Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Vettel Malajziát is meghódította (Maláj Nagydíj, 2011) – 1. rész | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Vettel Malajziát is meghódította (Maláj Nagydíj, 2011) – 1. rész

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.04.11. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,476

Az igazat megvallva a végeredmény tekintetében a Maláj Nagydíj sem hozott nagy változást. Mindamellett, hogy a pálya vonalvezetéséből adódóan ezúttal jobban érvényesült a KERS és az idei évben bevezetett DRS rendszer használata, és láthattunk jó néhány izgalmas pillanatot, az erősorrend nem igazán változott a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon látottakhoz képest.

Az időmérő során egyértelműen a McLaren és a Red Bull Racing alakulat bizonyult a legesélyesebbnek a pole pozíció megszerzésére, és végül láss csodát, újra Sebastian Vettel sorakozhatott fel a vasárnapi rajtrács legelső helyére. A kvalifikáción látott szereplést követően úgy véltem, hogy a wokingiak és az energiaitalosok között tovább folytatódik majd a harc a versenyen is, de mint már tudjuk, nem így történt.

A verseny rajtját követően Vettel alaposan elhúzott a mezőny élén, és tulajdonképpen a későbbiek folyamán sem kellett tartania attól, hogy bárki elvenné tőle az elsőséget. Ezzel szinte érdektelenné vált a mezőny élén autózók szereplése, viszont a középmezőnyben már annál inkább zajlottak az események. A Renault pilótái ezúttal is kiválóan teljesítettek, hiszen már a rajt alkalmával magára vonta a figyelmet Nick Heidfeld, aki remek iramban a 6-dik helyről indulva az első lassítóban már felküzdötte magát a 2-dik helyre. A pontszerzést jelentő harmadik helyen leintett német csapattársa, Vitaly Petrov is remekül terelte a pályán az R31-es autót, egészen addig, amíg egy ostoba hiba miatt le nem tért a pályáról, és átugratva a szegélyköveken végül a kormányrúd törése miatt volt kénytelen feladni a küzdelmet.

De ugyancsak az izgalmas pillanatok között említhetem az Alonso-Hamilton duó között kialakult pozícióharcot, melynek a végén a Ferraris első szárnya megsérült, miután belehajtott az előtte haladó McLaren jobb hátsó kerekébe.

Szót lehetne ejteni az idei évben visszatért, illetve bevezetett Kinetikai Energia Visszanyerő Rendszerről és a menetközben állítható hátsó légterelő szárnyakról is, amelyek megbízhatósága néhány csapatnál ugyancsak megkérdőjelezhető. Természetesen ezen technikák versenyre történő felkészítésének módja és hatékonysága már a csapatoktól függ, így azt is lehetne mondani, hogy mindenki hasonló esélyekkel indul. Ami tény viszont, hogy az előírt technikai változások legtöbb esetben alaposan rányomják bélyegüket egy-egy csapat, illetve pilóta teljesítményére, és akkor a Pirelli gumiabroncsairól még nem is esett szó. Az idei évben a Bridgestone-t leváltó olasz gyártó termékei még nem igazán kiforrottak, ami azt jelenti, hogy az előre eltervezett versenystratégia nagyon könnyen ködbe veszhet, ha az említett gumik egyszerűen nem bírják a strapát, és valaki két-, valaki három- és akad olyan is a mezőnyben, aki négy kerékcserére kényszerül egy verseny alatt.

De mindezek csupán elmélkedések, viszont a Red Bull Racing, élén Sebastian Vettellel ezúttal Malajziában sem talált legyőzőre. A kérdés csupán az, hogy vajon meddig láthatjuk Vetteléket az élen, vagy másképpen feltéve a kérdést: Vajon ki lesz az első, aki le tudja majd győzni az ifjú németet?

 

Red Bull Racing

Red Bull Renault RB7(1) Sebastian Vettel, 1. hely
(2) Mark Webber, 4. hely

A Red Bull Racing alakulat újra kiváló teljesítményt nyújtott az elmúlt hétvégén megrendezett Maláj Nagydíjon. Az időmérőt megelőző szabadedzések során a csapat ausztrál pilótája, Mark Webber meg tudta előzni csapattársát, amely még akkor azt mutatta, hogy sikerült a csapat mérnökeinek megoldani mindazt a problémát, amelyek a szezonnyitó futam hétvégéjén hátráltatták őt a jó szereplésben. Az időmérőn azonban fordult a kocka, és a világbajnok Sebastian Vettel mesteri módon, a kvalifikáció végén kiautózta a maximumot az RB7-es konstrukcióból, melynek jutalma a sepangi futam pole pozíciója lett.

