult elérhetőnek, míg az újoncként szereplő Paul de Resta a 14-dik pozícióban zárta a szombati megmérettetést.

Az időmérőn elért eredmények tudatában a csapatnak jól felépített stratégiára volt szüksége ahhoz, hogy a pontszerző helyek valamelyikét meg tudják kaparintani. Azt kell, hogy mondjam, ezt a feladatot maximálisan teljesítették, hiszen a nem éppen ideális időjárási körülmények közepette lebonyolított 56 körös versenyen az előre eltervezett boxtaktika jónak bizonyult.

A jó szerepléshez természetesen kellett a pilóták jó teljesítménye is, valamint az, hogy a technika is kegyes volt hozzájuk. De Resta révén értékes VB pontokkal gyarapította a Force India az idei mérlegét, és még az sem tűnt elérhetetlennek, hogy a másik VJM04-es konstrukcióval szereplő Sutil is pontszerzéssel zárta volna a versenyt, ha nem kellett volna a tervezett kerékcseréken felül extra időt eltölteni az autó sérült orrkúpjának cseréjével.

 

Sauber F1 Team

Sauber Ferrari C30(16) Kamui Kobayashi, 7. hely
(17) Sergio Perez, Kiesett

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj nem igazán úgy végződött a Sauber F1 Team számára, mint ahogyan azt előzetesen remélni vélték. Történt ugyanis, hogy egy nem megfelelően leellenőrzött hátsó szárnyprofilt szereltek fel mindkét C30-as autóra, ami a futam teljesítését követő FIA ellenőrzésen kiderült, hogy a technikai szabályzatban megadott 100mm-es rádiusz alsó határértékkel ellentétben kisebb méretben készült el.

A melbourne-i futamon elkövetett baki miatt tehát a csapatnak új gyártású hátsó szárnnyal kellett megjelennie Sepangban, de ezen elem mellett természetesen egyéb, kisebb-nagyobb módosításokat is végeztek az autókon. Ezek között szerepelt többek között a malajziai hőségre történő felkészülés jegyében alkalmazásba vett új fékhűtő idomok felszerelése is, amelyekkel az autók fékrendszerének optimális üzemi hőmérsékleten való tartása volt a cél.

A pénteki edzéseken a csapat a szokványos programot próbálta teljesíteni, ahol elsősorban az új gyártású elemek próbatétele mellett a Pirelli által biztosított kísérleti gumiabroncsok tesztelésében is részt vettek. Figyelembe véve a térségre jellemző klímaviszonyokat, a gumik kissé gyors kopása ezúttal sem maradt el. A pénteki nap részeként azonban nemcsak a Pirelli munkáját próbálta segíteni a svájci gárda, hanem a pilóták ún. versenyszimulációs feladatokat is elvégeztek annak érdekében, hogy minél előbb megtalálják a C30-as konstrukciók megfelelő egyensúlyi beállítását.

A pénteki napon tapasztalt nehézségek és problémák hatására a csapat kisebb módosításokra kényszerült a harmadik szabadedzésre mindkét autó esetében. A legnagyobb gondot az okozta, hogy a lágy gumiabroncsokkal nem működtek jól a beállítások, de az utolsó edzés során sikerült ezt kiküszöbölnie a csapat mérnökeinek.

A kvalifikáció során Kobayashi új- és használt gumikkal egyaránt próbálkozott, míg Perez esetében két teljesen új szettet szerelt fel a csapat. A Sauber mexikói nemzetiségű újoncának végül nem sikerült bekerülnie az időmérő utolsó szakaszába, és be kellett érnie a 16-dik rajthellyel. Ezzel szemben viszont japán kollégája már ott volt a top 10-ben, és nagyjából 0.02 másodperccel lemaradva a Mercedes színeiben szereplő Nico Rosberg mögött a sepangi rajtrács 10-dik helyét tudta megszerezni.

