Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Vajon mikor lesz újra szezon közbeni tesztelés? | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Vajon mikor lesz újra szezon közbeni tesztelés?

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.08.21. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,019
Mark Webber (Red Bull Racing, Barcelona teszt, 2011.03.08)

A Pirelli mellett a csapatok is szorgalmazzák a szezon közbeni tesztlehetőség újbóli biztosítását. © Red Bull Racing

Az elmúlt hetekben, hónapokban egyre többet lehetett hallani arról, hogy a csapatok szeretnék újra visszahozni a Formula-1-be a szezon közbeni tesztelés lehetőségét. A száguldó cirkusz jelenlegi szabályzata ugyanis nem teszi lehetővé a versenyek között évekkel ezelőtt szinte megszokottá vált tesztsorozatok lebonyolítását, amely nem kis fejtörést, és extra feladatot ró a csapatokra és a versenyzőkre egyaránt.

A klasszikus értelemben vett évközi, zárt pályán végezhető tesztsorozatok lebonyolítását a Nemzetközi Automobil Szövetség a 2009-es évben száműzte az F1 menetrendjéből. A csapatok vezetői azonban elkezdtek lobbizni annak érdekében, hogy a régi hagyományokat újra viszontláthassák, aminek természetesen ennél jóval nagyobb jelentősége lenne. Leginkább az újonc pilóták számára lenne biztosítva a Formula-1-es versenyautók alaposabb megismerése, ami valljuk be, az első éles versenyszituáció előtt nagyon is hasznos lenne.

Azonban nemcsak ezen cél elérése érdekében folynak tárgyalások a csapatvezetők és a szabályalkotók képviselői között. A szezon közbeni teszteléseknek óriási jelentősége lenne abban is, hogy az újonnan megépített konstrukciók kapcsán felmerült technikai problémákat minél hatékonyabban meg tudják oldani, és a kellemetlen tapasztalatok többségét ne a futamokon kelljen elszenvednie az alakulatoknak. Az elképzelés kivitelezésének egyik alternatívájaként az egyik előszezoni teszt elhalasztása, és annak egy későbbi időpontra, valamelyik verseny után történő megrendezése került megjelölésre. A szakemberek elmondása szerint ugyanis egyáltalán nem szerencsés az olyan sűrű téli tesztprogram, ahol rendkívül kevés az idő a különböző tesztek között, hiszen így nincs elég idejük a csapatoknak arra, hogy a felmerült technikai hibákat megfelelő módon ki tudják javítani.

Az FIA számára összeállított javaslatok között szerepel többek között egy háromnapos tesztsorozat beiktatása is, amelyre a csapatok szerint akár a 2012-es évben sor is kerülhetne. Mindamellett, hogy a Formula-1 2011-es szezonjában a kategória hivatalos gumibeszállítójává avanzsált Pirelli is szorgalmazza a jelenlegi tesztkorlátozás enyhítését, az olasz gyártó is jónak tartja a csapatok javaslatcsomagjának azon további pontját, amelyben a nagydíjhétvégék pénteki napjára plusz félórás edzés beiktatását is már előrelépésnek tartanák, ahol az autókkal kapcsolatban elvégzett fejlesztések mellett a tartalékpilóták is szerephez jutnának.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Jenson Button (McLaren Mercedes, Magyar Nagydij, 2011)
Tökéletes viselet

A Formula-1-ben a balesetek során az egyik legnagyobb veszélyt a keletkezett tűzesetek jelentik. Annak érdekében, hogy az ilyen esetekből eredő...

Hátsó fékhűtés (McLaren Mercedes, Magyar Nagydíj, 2011)
McLaren Mercedes MP4-26: Módosított hátsó fékhűtés

A július utolsó hétvégéjén megrendezett 26-dik Magyar Nagydíjra a McLaren alakulat több kisebb-nagyobb módosítást végzett el az MP4-26-os konstrukcióval kapcsolatban....

A beállítások ellenőrzése (Team Lotus, Angol Nagydíj, 2011)
Az F1-es autó beállításának tudománya

A versenypályán való sikeres szereplés egyik kulcsa a versenyautók beállításában rejlik, mindamellett, hogy egy megfelelő beállításokkal rendelkező, több száz lóerővel...

Close