Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Vajon milyen lesz a turbós motorokkal az F1? | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Vajon milyen lesz a turbós motorokkal az F1?

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.09.03. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 2,174
Motor és olajtartály (Ferrari, Ausztrál Nagydíj, 2011)

A 2014-es évre összeállított új technikai szabályok révén a Formula-1-nek egy teljesen új korszaka veszi majd kezdetét. © Scuderia Ferrari Marlboro

A Nemzetközi Automobil Szövetség által a 2014-es évre összeállított technikai szabályzat értelmében a Formula-1 jelentős változásokon fog átesni. Ezek között szerepelnek többek között a versenyautók erőforrásait érintő módosítások is, amelyek egyrészt a költséghatékonyság, másrészt pedig a „zöld” F1 megvalósítása, illetve a környezettudatosság minél nagyobb értelemben vett érvényesítése érdekében kerültek papírra.

A Formula-1-el kapcsolatos híreket, valamint a kategória technikai oldalát figyelemmel kísérők részére mára minden bizonnyal ismert tény, hogy a jelenleg használatos 2.4 literes V8-as szívómotorok helyett 1.6 literes, hathengeres, 500 bar maximális nyomású, közvetlen üzemanyag befecskendezéses és Energia Visszanyerő Rendszerrel kiegészített turbómotorok biztosítják majd a szükséges lőerőket. Az eredeti szabálytervezettel ellentétben pedig a 2014-es évre összeállított specifikáció szerint elkészített erőforrások megengedett maximális fordulatszáma 15.000 ford/percben lett meghatározva.

Mint ahogyan az a legtöbb újítással, illetve kötelező változtatással kapcsolatban lenni szokott, általában nem mindenki örül maradéktalanul az adott bejelentéseknek.

 

A folytatáshoz kattints ide!

***

A cikk a Formula1Tech Blog partnere, az F1 Világ Formula-1-es hírportál számára íródott, így annak publikálására is az említett oldalon került sor. Amennyiben visszajelzést szeretnél adni annak tartalmával kapcsolatban, szívesen fogadom azt a cikk ezen kivonata alatt található „Hozzászólások” részben, vagy ha privát üzenetben szeretnéd azt megosztani velem, akkor azt is megteheted a „Névjegy” menüpont alatt található kapcsolati űrlapon keresztül.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Oldalsó kocsiszekrény (McLaren Mercedes, Belga Nagydíj, 2011)
McLaren Mercedes MP4-26: Extra hűtőnyílás az oldaldobozon

A McLaren Mercedes által a Belga Nagydíjra felkészített MP4-26-os konstrukció erőforrásának, valamint a sebességváltó nem kívánt túlmelegedésének megelőzése érdekében a...

Hátsó fékhűtés (Red Bull Racing, Török Nagydíj, 2011)
Red Bull-Renault RB7: Átalakított hátsó fékhűtés

Az RB7-es konstrukció aerodinamikai fejlesztései mellett a Belga Nagydíjon a Red Bull Racing mérnökei kisebb módosításokkal próbálkoztak a hátsó fékrendszer...

Előzési zóna (Olasz Nagydíj, 2011)
Újra két előzési zóna lesz a következő versenyen

A Belga Nagydíjat követően a Nemzetközi Automobil Szövetség határozott a soron következő, monzai versenyhétvégén használatos előzési zónával kapcsolatban. A kanadai...

Close