Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Veszélyben a PURE-motor 2013-as debütálása? | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Veszélyben a PURE-motor 2013-as debütálása?

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2012.07.30. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 2,139
Renault motor (Red Bull Racing, Barcelona teszt, 2011.02.19)

Az egykori Toyota F1-es alakulat kölni központjában zajló 2014-es motorok fejlesztése bizonytalan időre le lett állítva (Fotó: Red Bull Racing)

A 2014-es szezonban bevezetésre kerülő új motorszabályok a Formula-1 és annak résztvevő számára minden bizonnyal nagy jelentőséggel bíró változásokat tartogat. Az új regulák miatt megépítésre kerülő, a jelenlegi V8-as erőforrásoktól merőben eltérő motorok azonban nemcsak a csapatok oldaláról tekintve tartogat óriási kihívásokat, hanem azon gyártó cégek számára is, akik ebben a projektben részt kívánnak venni.

Már korábban is lehetett hallani arról, hogy egy új motorgyártó cég, az Audi is gondolkozott azon, hogy motorszállítóként csatlakozzon az F1-hez. A turbófeltöltővel felszerelt hathengeres motorok bevezetésével kapcsolatban természetesen más gyártók, mint például a Cosworth, a Ferrari, a Renault és a Mercedes is igyekezett a lehető legjobb opcióval előállni, de ennek ellenére az FIA nem zárta ki annak lehetőségét, hogy egy új beszállító is bizonyíthasson majd.

A turbófeltöltős motorok fejlesztése és gyártása tekintetében nagy sikereket elért Volkswagen Audi Group is jelezte már korábban, hogy végeztek egyeztetéseket az esetleges Formula-1-es szereplésükkel kapcsolatban, de ugyancsak szóba került a PURE is, aki a száguldó cirkusz független motorszállítója cím megszerzéséért komoly erőfeszítéseket tett már.

Craig Pollock – aki az előzőleg említett motorgyártó cég F1-es projektjének elsőszámú embere – több ízben is beszámolt már arról, hogy a turbófeltöltős motorok tekintetében az eddigiek során elvégzett fejlesztéseik igencsak biztatóak. A szakember elmondása szerint technológiai fejlettségüknek köszönhetően az sem lenne elképzelhetetlen, hogy már az új motorszabályok bevezetését megelőző évben, azaz 2013-ban egy csapat már az általuk gyártott erőforrással sorakozzon fel a rajtrácson.

A kezdeti bizakodás és a töretlennek tűnő lendület azonban megtorpanni látszik, amit maga Pollock sem rejtett véka alá az elmúlt napokban tett nyilatkozatában. A neves szakember ugyanis bejelentette, hogy a vezetése alatt működő projekt sajnálatos módon nem kapta meg azt a fajta financiális támogatást, amely elengedhetetlen ahhoz, hogy a már javában zajló munkálatokat tovább tudják folytatni. Éppen ezért meg kellett hoznia azt a kényszerű döntést, melynek értelmében leállította a 2014-es évben bevezetni kívánt, turbófeltöltővel ellátott V6-os motorok fejlesztésének munkáit.

A PURE egy Svájcban bejegyzett vállalat, így az ott érvényben lévő adó- és jogszabályok figyelembe vételével kell a szervezetnek működni, vagyis a várva várt pénzügyi támogatásnak is az EU-n belülről kellene megérkezni. Tudatában annak, hogy a cég fő befektetőjének központja az USA-ban van, ebből a szempontból ez jelent némi nehézséget.

Az egykori BAR F1 istálló vezetőjeként is ismert üzletember bejelentésének értelmében tehát az egykori Toyota F1-es istálló kölni gyárában végzett, az új motorokkal kapcsolatos fejlesztések, az új alkatrészek gyártása, és a motor összeszerelése egyelőre bizonytalan időre fel lett függesztve.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 4.0/5 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Veszélyben a PURE-motor 2013-as debütálása?, 4.0 out of 5 based on 1 rating


Címkék: , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Jenson Button (McLaren, Magyar Nagydíj, 2012)
Gumi- és boxtaktika elemzés: Magyar Nagydíj (2012)

A 27-dik Magyar Nagydíj hétvégéje a McLaren csapat, vagyis egészen pontosan Lewis Hamilton dominanciájával ért véget, miután a wokingi gárda...

Első légterelő szárny (Ferrari, Magyar Nagydíj, 2012)
Ferrari F2012: Új első szárny az aerodinamikai egyensúly fokozására

A Ferrari alakulat az elmúlt nagydíjhétvégék során több-kevesebb új kialakítású aerodinamikai elemet próbára tett már, amelyek között érdemes említést tenni...

Giorgio Ascanelli (Toro Rosso, Spanyol Nagydíj, 2012)
Két ismert mérnök csapatváltásra készül

Mindamellett, hogy a 2012-es Formula-1-es szezon a közepéhez érkezett, újabb hírek láttak napvilágot két neves mérnök átigazolásával kapcsolatban. A középmezőnybe...

Close