Az idény első versenyhétvégéjével ellentétben a csapat ezúttal már bevetette a KERS-t, amit a melbourne-i nagydíjon annak megbízhatósági problémái miatt kellett mellőzniük. A csapat természetesen tisztában volt azzal, ha jó eredményt szeretnének elérni Sepangban, KERS nélkül erre semmi esélyük nem lenne, éppen ezért az elmúlt kéthetes szünetben megtették a szükséges lépéseket a rendszer tökéletesítésének reményében, mint végül kiderült, több-kevesebb sikerrel.

A kvalifikáció során Vettel és Webber az első- és a harmadik helyet tudta megszerezni, de rendkívül szoros küzdelem alakult ki a McLarenekkel szemben. Az időmérő során semmiféle technikai probléma nem hátráltatta a Red Bull Racing párosát. A kvalifikáció harmadik szakaszában Vettel világbajnokhoz méltó higgadtsággal várta ki a lehető legjobb alkalmat egy gyors kör teljesítésére, ami végül bravúrosan sikerült számára. A csapat jó teljesítményéhez hozzájárult a Renault szakembereivel történt szoros együttműködés is, hiszen a szabadedzések során számos beállítást és finomhangolást végeztek el a V8-as erőforrásokkal kapcsolatban.

Az 56 körös verseny végül meghozta a Red Bull Racing számára a várva-várt sikert, bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy az örömük nem lehet teljes. Mindazonáltal, hogy a sepangi futamon bár nyugodt szívvel bevetették az extra 80LE-t biztosító hibrid hajtást, Vettellel ellentétben a Webber által vezetett autóban a rendszer egyáltalán nem működött megfelelően.

Vettel kiválóan tudott teljesíteni, amiben természetesen az általa kezelt technika megbízhatóságának is van némi része, míg ausztrál kollégája a futam rajtjától kezdődően a KERS nélkül kellett, hogy végigszenvedje az 56 körös távot. Mindamellett, hogy ezzel Webber versenye teljes mértékben meg lett pecsételve – hiszen az egyenesekben egyértelműen alulmaradt a végsebesség tekintetében a KERS-et használó riválisokkal szemben -, a csapat rendkívül jól alkalmazkodott a nem várt helyzethez, és a menetközben módosított stratégiának köszönhetően összesen négy boxkiállással végül sikerült a negyedik helyre behoznia a „visszafogott” RB7-es versenygépet.

Mindamellett, hogy a szezon következő futamáig, a Kínai Nagydíjig mindössze csak egy hét áll a csapat rendelkezésére, és ebből adódóan nem várhatóak áttörő fejlesztések, a Red Bull Racing technikai szakembereinek meg kell találni a KERS meghibásodásának okát, hogy végre egy tiszta futamot teljesíthessen mindkét pilótájuk.

 

Vodafone McLaren Mercedes

McLaren Mercedes MP4-26(3) Lewis Hamilton, 7. hely
(4) Jenson Button, 2. hely

A maláj versenynek otthont adó pálya vonalvezetése mellett a térségre jellemző klímából adódó magas hőmérséklet és páratartalom általi kihívásokkal kellett szembesülnie a McLaren alakulatnak is. A hétvége előtt teljes bizakodással vághattak neki a háromnapos eseménysorozatnak, hiszen az előző versenyen pályára vitt technika mindennemű különösebb probléma nélkül teljesítette a szezon első megmérettetését.

A pénteki szabadedzések során első alkalommal tapasztalhatták meg – hasonlóan természetesen a mezőny többi résztvevőjéhez -, hogy a Pirelli új gumikeverékei miként teljesítenek a nagy melegben. Hamilton és Button számára az első edzések során a jó egyensúlyi beállítások megtalálása okozta a legnagyobb nehézséget, de végül a mérnökökkel összhangban sikerült ezen a problémán túllendülniük.