Mindazonáltal, hogy a csapat által várva várt esőzés ezúttal elmaradt, a szokásosnak mondható futamnál jóval több akciót láthattunk az elmúlt hétvégi maláj versenyen. A Sauber eredeti boxtaktikájában kétkiállásos kerékcsere szerepelt. Mindamellett, hogy a C30-as autók jó ideig kiválóan teljesítettek, a verseny 24-dik körére Sergio Perez okozott nem kis izgalmat a csapatirányítás körében. A mexikói fiú alatt ugyanis egyik pillanatról a másikra lelassult a technika, és mint azt utólag elmondta, ez azután történt, hogy áthajtott egy korábbi balesetből pályán maradt néhány törmeléken.

Perez kiesését követően Kobayashin volt a sor, hogy megmentse munkaadója becsületét, és hogy a melbourne-i malőr után megmutassa, hogy igen is van potenciál a C30-as autóban. Nos, ezt a küldetést maradéktalanul teljesítette a japán, aki a részére kidolgozott taktikával tökéletesen együttműködve végül a pontszerzést jelentő 7-dik helyen zárta a futamot.

 

Scuderia Toro Rosso

Toro Rosso Ferrari STR6(18) Sebastian Buemi, 13. hely
(19) Jaime Alguersuari, 14. hely

A Toro Rosso pénteki szereplését követően a csapatnak sikerült némi előrelépést elkönyvelni az autók beállításának tekintetében. A sepangi kvalifikáció azonban nem volt teljes mértékben zavartalan a Red Bull Racing testvércsapata számára, miután az első etap teljesítése közben a Sebastian Buemi vezette autó bal oldali karosszériaeleme egyszerűen lerepült a helyéről. A probléma pontos okáról nem nyilatkozott a csapat, de elképzelhető, hogy csak egyszerűen a kevés menetszámmal rendelkező, rugós biztosítással ellátott rögzítőcsap nem lett megfelelően a helyére fordítva, vagy az is lehet, hogy sérült volt.

A csapat minden bizonnyal elégedetten gondol vissza a maláj időmérőre, hiszen az általuk elért 12-dik és 13-dik rajtpozíciónak köszönhetően maguk mögé tudták utasítani a Force India párosát. Annak ismeretében, hogy a csapat a szombat délelőtti edzés során még szinte küszködött az autók beállításával, az elért rajthelyek láttán egyértelműen nagyszerű munkát végeztek.

A verseny során Buemi és Alguersuari is kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtott. Az egyetlen baki, amit a csapat részére fel lehet róni, hogy Buemi első boxkiállása során nem aktiválódott a boxutcai sebességhatároló rendszer, ami miatt a svájci pilóta 10 másodperces Stop/Go büntetést kapott.

Bueminek ezek után már sok esélye nem volt arra, hogy pontszerző helyen végezzen Malajziában, és a csapat számára további fejfájást okozott, hogy a másik STR06-os autóval köröző Alguersuari esetében a hátsó gumiabroncsok rendkívüli kopást mutattak. Éppen ezért a stratégáknak változtatni kellett az előre eltervezett menetrenden, és a kétkiállásos kerékcsere egy továbbival bővült.

 

Team Lotus

Lotus T128(20) Jarno Trulli, Kiesett
(21) Heikki Kovalainen, 15. hely

A Team Lotus alakulat minden bizonnyal vegyes érzelmekkel hagyta el a két héttel ezelőtt megrendezett szezonnyitó Ausztrál Nagydíj helyszínét, miután Kovalainen a futam elején jól tudott teljesíteni, és Trulli szereplése is azt mutatta, hogy a csapat teljesítménye közel áll a szezon előtti utolsó tesztsorozatokon nyújtott szereplésekhez, de a sors végül mást hozott számukra. Sajnálatos módon gondjaik akadtak a Pirelli gumik túlzott mértékű elhasználódásával, és kisebb technikai problémák is hátráltatták a Lotus csapatát.

A melbourne-i futammal ellentétben Malajziába már nagyobb várakozással érkeztek meg, hiszen bíztak abban, hogy a térségre jellemző klimatikus viszonyoknak, valamint a barcelonai ringhez hasonlatos vonalvezetésnek (ahol jól teljesítettek a tesztek során) köszönhetően jobban ki tudják hozni az autókból a maximumot.

