Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Vajon megoldotta-e a KERS problémáját a Red Bull? | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Vajon megoldotta-e a KERS problémáját a Red Bull?

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.05.05. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,603
A hátsó felfüggesztés és a KERS akkumulátora (Red Bull Racing, Maláj Nagydíj, 2011.04.10)

A Török Nagydíjra módosítottak a KERS rendszerén a Red Bullnál, amitől az akkumulátorok túlmelegedésének megelőzését várják. © Red Bull Racing

A Formula-1-es mezőny számára a Kínai Nagydíjat követően háromhetes szünet állt a rendelkezésére. Ezen időszak alatt a csapatok visszatértek a központjukba, ahol kiértékelhették a szezon első három futamán szerzett tapasztalataikat, és meghatározhatták a szükséges fejlesztendő területeket.

A Red Bull Racing alakulattal kapcsolatban sem történt ez másként, akik minden bizonnyal az oly sok bosszús pillanatot okozott KERS-re kellett, hogy összpontosítsanak leginkább, mindamellett, hogy a hétvégén megrendezésre kerülő Török Nagydíjnak otthont adó pálya adottságainak megfelelő fejlesztésekkel is végezniük kellett. Mindazonáltal, hogy a szezonnyitó melbourne-i versenyen egyik RB7-es autóban sem használták a versenyen a Kinetikai Energia Visszanyerő Rendszert, Sebastian Vettel bravúros teljesítményének köszönhetően az első helyen végeztek. Az ausztrál futamot követően Malajziában is a dobogó legfelső fokára állhatott fel a német VB győztes, de a Kínai Nagydíjon már változott a helyzet.

Sanghajban ugyanis a pole pozícióból rajtolt Sebastian Vettel a piros lámpák kialvását követően látványosan megtorpant, ami szintén a KERS működésével kapcsolatos problémákra volt visszavezethető. De a másik RB7-es konstrukciót vezető Mark Webber sem lehetett túlságosan elégedett a hibrid hajtást illetően, hiszen az ausztrált már eleve úgy küldték ki a pályára, hogy tisztában voltak azzal, nem is fogja tudni használni majd azt a verseny során.

A Red Bull Racing alakulat tehát komolyan küszködött a KERS körüli problémák miatt, és ami biztos, hogy sürgősen meg kell oldaniuk a meghibásodások okát. Természetesen nem egyszerű a csapat mérnökeinek helyzete, hiszen egy Formula-1-es versenyautó komplexitását tekintve az egyes rendszereknek együtt véve kell megbízhatóan teljesíteniük.

A legfrissebb hírek szerint úgy tűnik, hogy sikerült a Red Bull Racingnek megoldani a saját fejlesztésű KERS korábbi hibáját. A rendszer megbízhatatlan működésének hátterében a meglehetősen szűk helyre installált akkumulátorok túlmelegedése állt, amelyek köztudottan csakis megfelelő hűtési igény teljesülése mellett képesek maximális teljesítményt nyújtani.

A rendelkezésemre álló információk szerint az RB7-es konstrukció szűk karosszériakialakítása miatt korábban alkalmazott akkumulátorcsomagot a Red Bull Racing új kivitelű akkumulátorokkal váltotta ki. A fékezések során keletkezett energia tárolására szolgáló egység beépítési helyén is módosítottak a mérnökök, melynek eredményeképpen a sebességváltóhoz közeli pontra kerültek az érintett akkumulátorcellák.

A fejlesztés várható hatásairól természetesen még a csapatnak sincs pontos információja, hiszen első ízben majd csak a holnapi szabadedzésen viszik pályára a módosított KERS-t tartalmazó versenyautókat.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Technikai követelmények (Török Nagydíj, 2011)
Technikai követelmények: Török Nagydíj (2011)

A 2011-es Formula-1-es világbajnokság negyedik állomásaként a Török Nagydíj kerül megrendezésre. Mindamellett, hogy az 5.338km-es Istanbul Park Circuit versenypályát is...

Williams FW33 orrkúp (AT&T Williams, Barcelona teszt, 2011.03.09)
Több fejlesztéssel készül a Williams a Török Nagydíjra

A Kínai Nagydíjat követő háromhetes szünetben a csapatok minden bizonnyal jó néhány fejlesztésen dolgoztak a teljesítményük javítása érdekében. A tegnapi...

Előzési zóna (Török Nagydíj, 2011)
A hátsó egyenesben lesz használható a DRS Isztambulban

Az előzetes elgondolásnak megfelelően a Nemzetközi Automobil Szövetség a hátsó egyenest jelölte ki előzési zónának a hétvégén megrendezésre kerülő Török...

Close