A kvalifikáció során is végig kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtott a csapat, és bár ezúttal sem tudták megkaparintani a Red Bulltól a pole pozíciót, Hamilton mindössze csak 0.1 másodperccel csúszott le a vasárnapi rajtrács első helyéről, míg Button a 4-dik helyre tudta kvalifikálni magát.

A futam azonban már nem volt olyan felhőtlen a McLaren versenyzői számára. Hamiltonnak már a rajt alkalmával gondjai akadtak, majd a megtett körök számának növekedésével elég hamar a gumiabroncsok gyors kopása jelentett komolyabb nehézséget számára. A csapatnak összesen hét alkalommal kellett kerékcserét végrehajtani a két MP4-26-os esetében, amelyből hatot kevesebb, mint 4 másodperc alatt, egy alkalommal pedig hozzávetőlegesen 6 másodperc alatt tudtak végezni az ilyenkor esedékes feladatokkal.

Hamilton teljesítményére rányomta a bélyegét a nem éppen szerencsés gumiválasztás is, hiszen a második kerékcseréje alkalmával nem tudta megkapni az előzetesen eltervezett opciós keveréket, miután azt már a kvalifikáció során elhasználta. Ebből adódóan a verseny vége felé közeledve egyre több gondja akadt a Pirelli gumik állapotával, és biztonsági okok miatt kellett a legutolsó kerékcserére kimennie a szerelőkhöz.

A Mercedes által biztosított V8-as motorok kifogástalanul teljesítették a maláj hőségben megrendezett 56 körös versenytávot, csakúgy, mint a fékezések során keletkezett energia tárolására hivatott KERS rendszer is.

 

Scuderia Ferrari Marlboro

Ferrari 150th Italia(5) Fernando Alonso, 6. hely
(6) Felipe Massa, 5. hely

A Ferrari alakulat a Maláj Nagydíj hétvégéjének pénteki napján a szokványosnak mondható programot igyekezett teljesíteni. Leginkább a sepangi futamra összeállított aerodinamikai csomagot illetően próbáltak minél több adatra szert tenni, hogy a versenyautó elülső részén elvégzett módosítások miként hatnak az autó vezethetőségére, illetve menettulajdonságaira.

A továbbfejlesztett fékrendszer és a módosított kipufogó mellett változtattak az orrkúp alatt lévő fordítólemezek korábbi konfigurációján is, de mindezek mellett a Pirelli által biztosított 2-2 szett kísérleti gumiabroncsokkal is megpróbáltak minél több kilométert megtenni, több-kevesebb sikerrel. Mondom ezt azért, mert a Ferrari mérnökei sokkal inkább az autók megfelelő egyensúlyi beállításaira fókuszáltak, így egy kissé háttérbe szorult részükről az extra gumik próbatétele.

A szombati időmérő során azonban elég hamar nyilvánvalóvá vált, hogy a Ferrari ezúttal sem tud a pole pozíció közelébe kerülni, hiszen két csapat, a McLaren és a Red Bull Racing pilótái gyorsabbnak bizonyultak Alonsóéknál. Éppen ezért egyetlen egy teendő maradt a maranellóiak számára a kvalifikáción megszerzett 5-dik és 7-dik helyezésekbe történő beletörődés mellett, hogy megpróbálják minél jobban védeni a pozíciójukat a verseny rajtja során.

A csapatnak tehát rá kellett ébrednie, hogy az időmérőn nem tudtak ennél jobban végezni, és hogy van még min dolgozniuk annak érdekében, hogy utolérjék a wokingiakat és a Red Bull Racing pilótáit egyaránt. Az olaszok tapasztalata szerint az idei évben jóval nagyobb teljesítménybeli eltérést könyvelhettek el a lágy- és a kemény gumiabroncsok között, éppen ezért kicsit trükközniük kellett a gumistratégiát illetően.

A versenyen megszerzett 5-dik és 6-dik pozícióval aligha lehet elégedett a Ferrari vezetősége, amiben két technikai problémának is van része. Egyrészt a rajt után néhány kör megtételét követően egy mechanikai meghibásodás miatt Fernando Alonso autójának hátsó légterelő szárnya nem működött megfelelően, másfelől pedig Felipe Massa első boxkiállása során a kerékanya hibája miatt a szerelők nehezen tudták kicserélni a Ferrari 150 Italia nevet viselő konstrukció bal első kerekét.