A pénteki nap nemcsak a hivatalos program, hanem a csapat teljesítményét illetően is két abszolút különálló részre tagolható. A délelőtt folyamán Davide Valsecchi vezethette Kovalainen autóját, és a sepangi pályán megtett első köreit követően hasznos adatokkal szolgált az autók beállításain dolgozó mérnököknek. A másik konstrukcióval köröző Trullinak elsősorban a kemény keverékű Pirelli abroncsokat, valamint az olasz gyártó által biztosított kísérleti gumikat kellett próbára tennie, amely szintén hasznos információkkal segítette a technikai gárda munkáját.

A délután folyamán azonban már nem volt olyan fényes a helyzet, miután a finn pilóta autójában különböző mechanikai- és elektronikai hibák kezdtek jelentkezni. Trulli többé-kevésbé tudta teljesíteni az előre eltervezett programot, bár az ő autójában ki kellett cserélni a kormányművet, és balszerencséjére a pályán kialakult nagy forgalom miatt sem tudta a lágy keverékeken teljes mértékben kiautózni a maximumot.

A kvalifikáció alkalmával jóval kiegyensúlyozottabb teljesítményt produkált a Lotus csapat, mint ahogyan az a melbourne-i nyitányon történt. A harmadik szabadedzés alkalmával ugyanis sikerült tökéletesíteni a V8-as erőforrás hűtőteljesítményét, és a motort érintő beállítások finomításával jobb fordulatszám-nyomaték viszonyokat tudtak biztosítani.

Sajnos azonban mindezek nem voltak elegendőek ahhoz, hogy az időmérő második szakaszába be tudjanak kerülni. Kovalainen autójában elektronikai problémák jelentkeztek, és végül a 19-dik helyet tudta megszerezni a finn pilóta. A másik zöld négykerekűvel pályára lépett Trulli munkáját ezúttal nem hátráltatta semmiféle technikai probléma, de ennek ellenére csak a 20-dik helyre elegendő teljesítményt tudta kicsikarni az autójából

Mindazonáltal, hogy a két pilóta közül csak Kovalainen tudta teljesíteni az 56 körös versenytávot, és végül egy körös hátránnyal a 15-dik helyen ért célba, pozitívnak minősíthető a kis csapat malajziai szereplése. A pénteki napon tapasztalt technikai problémákat olyannyira sikerült a csapatnak megoldani, hogy a futamra mindennek nyomát sem látták.

Azonban a technikai ördöge mégsem hagyta békén a Lotus gárdáját. A futam 32-dik köréig úgy tűnt, hogy még Trulli autójával is minden a legnagyobb rendben van, de az egyik pillanatról a másikra gondjai akadtak a sebességváltás során. Miután a csapat behívta őt a boxba, már nem is engedték vissza a pályára, mivel a kuplungszerkezet egyik érzékelőjének meghibásodása miatt nem volt hibátlan a Lotus sebességváltójának működése.

 

Hispania Racing Team

Hispania Cosworth F111(22) Narain Karthikeyan, Kiesett
(23) Vitantonio Liuzzi, Kiesett

A Hispania csapat egy teljesen új fejlesztésű első légterelő szárnyat hozott magával Malajziába, miután az új konstrukció a versenyt megelőző napokban sikerrel teljesítette az FIA dinamikus- és statikus töréstesztjét. Miután a szezonnyitó melbourne-i versenyen az idei évben bevezetett 107%-os szabály miatt nem állhattak rajthoz, érthető módon mindent megpróbáltak elkövetni annak érdekében, hogy ez az eset ne ismétlődjön meg Malajziában.

Túlzottan nagy elvárásokat nem támasztottak maguk elé a pénteki szabadedzések során, mindössze a lehető legtöbb kört szerették volna megtenni, hogy lássák, mennyire válnak be a kisebb fejlesztéseik. Az első edzések során azonban nem tudták maradéktalanul teljesíteni az előre eltervezett feladataikat, így a Pirelli által biztosított kísérleti gumiabroncsok próbáját kissé háttérbe is szorították.

