Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Újra két előzési zóna lesz a következő versenyen | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Újra két előzési zóna lesz a következő versenyen

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.08.31. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,261
Előzési zóna (Olasz Nagydíj, 2011)

A korábbi megoldással ellentétben a két előzési zónához nem egy, hanem két mérőpont társul majd az Olasz Nagydíjon. © FIA

A Belga Nagydíjat követően a Nemzetközi Automobil Szövetség határozott a soron következő, monzai versenyhétvégén használatos előzési zónával kapcsolatban. A kanadai és a valenciai futamokhoz hasonlóan újra a pálya két szakaszán lehet majd használni a menet közben állítható hátsó légterelő szárnyat.

Mindamellett, hogy az Olasz Nagydíjon is két előzési zóna lesz, azok használatának módja már el fog térni az előzőleg említett két helyszínen gyakorolt megoldásoktól. A Kanadai- és az Európai Nagydíjakon ugyanis egyetlen egy mérőpont volt kijelölve, amely azt jelentette, hogy aki ennél a pontnál 1 másodpercen belül haladt az előtte lévő vetélytársához képest, annak nemcsak az első-, hanem a második zónában is laposabbra lehetett állítani a hátsó szárnyat, amely további extra előnyhöz juttatta az érintettet az ellenféllel szemben.

Ez a fajta megoldás természetesen nem aratott osztatlan sikert, ezért az FIA számára adott volt a feladat arra, hogy egy olyan működtethető rendszert állítson össze, amely a két kijelölt előzési zóna esetén ne egy, hanem mindkét szakaszhoz egy-egy dedikált mérési pontot tartalmazzon. A DRS használatára irányuló újítás, és a rendszert működtető új szoftveres környezet első próbatétele tehát az Olasz Nagydíjon lesz majd, ahol az első előzési zóna a monzai pálya célegyenesében, a második pedig a Lesmo 2-es és az Ascari névre hallgató lassítók között lett kijelölve. A mérési pontok pedig, ahol érzékelésre kerül, hogy az üldöző és az üldözött között mekkora az időbeni távolság, a Parabolica kanyar kijáratánál és a Lesmo 2 kanyar előtti szakaszon lesznek majd.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (1)

  1. Visszajelzés: A „szélárnyék-csaták” versenye várható Monzában? | Formula1Tech

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Mugello versenypálya (2011.06.24)
Mugellóban lesz majd a szezon közbeni tesztelés

Az elmúlt hétvégén megrendezett Belga Nagydíj hétvégéjén döntés született a szezon közben végezhető tesztelésekkel kapcsolatban. Mint ismeretes, a Formula-1 jelenlegi...

Első légterelő szárny (Team Lotus, Belga Nagydíj, 2011)
Lotus Renault T128: Kételemű első légterelő szárny

A Spa-Francorchamps versenypályán megrendezett Belga Nagydíjra a Team Lotus istálló egy új kialakítású első légterelő szárnnyal próbálkozott. A szezon eddigi...

Első légterelő szárny (Mercedes GP Petronas F1 Team, Belga Nagydíj, 2011)
Mercedes MGP W02: Új légterelő idom az első szárnyon

A Mercedes alakulat a belgiumi futamra kisebb módosítást végzett a W02-es első légterelő szárnyával kapcsolatban. A változtatás eredményeképpen a felső...

Close