Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Változnak a hátsó gumiabroncsok 2012-ben | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Változnak a hátsó gumiabroncsok 2012-ben

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.07.16. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 951
Az F1 hivatalos gumibeszállítója (Pirelli, Török Nagydíj, 2011.05.05)

A pilótáknak és a csapatoknak további újdonsággal kell majd megbarátkozniuk a Pirelli fejlesztése révén. © Pirelli

Az idei szezonban a Bridgestone-t leváltó Pirelli motorsport igazgatója, Paul Hembery az Angol Nagydíjat követően arról számolt be, hogy a szezon első kilenc nagydíját követően megszerzett tapasztalatok alapján némileg átdolgozza majd a gumiabroncsokat a 2012-es évre vonatkozóan.

Az olasz gyártó szakembere elmondta, hogy a gumik futófelületének jobb kihasználtsága érdekében meg kívánják erősíteni az oldalfal és a futófelület találkozásánál lévő peremezést. Az igazat megvallva azonban a Pirelli ezt már az idei szezon kezdetét követően is véghez akarta vinni, de a meglehetősen kevés tesztelési tapasztalat miatt félre kellett tenniük ezen tervüket.

Hembery elmondta továbbá, hogy a Formula-1-ben jelenleg alkalmazott gumiabroncsok tekintetében a gumikopás mértékét a teljes futófelületre ki szeretnék majd terjeszteni a jövőben, ezért leginkább a gumik alakjában látják az egyik legjelentősebb fejlesztési irányvonalat. Abban az esetben, ha a fentiekben jelzett elképzelés megvalósításra fog kerülni, vélhetően a gumiabroncsok peremezésénél lévő lekerekítés mértéke csökkenni fog, vagyis a gumik valamelyest „szögletesebbé” válnak majd, ami azt is jelenti egyben, hogy a futófelület növelését úgy érnék el, hogy eközben a gumik méretét nem kell változtatniuk.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Első légterelő szárny (Williams, Angol Nagydíj, 2011)
Williams-Cosworth FW33: Komplex kialakítású első szárny

A Williams csapat FW33-as névre hallgató konstrukciói a Red Bull Renault RB7-es versenyautók esetében használt hosszabb építésű kipufogórendszerhez hasonló csövezés...

Orrkúpok (Team Lotus, Spanyol Nagydíj, 2011)
A Lotus a KERS-t is a Red Bull Racingtől kapja majd jövőre

A Team Lotus által bejelentett információ szerint újabb komolyabb technikai előrelépésre készül Tony Fernandes csapata, miután a 2012-es évben a...

Kipufogó (Ferrari, Angol Nagydíj, 2011)
Ferrari 150 Italia: Módosított kipufogórendszer

A tavalyi szezonhoz hasonlóan a 2011-es évre bevezetett technikai szabálymódosításoknak köszönhetően a csapatoknak leginkább a versenyautók aerodinamikai vonatkozásában van lehetőségük...

Close