További frusztrációt okozhatott számukra az is, hogy a kvalifikációra szánt beállításokkal nem tudtak foglalkozni az első napon, így tulajdonképpen a munka oroszlánrésze a szombat délelőtti edzésen terhelte le a csapatot igazán. Azt sem tartom kizártnak, hogy a Sepangra magukkal hozott fejlesztések majd a Török Nagydíjra fogják kiforrni magukat igazán, amit pontosan a HRT egy korábbi bejelentésére hivatkozva tartok elképzelhetőnek, miszerint egyre nagyobb hangsúlyt fognak fektetni az elkövetkező időszakban a szélcsatornában folytatott fejlesztésekre.

Az időmérőn további előrelépést könyvelhetett el a kis csapat, miután az előzetes céljukat elérve, sikerrel eleget tettek a 107%-os szabály jelentette követelménynek. Miután Vitantonio Liuzzi és Narain Karthikeyan is jobb köridőt tudott produkálni az 1:43.516-os időlimitnél, a mezőny végén elfoglalt 23-dik és 24-dik helyezésüknek köszönhetően rajthoz állhattak a vasárnapi futamon.

Mindazonáltal, hogy a HRT mindkét pilótája el tudott indulni a sepangi versenyen, sajnálatos módon nem tudták azt teljes mértékben teljesíteni. A csapat indiai pilótája, Narain Karthikeyan 14 kör megtételét követően volt kénytelen feladni a versenyt, miután a hűtővíz felmelegedése miatt a csapatvezetés úgy döntött, hogy a teljesítményvesztés és nem utolsó sorban a motor megkímélése érdekében inkább végleg kihívják pilótájukat a boxba.

A másik F111-es konstrukcióval szereplő Vitantonio Liuzzinak is biztonsági okokból kellett kiállnia a versenyből, miután az olasz pilóta rendre úgy érezte, hogy a pálya minden egyes szakaszában csúszkál alatta az autó. A problémát természetesen a csapat is észlelte, és a hiba elhárítása érdekében több ízben is behívták őt a boxba, de a hátsó légterelő szárny sérülését nem tudták volna rövid idő alatt orvosolni. Éppen ezért a Hispania helyi irányítása úgy döntött, hogy a 48-dik körig eljutott pilótájukat is kihívják a versenyből.

Összességében tehát pozitív hétvégét zárt a Hispania, hiszen első ízben volt lehetőségük arra, hogy versenykörülmények között is próbára tegyék az idei autójukat.

 

Marussia Virgin Racing

Virgin Cosworth MVR-02(24) Timo Glock, 16. hely
(25) Jerome d’Ambrosio, Kiesett

A Virgin Racing alakulat csak kisebb fejlesztéseket hozott magával a malajziai versenyhétvégére, mert elmondásuk szerint a jelentősebb módosításokkal majd csak a Török Nagydíjon fognak előrukkolni. Éppen ezért minden bizonnyal az lehetett a legfőbb célkitűzés a számukra, hogy az edzések során a lehető legtöbb adatot gyűjtsék be, hogy nyilvánvalóvá váljon számukra, milyen irányba is haladnak valójában a fejlesztésekkel. Timo Glock számára már nem jelentett újdonságot a sepangi pálya vonalvezetése és annak adottságai, viszont a GP2 Sorozatból átszerződtetett Jerome d’Ambrosio eddig csak szimulátorral körözhetett Formula-1-es versenyautóval a maláj aszfaltcsíkon.

Már a pénteki szabadedzésen komoly gondja akadt a csapatnak, amikor a belga versenyzőjük által vezetett konstrukció jobb első kerékfelfüggesztése meghibásodott, és a sérült szerkezet megjavítása igencsak komoly munka elé állította a szerelőket. A másik négykerekűvel köröző Timo Glock már jóval szerencsésebb volt, hiszen nagyobb sansz jutott számára az installációs körök megtételével és a beállítások próbatételével kapcsolatosan.