Annak ellenére, hogy a Ferrarik teljesítménye a verseny során jobbnak ígérkezett, mint amit a kvalifikációs edzésen produkálni tudtak, az előzőleg említett technikai gondok megakadályozták őket, hogy mindez esetlegesen az eredmények tekintetében kiteljesedjék. A sepangi futamra összeállított négykerekű sem teljesített olyan kiegyensúlyozottan, mint ahogyan azt előzetesen remélték a csapatnál. Ennek oka lehet többek között az is, hogy a maláj pályára összeállított aerodinamikai módosítások mégsem voltak annyira összhangban az autó mechanikai egységeinek beállításaival. Megerősíti talán ezt a feltételezést a csapat által kiadott azon információ is, hogy a pilóták több ízben is panaszkodtak a tapadási jellemzők elégtelenségére. Éppen ezért vélhetően a legnagyobb feladat az lesz a mérnökök számára a soron következő Kínai Nagydíjat megelőző szűk egy hétben, hogy a versenyen szerzett adatokat mielőbb kielemezzék annak reményében, hogy fény derüljön a helyes fejlesztési irányra.

 

Mercedes GP Petronas F1 Team

Mercedes MGP W02(7) Michael Schumacher, 9. hely
(8) Nico Rosberg, 12. hely

A Mercedes alakulat számára presztízsértékű volt a hétvégi Maláj Nagydíj, hiszen a névadó szponzor, a Petronas cég képviselői előtt mindenképpen jól szerettek volna teljesíteni. A csapat egyáltalán nem volt egyszerű helyzetben, hiszen a két héttel ezelőtti szezonnyitón tapasztalt megbízhatósági problémák miatt igencsak fel kellett kötniük azt a bizonyos alsóneműt. Mindazonáltal, hogy a szezonkezdet előtti utolsó barcelonai teszten remekül szerepelt a csapat, a melbourne-i nyitányon messze elmaradt a W02-es konstrukciók teljesítménye az optimálisnak és elvárhatónak tartott szinttől.

Az Ausztrál Nagydíjon elszenvedett kettős kiesésüket követően minden bizonnyal összedugták a szakik a fejüket a csapat brackley-i és brixworthi gyáraiban, hogy megkeressék a kezdeti kudarcok valós okait.

A pénteki szabadedzésen jobban teljesített a csapat, mint ahogyan az a melbourne-i hétvégén volt tapasztalható. Bíztatónak tűnt, hogy semmiféle komolyabb technikai problémával sem kellett szembenéznie a mérnököknek, így joggal reménykedhettek egy jó időmérőben. Mindamellett, hogy a szabadedzések alkalmával kevés üzemanyag-mennyiséggel rótták a köröket, az autó további beállításaival próbálták az autó egyensúlyi helyzetét tökéletesíteni. A Mercedes V8-as motorok tekintetében sem ütköztek megbízhatósági és teljesítménybeli nehézségekbe, viszont a csapat elmondása szerint a hétvége első napján nem igazán sikerült megtalálniuk az ideális beállításokat.

A kvalifikáción elért 9-dik és 11-dik pozíciók nem igazán az előzetes elvárásokat tükrözte. Mindamellett, hogy Rosbergnek a második etap során mért leggyorsabb körideje nagyjából 0.4 másodperccel volt gyorsabb, mint amit az azt követő harmadik szakaszban el tudott könyvelni, nyilvánvaló volt, hogy a W02-ben ennél több potenciál rejtőzik még. A melbourne-i szabadedzések és a verseny során problémát okozott KERS ezúttal jól működött, de sajnos ez sem volt elegendő a jó szerepléshez, hiszen ezúttal a DRS-t működtető rendszerben akadt némi mechanikai meghibásodás.

A versenyt illetően a Mercedesnél sokkal inkább bíztak abban, hogy a malajziai esős időt a javukra fordíthatják majd, de az időjárási körülmények alakulásából eredően sajnos ez mindvégig csak remény maradt számukra. A verseny alkalmával azonban nem bizonyult elég gyorsnak a Mercedes W02-es autója, és a boxkiállások időtartamát tekintve is lenne még mit fejlődniük.

