Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Változhat a gumikeverékek elosztása? | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Változhat a gumikeverékek elosztása?

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.09.18. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,362
Az F1 hivatalos gumibeszállítója (Pirelli, Török Nagydíj, 2011.05.05)

A Formula-1 hivatalos gumibeszállítója szerint a jelenlegi gumiszabályok felesleges pazarlást eredményeznek. © Pirelli

A Formula-1 újdonsült gumibeszállítója, a Pirelli javasolni szeretné az FIA számára, hogy változtassanak a jelenlegi gumiszabályzaton. Az olasz gyártó elmondása szerint ugyanis nem éppen költséghatékony a jelenlegi szabályozás, hiszen a nagydíjhétvégék folyamán a csapatok szinte rendre visszaadnak a Pirelli szakembereinek egy szett kemény keveréket, amit nem is használtak.

A csapatok minden egyes nagydíjra vonatkozóan összesen 11 garnitúra száraz pályára kifejlesztett gumiabroncsot kapnak, és ezt kell a technikai szabályzatban megadott feltételeknek megfelelően beosztaniuk. Ez a mennyiség egészen pontosan úgy tevődik össze, hogy 6 szett kemény- és 5 szett lágy gumikeverék van rendszeresítve a pilóták számára.

Miután a Pirelli megfigyelte, hogy felhasználatlan gumikeverékeket is visszaszolgáltatnak számukra, ezért szabálymódosítási javaslatot dolgoztak ki, amit viszont a csapatok első körben nem fogadtak el. Éppen ezért a Paul Hembery vezette csapat az FIA delegátusához fordult.

Az olasz gyártó motorsport igazgatója azzal érvelt, hogy a használatlan gumik szállítási költsége mellett azok előállítási költségén is lehetne további megtakarításokat eszközölni, hiszen az eddigi statisztika azt mutatja, hogy a csapatoknak elegendő lenne mindkét gumikeverékből akár 5-5 garnitúra is. A Pirelli számára visszaszolgáltatott gumiabroncsokat ugyanis – legyen az használt, vagy használatlan – a szükséges elemzéseket követően (ez természetesen a használt példányok esetében érvényes) megsemmisítik.

Ez pedig kétségtelen, hogy felesleges pénzkidobás, tehát mindenképpen ki kell találni valamit az FIA szakembereinek, amellyel megoldódik ez a kényes helyzet. Ennek orvoslásaként szóba jöhet akár a fentiekben említett gumigarnitúrák számának módosítása, vagy az sem elképzelhetetlen, hogy a keverékek időmérőn és ezzel együtt a versenyen történő felhasználásának a módját is át kellene gondolniuk a szabályalkotóknak.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Első légterelő szárny (Red Bull Racing, Belga Nagydíj, 2011)
Red Bull-Renault RB7: Módosított főprofil

A belgiumi verseny helyszínéül szolgáló spa-francorchampsi versenypálya karakterisztikájából adódó gyors irányváltoztatások, a kanyarok által megkívánt nagyobb menetstabilitás, és nem utolsó...

Előzés a Formula-1-ben
Előzés a Formula-1-ben (Videó)

Az elmúlt években egyre nagyobb kihívást kezdett jelenteni az előzések kivitelezése, hiszen a tervezést követően megépített autókra hatalmas aerodinamikai leszorító...

Pirelli animáció (Olasz Nagydíj, 2011)
Pirelli animáció: Olasz Nagydíj, 2011 (Videó)

5.7km, 53 kör és 250km/h-ás átlagsebesség jellemzi a sebesség templomának is nevezett monzai versenypályát. A rajtot követő első lassítónál hatalmasat...

Close