Az időmérő során igazán átütő eredményt nem tudtak elérni, hiszen ezúttal sem tudtak a második etapba bekerülni. Glock és a pénteki technikai probléma miatt hátráltatott belga pilóta a Hispania duóját megelőzve a 21-dik és a 22-dik helyet tudta kiautózni, a Lotus Renault versenyzőitől nagyjából 2 másodpercre lemaradva.

A versenyre vonatkozóan a csapat stratégiái kétkiállásos taktikát dolgoztak ki a pilóták számára, miután a hétvége első részében láthatták, miként viselkednek autóikon a Pirelli keverékei. A szerelőknek sem volt egyszerű dolga, hiszen mindamellett, hogy a malajziai hőség önmagában véve sem könnyíti meg a csapattagok dolgát, mindezt tetézte, hogy nem az előzetesen eltervezett ütemben történt a pilóták kihívása.

A Virgin Racing autóinak sebessége sem bizonyult elegendőnek, és Timo Glock kétkörös hátránnyal a 16-dik helyen tudta zárni a sepangi futamot. A német újonc csapattársa viszont már kevésbé lehet annyira elégedett, miután a pálya egyik kissé magasabb építésű kerékvetőjén történő áthajtáskor megsérült az autója, és a gyújtáskapcsoló meghibásodása miatt a Cosworth V8-as erőforrás megmakacsolta magát, ami Jerome d’Ambrosio kiesését eredményezte.

 

Az FIA által elvégzett ellenőrzések és azok végeredménye

A Formula-1-es versenyautók minden egyes nagydíjhétvégén keresztül kell hogy essenek az FIA szakemberei által elvégzett technikai átvizsgálásokon, hogy megállapítsák az adott versenyen indítani kívánt, vagy a már versenyt teljesített konstrukcióról, hogy az teljes mértékben megfelel-e az érvényes Technikai Szabályzatnak.

 

A verseny előtt elvégzett ellenőrzések a versenyautók rajtszámának megadásával:

– Az elő légterelő szárny szimmetrikus elhajlásának ellenőrzése (1, 3, 5)
– Üzemanyagminta ellenőrzése, amelyek analizálása a verseny során megtörtént (7, 16, 19)
– A rajtrácson várakozó versenyautókon ellenőrzésre került a felszerelt gumiabroncsok típusa

 

A verseny leintése után a következő versenyautók mérlegelésére került sor:

– Red Bull Renault RB7 (Mindkét versenyautó)
– McLaren Mercedes MP4-26 (Mindkét versenyautó)
– Ferrari 150th Italia (Mindkét versenyautó)
– Mercedes MGP W02 (Mindkét versenyautó)
– Lotus Renault GP R31 (Mindkét versenyautó)
– Force India Mercedes VJM04 (Mindkét versenyautó)
– Sauber Ferrari C30 (Mindkét versenyautó)
– Toro Rosso Ferrari STR06 (Mindkét versenyautó)
– Lotus T128 (Mindkét versenyautó)
– Virgin Racing MVR-02 (Mindkét versenyautó)

 

Az autókon elvégzett ellenőrzések:

– Az első kerekek körüli karosszéria ellenőrzése
– Az első légterelő szárny magasságának és túlnyúlásának ellenőrzése
– A hátsó légterelő szárny magasságának és túlnyúlásának ellenőrzése
– Az első- és a hátsó légterelő szárny szélességének ellenőrzése
– A hátsó légterelő szárny összeállításának ellenőrzése
– Hátsó karosszéria-terület ellenőrzése
– A hátsó légterelő szárnyacska ellenőrzése
– A csúszólemez vastagságának ellenőrzése
– A lépcsőzetes fenéklemez ellenőrzése
– A diffúzor magasságának ellenőrzése
– A diffúzor terület ellenőrzése
– A versenyautó teljes magasságának ellenőrzése
– A versenyautó teljes szélességének ellenőrzése

 

A Red Bull Renault RB7-es, a McLaren Mercedes MP4-26-os, a Ferrari 150th Italia, Michael Schumacher Mercedes MGP W02-es autója, Paul di Resta Force India Mercedes VJM04-es autója, és Kamui Kobayashi Sauber Ferrari C30-as versenygépén megtörtént az autó középvonalában lévő függőleges keresztmetszet ellenőrzése a technikai szabályzat 3.8.4-es cikkelye szerint, valamint a karosszériaburkolat külső felületének rádiusza mindegyik konstrukció esetében a megadott minimális 75mm-es érték felett volt.