Schumacher az autóban lévő lehetőségeknek megfelelően mindvégig kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtott, és a rajt során három pozícióval előrébb tudott kerülni a mezőnyben. Nico helyzete azonban nem alakult olyan fényesen, hiszen a kezdeti pozícióvesztéseit látván aligha lehetett reménykedni pontszerzésben. Mindezek mellett azonban Rosberg néhány remek előzési manővert is produkált és a számára kidolgozott versenystratégiát is jól tudta hasznosítani.

A német csapat teljesítménye tehát egyértelmű javulást mutat a szezonnyitó versenyhez képest, de további fejlődésre lesz szükségük ahhoz, ha valóban közelébe szeretnének kerülni a legjobbaknak kijáró dobogós helyezések valamelyikéhez.

 

Lotus Renault GP

Lotus Renault GP R31(9) Nick Heidfeld, 3. hely
(10) Vitaly Petrov, 17. hely

A Lotus Renault GP csapat pénteki szabadedzése igencsak mozgalmasra sikerült. A Maláj Nagydíj első napján ugyanis mindkét autó meghibásodott, amiért egyértelműen az első futóműben lévő anyaghibás alkatrész volt a felelős.

A Formula-1-et figyelemmel kísérők emlékezetében minden bizonnyal még él Sebastian Bueminek a 2010-es évben elszenvedett balesete, amikor a felfüggesztési elemeket tartó csonkállvány menetközben szétrobbant, melynek következtében az STR05-ös autó mindkét első kereke lerobbant a helyéről. Nos, ehhez hasonló történt a Lotus Renault GP R31-es konstrukciók esetében is, amikor az autó fékezése közben ébredő terhelés hatására az előzetesen említett csonkállvány szétrobbant.

A csapat természetesen azonnal kivizsgálta az esetet, és megállapították, hogy a két autóba szerelt alkatrész ugyanabból a gyártási sorozatból származott, vagyis vélhetően anyaghiba okozta a futóművek szétrobbanását. A vizsgálatot követően egy korábbi gyártás során elkészített csonkállványt vettek elő, és a régebbi specifikáció szerint legyártott elemet építették be Petrov és Heidfeld autójába egyaránt, ami a hétvége további részében már nem okozott semmiféle problémát.

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon elért dobogós helyezésüket követően ezúttal is feljutottak a legjobbaknak kijáró pódiumra, de ezúttal a Robert Kubicát helyettesítő Nick Heidfeld által elért 3-dik helyezésnek köszönhetően. A csapat német pilótája már a rajt alkalmával meghökkentően teljesített, amikor a 6-dik helyről indulva az első lassítóban Vettel mögött már a 2-dik helyen autózott, és egészen az első boxkiállásig tartani is tudta helyzetét. Heidfeld csapattársa, Vitaly Petrov is kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtott, és mindvégig úgy tűnt, hogy ő is pontszerzéssel utazhat majd tovább a soron következő Kínai Nagydíjra, de a sors végül mást hozott a számára. Történt ugyanis, hogy a futam vége felé letért az aszfaltról az orosz versenyző, és szinte fékezés nélkül áthajtott a pályát szegélyező, meglehetősen magas építésű szegélyköveken, amely olyannyira feldobta az R31-est a levegőbe, hogy a kerekekre történő visszaérkezés után eltört a kormányrúd rögzítése. Az ily módon megsérült és vezethetetlenné vált autóval végül kiállni kényszerült a melbourne-i verseny dobogós helyezettje.

A hétvége kezdeti technikai problémái, és Petrov vezetési hibájának ellenére azonban Heidfeld megmentette a csapat becsületét, és további értékes VB pontokat szerzett. A pilóták versenyben mutatott teljesítménye egyértelműen megmutatta, hogy a sepangi versenyre összeállított aerodinamikai csomag, valamint az RS27-es erőforrás is tökéletesen kiállta a magas hőmérséklet és nagy páratartalom jelentette nehézségeket, csakúgy, mint az extra 80LE leadására képes Kinetikai Energia Visszanyerő Rendszer.

