Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Változtattak a biztonsági autós szabályon | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Változtattak a biztonsági autós szabályon

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.03.08. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 875
Biztonsági autó a pályán (Koreai Nagydíj, 2010.10.24)

A technikai szabálykönyv néhány pontján elvégzett módosítás mellett a biztonsági autóra vonatkozó regulák is változnak 2011-ben. © Red Bull Racing

A Formula-1-et figyelemmel kísérők számára minden bizonnyal már megszokottá vált, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség minden egyes szezon előtt több-kevesebb szabálymódosítást eszközöl. Nincs ez másként a soron következő 2011-es évad esetében sem, ahol a technikai szabálykönyv számos cikkelyének átírása mellett módosult a biztonsági autóra vonatkozó regula is.

A FIA által kiadott hivatalos tájékoztatás szerint kizárólagosan a versenyek biztonságának fokozása érdekében volt szükség a változtatásra, illetve csökkenteni szeretnék ezáltal, hogy a biztonsági autó pályára küldése következtében valamelyik pilóta is hátrányos helyzetbe kerüljön a vetélytársaival szemben.

A Motorsport Világtanács döntése értelmében a biztonsági autós fázis megkezdését követően a pályán lévő versenyautókra vonatkozó sebességkorlátozás az eddigiekben alkalmazott gyakorlattal ellentétben nem egy, hanem két kör teljesítésének időtartamára fog vonatkozni. A maximális sebesség csökkentésének bevezetésére eredetileg azért volt szükség, hogy a pályán kialakult baleset következtében szétszóródott alkatrészekre egyik pilóta se hajtson rá nagy sebességgel, és hogy biztosított legyen a bajba került versenyző zavartalan, biztonságos mentése.

A versenyben lévő mezőny minden egyes tagjának abban a pillanatban el kell kezdeni csökkenteni a tempót, ha megkapják a jelzést, hogy a biztonsági autó a pályára lépett, vagyis már azt megelőzően vissza kell venni a sebességből, még mielőtt felzárkóznának a biztonsági autó mögé.

Az egy körről két körösre növelt sebességkorlátozással az FIA több időt kíván biztosítani a versenybíróságnak, hogy az adott szituációtól függően megfelelő döntést, ill. ítéletet hozzanak a későbbi intézkedések kivitelezését illetően.

A biztonsági autóra vonatkozó szabálymódosítás velejárójaként bevezették, mialatt Bernd Mayländer igyekszik megfelelő tempóra kényszeríteni a mezőnyt, a boxutcát csakis az esetleges kerékcserék céljából vehessék igénybe a még versenyben lévők. Ez tehát azt is jelenti egyben, hogy az esetleges boxutcai áthajtásos büntetést, vagy az időszakos kiállítást nem lehet ilyenkor teljesíteni. Abban az esetben viszont, ha a célegyenesben alakul ki olyan baleset, aminek következtében a mezőny nem tud megfelelő módon áthaladni a pálya ezen szakaszán, a szabályzat lehetőséget biztosít a boxutcai áthajtásra úgy, hogy közben nem kötelező kereket cserélni.

Az újonnan kidolgozott regulák további velejárója, hogy a biztonsági autós fázis alatt a boxutca kijáratánál lévő jelzőfény mindvégig zöld marad, elősegítve ezzel, hogy egyetlen egy pilóta se veszítsen értékes időt a szabad jelzésre történő várakozás miatt. A jelzőfény csakis abban az esetben vált majd piros színre, ha a futamot valamilyen okból kifolyólag a versenyigazgatóságnak le kell állítania.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
McLaren Mercedes MP4-26 "buborek-orr" (McLaren Mercedes, Barcelona teszt, 2011.03.08)
A McLaren „buborék-orrkúppal” állt elő Barcelonában

A McLaren csapattól már-már szinte megszokhattuk, hogy radikális újításokkal lepik meg a riválisokat. Mint ismeretes, a 2010-es szezonban a wokingi...

Pirelli teszt (Abu-Dzabi, 2011.01.17)
Hamarosan eldőlhet a kerékcserék száma

Az elmúlt időszakban egyre több kritika érte a Formula-1-be visszatérő Pirellit, miszerint az általuk biztosított sima futófelületű slick gumiabroncsok gyors...

Pedro de la Rosa (Pirelli, Abu Dzabi teszt, 2011.01.17)
A Pirelli a pénteki szabadedzéseken kísérletezne

A Formula-1 korábbi gumibeszállítóját leváltó Pirelli igyekszik minden lehetőséget megragadni annak érdekében, hogy a lehető legtöbb időt foglalkozhasson a királykategóriának...

Close