Ellenőrzésre került a hátsó légterelő szárny felső profiljának teljes hosszában annak rádiusza a Red Bull Renault RB7-es, a McLaren Mercedes MP4-26-os, a Ferrari 150th Italia, Michael Schumacher Mercedes MGP W02-es autója, Nick Heidfeld Lotus Renault GP R31-es autója, Paul di Resta Force India Mercedes VJM04-es autója és Kamui Kobayashi Sauber Ferrari C30-as autója esetében.

Megerősítették, hogy egyetlen egy versenyző sem lépte túl a megengedett 100km/h-ás sebességet a futam előtti bemelegítő kör során.

 

Az elvégzett ellenőrzések a versenyautók rajtszámának megadásával:

– Az üzemanyagrendszerben lévő nyomáscsökkentő szelep ellenőrzése (1, 3, 5)
– A rögzítő elemek ellenőrzése (az összes autó esetében)
– Az elektronikai rendszerek működtetéséért felelős szoftverek alkalmazott verzióinak ellenőrzése (az összes autó esetében)
– Az adatgyűjtő rendszer ellenőrzése (1, 2, 4, 5)
– A rajt során rögzített adatok ellenőrzése (1, 2, 4, 5, 6, 9)
– A motorplombák ellenőrzése (1, 2, 4, 5)
– A motor hűtési rendszerében a verseny alatt mért nyomásértékek ellenőrzése (1, 4, 5, 6, 9)
– A DRS működtetéséért felelős rendszer ellenőrzése (1, 2, 4)
– A verseny során rögzített maximális motorfordulatszámok ellenőrzése (a megengedett érték 18.000 ford/perc) (1, 4, 5, 6, 9)
– A verseny során rögzített, az üzemanyagrendszert érintő nyomásadatok ellenőrzése (1, 4, 5, 6, 9)
– A pilóták által használt gumiabroncsok ellenőrzése (az összes autó esetében)
– Üzemanyagminta ellenőrzése (9) Megtörtént az alkalmazott üzemanyag sűrűségének és összetételének elemzése gázkromatográfia segítségével. Az elemzések eredményei alapján az üzemanyag összetételében és minden egyes paraméterében megfelelt az FIA által alkalmazott szabályozásoknak
– A versenyautók mérlegelése és a vizsgált alkatrészek ellenőrzése során kapott adatok szerint minden megfelelt a 2011-es Formula-1-es Technikai Szabályzatnak

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Pálya animáció (Kínai Nagydíj, 2011)
Pálya animáció: Kínai Nagydíj, 2011 (Videó)

A 2011-es szezon harmadik állomásának otthont adó Kínai Nagydíj helyszíne a legmodernebb versenypályák közé sorolható a jelenlegi Formula-1-es versenynaptárban. A...

Első kerékfelfüggesztés (Lotus Renault, Maláj Nagydíj, 2011)
A Renault szétrobbant kerekének technikai háttere

A 2011-es Formula-1-es világbajnoki sorozat második állomásaként megrendezett Maláj Nagydíj pénteki szabadedzésén egy igencsak látványos, és ami ennél is fontosabb,...

A verseny rajtja (Maláj Nagydíj, 2011.04.10)
Vettel Malajziát is meghódította (Maláj Nagydíj, 2011) – 1. rész

Az igazat megvallva a végeredmény tekintetében a Maláj Nagydíj sem hozott nagy változást. Mindamellett, hogy a pálya vonalvezetéséből adódóan ezúttal...

Close