Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Újra két ponton lesz aktiválható a DRS | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Újra két ponton lesz aktiválható a DRS

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.11.06. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,632
Előzési zóna (Abu Dhabi Nagydíj, 2011)

Indiához hasonlóan az Abu Dhabi Nagydíjon is két szakaszon lehet majd kihasználni a DRS nyújtotta sebességelőnyt. © FIA

A Formula-1 első Indiai Nagydíját követően a száguldó cirkusz mezőnye az Egyesült Arab Emirátusokba látogat el, hogy teljesítse a 2011-es szezon utolsó előtti versenyét, amelyre ezúttal Abu Dhabiban kerül sor.

A nagydíjnak otthont adó Yas Marina Circuit versenypályán a pilótáknak az óramutató járásával ellentétes irányban összesen 55 kört, vagyis valamivel több mint 305km-es versenytávot kell teljesíteni. Az Abu Dhabi Nagydíj helyszínéül szolgáló aszfaltcsík két igazán gyors egyenes szakaszt tartalmaz, amelyet ezúttal az FIA ki fog majd használni a menetközben állítható hátsó szárnyak használatát illetően.

A monzai és az indiai futamokhoz hasonlóan ugyanis a Nemzetközi Automobil Szövetség az Abu Dhabiban megrendezésre kerülő versenyen is két különálló DRS zónát kíván megadni a pilóták számára. Az első előzési zóna a 7-es és a 8-as számú kanyarok által tagolt hosszú egyenesben lesz majd, amelyhez a mérőpont a 7-es hajtűkanyar bejárati pontjánál lett meghatározva. A második előzési zóna színtere pedig a 10-es számmal illetett kanyarnál veszi majd kezdetét, és egészen az azt követő 11-es balkezes kanyarig húzódik. Ez utóbbi szakaszhoz tartozó időmérő pont pedig a 9-es kanyar kijárati ívén kerül majd elhelyezésre.

Az a pilóta tehát, aki a fentiekben említett mérőpontokon 1 másodpercnél közelebb tud férkőzni az előtte haladó ellenfeléhez, a 7-es és 8-as kanyarok között lévő egyenes szakasz közepénél, míg a pálya hátsó részében lévő előzési zóna esetében pedig a 10-es kanyar kijárati részén állíthatja majd laposabbra az autójának hátsó légterelő szárnyát, amely a lecsökkent közegellenállásnak köszönhetően nagyobb sebesség elérését teszi lehetővé, megkönnyítve ezzel az előzési manőver kivitelezését.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Kormánykerék (McLaren Mercedes, Német Nagydíj, 2011)
A folyadékadagoló rendszer ismertetése

Egyáltalán nem meglepő, hogy a Formula-1 kapcsán a pilóták megfelelő fizikai erőnlétének biztosítása mellett a kiszáradás elleni védekezés is egyre...

Pálya animáció (Abu Dhabi Nagydíj, 2011)
Pálya animáció: Abu Dhabi Nagydíj, 2011 (Videó)

Az Abu Dhabi Nagydíjon az óramutató járásával ellentétes irányban összesen 55 kört, vagyis valamivel több mint 305km-es versenytávot kell teljesíteni...

Kipufogó (McLaren Mercedes, Spanyol Nagydíj, 2011)
Továbbra sincs megegyezés a kipufogórendszert érintő szabályról

A tegnapi napon Genfben ülésezett a Formula-1-es Bizottság, ahol nem kevesebb, mint 28 napirendi pontról történtek egyeztetések. A megbeszélésen szóba...

Close