Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Vajon lesz-e jövője az F1-ben a Cosworth-nak 2013 után? | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Vajon lesz-e jövője az F1-ben a Cosworth-nak 2013 után?

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2013.03.10. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 2,409
Cosworth CA2010 motor (2012.10.13)

A HRT felbomlásával már csak a Marussia használja a Cosworth V8-as erőforrásait a 2013-as mezőny tagjai közül (Fotó: Racecar Engineering)

A 2013-as szezonban már csak egyetlen egy csapat, a Marussia F1 Team hivatalos motorszállítójaként van jelen a Cosworth a Formula-1-ben. Mint ismeretes, a Nemzetközi Automobil Szövetség által megalkotott technikai szabályok értelmében a következő évre vonatkozóan drasztikus változás vár az F1 világára, miután a csapatoknak búcsút kell inteniük a jelenlegi V8-as erőforrásoknak. A Marussia vezetése azonban úgy vélekedik, hogy a Ferrarival, a Mercedesszel, vagy akár a Renault motorgyártókkal ellentétben a Cosworth nem fog részt vállalni a V6-os turbófeltöltős erőforrások új korszakában, így nem kizárt, hogy 2014-re új motorbeszállítót kell majd választaniuk.

 

Mint ismeretes, a Renault és a Mercedes már bemutatta az első V6-os F1-es motorját, amelynek fejlesztése nem kis anyagi forrást kíván a gyártótól. A Marussia sportigazgatója, Graeme Lowdon úgy véli, hogy pontosan ezen anyagi források okozta dilemmák miatt nem számíthatnak majd a Cosworth-ra a 2014-es évtől kezdődően. A Marussia mellett azonban a jelenleg Ferrarit használó Sauber F1 Team és a Mercedes erőforrással szereplő Force India sem adta hírül hivatalos közleményben, hogy milyen motorral szándékoznak majd belekezdeni a V6-os korszakba. A francia gyártó, a Renault azonban már nyilvánosságra hozta elhatározását, miszerint kevesebb csapatot kívánnak majd ellátni az általuk gyártott motorokkal, amelyek között az eddig hallottak szerint ott lehet majd a Ferrariról lemondó Scuderia Toro Rosso csapat.

 

Az angol motorgyártó vállalat, a Cosworth ügyvezető igazgatója legutóbb a 2012-es Japán Nagydíj idején nyilatkozott arról, hogy a 2014-es évre szánt turbófeltöltős motorjuk fejlesztésével már több mint 18 hónapja foglalkoznak, és az addigi eredményeiket biztatónak titulálta. Mindamellett, hogy a Cosworth igencsak nagy múltra tekinthet vissza a versenymotorok gyártását illetően, az angol vállalat számára alaposan fel van adva a lecke, ha valóban egy komplex csomagot szeretnének majd prezentálni a csapatok számára. Nem szabad megfeledkezni ugyanis arról a tényről, hogy a Cosworth eddig leginkább motorok és vezérlő elektronikák gyártásával foglalkozott, és még nem épített saját energia-visszanyerő rendszert.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 3.0/5 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Vajon lesz-e jövője az F1-ben a Cosworth-nak 2013 után?, 3.0 out of 5 based on 1 rating


Címkék: , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Az F1 hivatalos gumibeszállítója (Pirelli, Török Nagydíj, 2011.05.05)
Szuperlágy és a közepes gumikon indul az idény Melbourne-ben

A 2013-as szezon első futamán, a Melbourne-ben megrendezésre kerülő Ausztrál Nagydíjon a Pirelli legpuhább keveréke, a szuperlágy gumiabroncs is a...

Első légterelő szárny (Red Bull, Barcelona teszt, 2013.03.02)
Red Bull Renault RB9: Új első szárny a kerekek aero-jellemzőinek javítására

A Red Bull Racing alakulat a szezon előtti utolsó barcelonai tesztsorozat alkalmával pályára vitt aerodinamikai csomag részeként egy módosított kivitelű...

Kipufogórendszer (Caterham, Jerez teszt, 2013.02.05)
Új aerodinamikai vezető a Caterhamnál

A Caterham csapat nemcsak a CT03-as fejlesztésével igyekszik minél ütőképesebb lenni az idei évben, hanem a technikai gárda tekintetében végzett...

Close