Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Újra visszatér a szívóhatást generáló fenéklemez? | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Újra visszatér a szívóhatást generáló fenéklemez?

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2010.12.21. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,400
FIA motorhome (Angol Nagydíj, 2009.06.18)

A 2013-as motorszabályok elfogadása után kisebb légterelő szárnyak és a szívóhatást elősegítő fenéklemez használatát javasolták az FIA-nak. © Scuderia Ferrari Marlboro

Az elmúlt napokban véglegesített 2013-as szabályváltozásokat követően máris egy újabb módosítás-tervezet látott napvilágot, miszerint közel harminc éves szünetet követően újra visszatér a Formula-1-be a szívóhatást elősegítő fenéklemezek alkalmazása.

A költséghatékonyság és a versenyek izgalmának fokozása érdekében az FIA Motorsport Világtanács már jóváhagyott jó néhány olyan módosítást a 2013-as évtől kezdődően, mint például a turbófeltöltős motorok visszatérését. Mindez azt jelenti, hogy a jelenleg használt 2.4 literes erőforrások helyett 1.6 literes, turbófeltöltős motorokat használnak majd a csapatok, melyek maximálisan megengedett fordulatszámhatára a percenkénti 12.000 lesz majd.

A fentiek mellett azonban további javaslatokat állítottak össze a szakemberek – és az FIA el is küldte azokat véleményezésre, ill. elfogadásra a csapatok számára – amelyekkel kapcsolatban a Technikai Munkacsoport januárban fog majd dönteni. Az előirányzott változtatások javarészt a Williams alakulat főmérnökéhez, Patrick Head-hez és a Ferrari főtervezőjéhez, Rory Byrne-hez fűződnek, akik eddig már összesen 17 konstruktőri világbajnokságot nyertek a Williamsnek, a Benettonnak és a Ferrarinak egyaránt.

Mindamellett, hogy a fentiekben említett előterjesztések pontos részletei még nem ismertek, egyes értesülések szerint mélyreható módosításokról lehet szó. Ezek szerint a versenyautóra ható teljes leszorító erő nagy részét nem a légterelő szárnyak, hanem a speciálisan kialakított fenéklemez állítaná elő, és ebből eredően jóval kisebb méretet kapnának az autók szárnyai is. A kívánt hatást az előrejelzések szerint úgy kívánják majd biztosítani, hogy a fenéklemez hosszirányban formázható lesz, és mindezek mellett továbbra is meg kívánják tartani a nagy futófelülettel rendelkező gumiabroncsokat, hogy biztosított legyen a nagy kanyarsebesség.

Head és Byrne szerint a nyolcvanas évek eleje óta a legdrasztikusabb technikai változás várható a 2013-as Formula-1-es szezonban.

Az előzések megkönnyítését és ezzel együtt a látványosabb futamok lebonyolításának lehetőségét is elérhetőnek vélik a szakemberek, hiszen az autóra ható leszorító erő legnagyobb részét a szárnyak helyett a fenéklemez fogja majd átvenni, aminek köszönhetően a hátul haladó autó nem veszít majd sokat a tapadásából, és ezért közelebb tud majd férkőzni az előtte lévő ellenfeléhez.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Adrian Newey (Red Bull Racing, Spanyol, Nagydíj, 2010.05.08)
Newey okolható a Pirelli gumik rossz teljesítménye miatt?

A 2010-es évben világbajnoki címet nyert Red Bull Racing pilóta, Sebastian Vettel számára igencsak balszerencsésen zajlott az Abu Dzabiban megrendezett...

Keke Rosberg (McLaren, 1986)
Öt másodperccel lassabb autókat jósolnak 2013-ra

A Formula-1 2013-as idényével kapcsolatban már jó néhány technikai szabályváltoztatást elfogadtak az FIA Motorsport Világtanács szakemberei, és ezek mellett további,...

Fernando Alonso (Ferrari, Abu Dzabi Nagydíj, 2010.11.10)
Alonso pozitívan áll az új szabályokhoz

A 2010-es világbajnokság második helyezettje, Fernando Alonso bízik benne, hogy a következő évben bevezetésre kerülő új technikai előírások nemcsak a...

Close