Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Vajon bővül-e a DDRS-használók sora 2012-ben? | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Vajon bővül-e a DDRS-használók sora 2012-ben?

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2012.08.26. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 2,239
A DDRS rendszer tesztelése (Lotus, Magyar Nagydíj, 2012)

A Lotus F1 Team saját fejlesztésű DDRS-sel próbálkozott a Német- és Magyar Nagydíjak szabadedzésein (Fotó: Sutton Images)

Minden bizonnyal sokan vallják magukénak azt a fajta véleményt, hogy a Formula-1 varázsát pontosan az adja, hogy a csapatok szűnni nem akaró, szerteágazó technikai fejlesztésekkel igyekeznek egyre jobb eredményeket és látványos versenyzéseket produkálni, mindezt természetesen úgy, hogy az FIA által meghatározott szigorú szabályrendszer korlátain belül maradjanak.

A versenyautók aerodinamikája a száguldó cirkusz megszületésétől kezdődően rendkívül nagy fejlődésen ment keresztül, amely talán az elmúlt években bevezetett, a motorok fejlesztését érintő megszorítások miatt még inkább előtérbe került. Nem telik el egyetlen egy olyan idény sem, amelyet ne lehetne valamilyen jelentősebb fejlesztési irányvonalhoz kötni, és ez természetesen a jelenlegi, 2012-es szezon tekintetében is elmondható. Miután a Nemzetközi Automobil Szövetség tiltólistára tette a tavalyi évben oly nagy népszerűségnek örvendett kipufogóval fújt diffúzorok használatát, a csapatok számára komoly fejtörést okoz, hogy miként pótolják az így elszenvedett aerodinamikai leszorító erő hiányát.

Az idei szezonban a Mercedes csapat révén egy teljesen új, érdekes technikai megoldással találhattuk szembe magunkat, miután a német gárda pályára vitte, és tulajdonképpen meghonosította az ún. Dupla-DRS rendszer használatát a Formula-1-ben. A versenyautó légellenállását csökkentő, és ezzel együtt annak végsebességét növelő rendszer a szezon elején rendkívül nagy visszhangot váltott ki a riválisok körében, de végül az FIA teljesen szabályosnak minősítette azt. A sors fintora, valamint a korábbi években a Formula-1 irányvonalát befolyásoló tényezők miatt, ezek közül is leginkább a költséghatékonyság intézményére hivatkozva az F1 törvényhozó testülete hivatalosan is bejelentette, hogy a 2013-as évtől kezdődően a csapatoknak mellőzni kell a szóban forgó DDRS rendszer használatát és annak aerodinamikai előnyeit.

A DDRS rendszer felépítése (Mercedes, Maláj Nagydíj, 2012)

A Mercedes W03-as konstrukciók orrkúpjánál lévő légcsatornák (Fotó: Sutton Images)

A szigorító intézkedések előrevetítése ellenére azonban a Lotus F1 Team már elkezdte tesztelni a saját fejlesztésű rendszerét, amelyet a hírek szerint a Belga Nagydíj hétvégéjén versenykörülmények között pályára szeretnének majd vinni. Ezzel viszont nincs egyedül az arany-fekete színösszeállítású konstrukciókkal szereplő csapat, miután a McLaren technikai szakembere, Sam Michael beszélt erről egyik nyilatkozatában.

Természetesen egyáltalán nem számít meglepő reakciónak még a wokingiak részéről sem, hogy a rivális alakulat(ok) által jó hatásfokkal üzemelő fejlesztések átvételén kezdenek el dolgozni, de a helyzet jóval bonyolultabb ennél. Egy igazán jó technikai szakember természetesen képes arra, hogy a nem látható részletek ellenére is fel tudja mérni az adott rendszer működésének lényegét, de a saját konstrukciójuk aerodinamikai karakterisztikájához tökéletesen igazodó DDRS kialakítása még a McLaren számára sem biztos, hogy oly könnyedén fog sikerülni. A csapatvezetésnek ugyanis nemcsak az adott fejlesztést érintő költségráfordításokat és az emberi erőforrásokat kell mérlegelni, hiszen szem előtt kell tartaniuk az év elején összeállított fejlesztési koncepciójukat is. A professzionalitás azonban megköveteli, hogy egy-egy ilyen nem tervezett fejlesztés, mint a DDRS kialakítása és megvalósítása révén rugalmasan kell kezelni az előzetesen felépített fejlesztési filozófiát.

A Lotus által kialakított, és a Német-, valamint a Magyar Nagydíjak szabadedzésein próbára tett, a Mercedes W03-as autók esetében alkalmazott műszaki megoldástól eltérő módon működő rendszer irányába kezdett elmenni a McLaren alakulat fejlesztőgárdája is, amelyről Sam Michael a Magyar Nagydíjon említést is tett. A wokingi alakulat minden bizonnyal még a kivárásos taktikát fogja azonban alkalmazni, és a háttérben zajló fejlesztések és szimulációk mellett megvárják miként bizonyít majd versenykörülmények között a Lotus F1 Team saját fejlesztésű, egyedi aerodinamikai rendszere.

De vajon lesz-e még a McLarenen kívül olyan csapat, aki rátér a Mercedes és a Lotus által járt ösvényre a 2012-es idény második felében?

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Vajon bővül-e a DDRS-használók sora 2012-ben?, 5.0 out of 5 based on 1 rating


Címkék: , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Formula1Tech Blog mobil nézet (2012.08.25)
Mobilizálódott a Formula1Tech Blog

Nagy örömömre szolgál, hogy a blog szűk másfél éves fennállását követően újabb változást jelenthetek be a Kedves Olvasók számára. Minden...

James Key (Sauber F1 Team, Valencia teszt, 2011.01.31)
Egykori sauberes mérnök a Toro Rossóhoz tart?

Az idei szezon elején, a 2012-es évre tervezett versenyautójuk hivatalos bemutatóját megelőző napokban a Sauber technikai igazgatói posztjáról távozó James...

Hátsó légterelő szárny (Mercedes, Mugello teszt, 2012)
2013-tól tiltólistára kerül a DDRS használata

A Nemzetközi Automobil Szövetség újabb évközi szabálymódosítást jelentett be, amely ezúttal az idei szezonban megjelent, a Mercedes által bevezetett szuper...

Close