Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Változtatásokat végeznek a Monacói Nagydíj helyszínén | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Változtatásokat végeznek a Monacói Nagydíj helyszínén

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2012.04.23. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,513
A híres monacói alagút (Monacói Nagydíj, 2011)

A híres monacói alagút utáni szakaszt több ponton is átalakítják a 2012-es nagydíjra. © Sutton Images

A Formula-1-es versenypályák legtöbbjéhez hasonlóan, ahol a kötelező, illetve az elvárt fejlesztések mellett a versenyzés biztonságát fokozni hivatott változtatások elvégzésére is sor szokott kerülni, ezúttal Monacót sem kerülheti el.

Az olyan utcai szakaszokat tartalmazó versenyhelyszínek, mint amilyen a monte carlói hercegség utcáin rögtönzött aszfaltcsík, különleges technikai kihívásokat tartogat a pilóták és a csapatok számára. Az aszfalt gyenge tapadása, a klasszikus versenypályáknál megszokott bukóterek hiánya, és a szűk szakaszok mind-mind különleges odafigyelést igényel az autók beállítása és azok vezetése során. Mindamellett, hogy a Monacói Nagydíj különleges színfoltja a Formula-1-es versenynaptárnak, egyediségéből adódóan a pálya vonalvezetését szegélyező védőfalak közelsége extra veszélyt rejt magában a száguldó versenyautók és a bennük helyet foglaló pilóták számára egyaránt.

Éppen ezért, hogy a helyszín adottságait figyelembe véve minél jobb biztonsági szintet lehessen biztosítani az F1-es versenyzők számára, az egyik legjelentősebb módosításra a híres monacói alagutat követő pályaszakaszon kerül sor. Miután speciális, lézeres vizsgálatokkal egyértelműen kimutatták, hogy a féktávon hozzávetőlegesen 200mm-es szintkülönbséggel kell megküzdeni, elvégezték az érintett terület kiegyenlítését. Mindezek mellett pedig az alagútból kivezető szakasz végén a lassítónál korábban kialakított védőfalat 14.6 méterrel hátrébb helyezik majd el, hogy az esetlegesen megcsúszó versenyautóknak nagyobb esélyük legyen azt elkerülni.

A fentiekben említett változtatások mellett a jobb energiaelnyelő tulajdonságokkal rendelkező, az FIA által kifejlesztett TecPro védőkorlátok elhelyezésére kerül sor a St. Devote és az uszodai szakaszoknál, valamint néhány szakaszon jobb tapadást biztosító burkolatot alkalmaznak majd a 2012-es nagydíjra.

A pálya vonalvezetése, egészen pontosan az elmúlt években már megszokottá vált boxutcai kijárat kialakítása sem maradt érintetlen. A meglehetősen szűk pályaszakasznál ugyanis egy-két fát kivágtak, amelynek köszönhetően szélesebbre tudták kialakítani az érintett területet, biztonságosabb kihajtást adva ezzel a versenyzőknek.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék:


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (2)

  1. Szerző: J | 2012.04.25. - 14:42

    A zöldek nem tiltakoztak a 2 fa miatt?:))

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Felipe Massa (Ferrari, Ausztrál Nagydíj, 2012)
Egykori Red Bull Racing mérnököt szerződtetett a Ferrari

A 2012-es szezon a Ferrari számára nem az előzetes elvárások szerint alakult az eddigi futamok során, amelyet a maranellói gárda...

A kipufogórendszer kialakítása (Caterham, Maláj Nagydíj, 2012)
Készül a Caterham Renault CT01 új kipufogórendszere

A 2012-es szezonban bevezetett technikai szabálymódosítások nemcsak a mezőny „nagyobb” csapatainak jelent komoly kihívást, hanem a Red Bull Racingnél, vagy...

Hátsó légterelő szárny (Ferrari, Kínai Nagydíj, 2012)
Ferrari F2012: Módosított hátsó légterelő szárny

A Ferrari számára az idei szezon nem éppen az előzetes elvárások szerint alakult, annak ellenére is, hogy az időjárás által...

Close