 

AT&T Williams

Williams Cosworth FW33(11) Rubens Barrichello, Kiesett
(12) Pastor Maldonado, Kiesett

A sepangi futamra a Williams alakulat legfőképpen az FW33-as konstrukció elülső részén, vagyis az első légterelő szárny tekintetében végzett el kisebb aerodinamikai módosításokat, de a szezonnyitó melbourne-i versenyen szerzett tapasztalatok ismeretében ugyancsak végeztek fejlesztéseket a KERS és az erőátviteli rendszert érintően is. Mindazonáltal, hogy a csapat előrelépéseket remélt a lassú- és a nagysebességű kanyarok, valamint a hosszú egyenesek kombinációiból álló maláj pályán, sajnálatos módon kettős kieséssel végződött számukra a 2011-es szezon második megmérettetése.

Már a pénteki első szabadedzésen akadt némi gondja a csapatnak, amikor a KERS elektronikai rendszerével kapcsolatban észleltek kisebb meghibásodásokat, de elmondásuk szerint a délutáni etapra már sikerült ezeket végérvényesen orvosolnia a mérnököknek. Az első edzések alkalmával az elsődleges cél az volt, hogy a Sepangra elkészített új elemeket, illetve fejlesztéseket pályára vigyék, és minél több adatot gyűjtsenek azok teljesítményével kapcsolatban.

A csapat természetesen pályára lépett a Pirelli által biztosított kísérleti gumiabroncsokkal is, de igazán sok kilométert nem tettek meg ezeken a keverékeken. A pénteki napon a csapat úgy vélekedett, hogy az általuk használt elsődleges- és opciós gumik hasonló teljesítményt mutattak, mint amit az Ausztrál Nagydíjon is tapasztaltak.

Az időmérő során a csapat két versenyzője a 15-dik és a 18-dik rajthelyet tudta mindössze megszerezni, így látszólag a maláj helyszínre magukkal hozott fejlesztések nem hoztak átütő sikert. A vasárnapi 56 körös futam sem éppen az előzetes reményeik szerint alakult. Rubens Barrichellónak már a verseny elején gondjai akadtak, amikor egy koccanás következtében autójának bal hátsó gumija defektet kapott, és ezért a tervezett kerékcserék mellett extra boxkiállásra kényszerült, ami tetemes időveszteséget jelentett számára. A későbbiek folyamán pedig a csapat észlelte, hogy az FW33-as hidraulikai rendszere is meghibásodott, vélhetően a korábbi ütközés hatására, amely végül Barrichello kieséséhez vezetett.

A Williams alakulat csalódottságát fokozta, hogy a brazil pilóta csapattársa, Pastor Maldonado sem tudta teljes mértékben teljesíteni a versenytávot, miután a venezuelai pilóta autójának motorja kilenc kör megtételét követően végleg felmondta a szolgálatot.

 

Folytatás hamarosan …

 

A cikk folytatásában az alábbiakról lehet majd olvasni:

  • Force India F1 Team
  • Sauber F1 Team
  • Scuderia Toro Rosso
  • Team Lotus
  • Hispania Racing Team
  • Marussia Virgin Racing
  • Az FIA által elvégzett ellenőrzések és azok végeredménye
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Az autók felkészítése (Hispania Racing Team, Maláj Nagydíj, 2011.04.07)
Biztonsági okokból adták fel a versenyt a Hispania pilótái

A Hispania Racing alakulat idei szereplésének, és az új autójuk elkészítésével kapcsolatban ismert anyagi nehézségeik ismeretében úgy vélem pozitívan zárták...

Fernando Alonso (Ferrari, Maláj Nagydíj, 2010.04.04)
A Ferrari lemásolja a Red Bull-ok első szárnyát

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat követően a Red Bull Racing csapatot egyre többen kezdték támadni, miután úgy vélték, hogy Sebastian Vettel...

Diffúzor (McLaren, Maláj Nagydíj, 2011)
McLaren Mercedes MP4-26: Továbbfejlesztett diffúzor

A McLaren csapat a téli tesztidőszakban több alkalommal is szembesült az MP4-26-os konstrukció kipufogórendszerét érintő problémákkal, ami miatt a wokingiak...

Close