Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Újra előkerült az F1-es dosszié a Volkswagennél | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Újra előkerült az F1-es dosszié a Volkswagennél

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2012.01.30. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 2,088
Renault motor (Renault, Kanadai Nagydíj, 2010.06.10)

A VW-konszern ismét foglalkozik a Formula-1-es projekt gondolatával. © Red Bull Racing

A 2014-es évben bevezetésre kerülő új motorszabályok nemcsak a csapatok és a pilóták tekintetében okoz majd közvetlen hatásokat, hanem minden bizonnyal magára a Formula-1 világára nézve is. Az elmúlt hónapokban a Nemzetközi Automobil Szövetség már megerősítette azt a hírt, miszerint a 2014-es évtől kezdődően egy új motorgyártó cég is tervezi belépését a száguldó cirkuszba. Az FIA által adott tájékoztatás szerint ugyanis az a tény, hogy a turbófeltöltővel ellátott V6-os erőforrások bevezetése mögötti tárgyalások során a Cosworth, a Ferrari, a Renault és a Mercedes igyekezett a lehető legjobb opcióval előhozakodni, még nem jelenti azt, hogy az új szabályozásnak köszönhetően új motorgyártó is érkezzen az F1-be.

A kategóriában nagy tapasztalattal rendelkező, az előzőekben is említett négy gyártó mellé a Volkswagen Audi Group már jelezte csatlakozási szándékát, aki közismert módon élen jár a turbófeltöltős motorok fejlesztése ás gyártása tekintetében. A Volkswagen megkérdőjelezhetetlen sikeri ellenére azonban az elmúlt időszakban igencsak felemás, és egymásnak ellentmondó információk is napvilágot láttak a cég esetleges F1-es terveivel kapcsolatban.

Volt idő, amikor a VW-konszern részéről még önálló Formula-1-es csapat alapításának ötletéről lehetett hallani, amit később a projekt magas költségvonzatára történő hivatkozással igen gyorsan annak a képzeletbeli fióknak a mélyére süllyesztették. Amikor pedig az FIA által bevezetett szabálymódosításokkal egyre inkább előtérbe került a költségkontrol intézménye, újra előkerült a Volkswagen korábbi tervezete. A német gyártó tárgyalásokat is folytatott a Red Bull Racing istállóval egy esetleges motorszállítói megállapodás reményében, sőt, még a Scuderia Toro Rosso alakulat megvásárlását sem zárták ki.

A VW F1-es fellángolása aztán gyorsan alábbhagyott, és helyette a hosszútávú Le Mans-i szériát választotta, amelyet követően ténylegesen felhagytak a Formula-1-el kapcsolatos korábbi terveikkel. Ám a dolgok újabb fordulata következett be, és a német gyártó motorsportért felelős részlegének vezetője, Wolfgang Dürheimer ismét elővette az F1-es dossziét, aki nem tartja kizártnak, hogy a Volkswagen 2018-ban szerepet vállaljon az autóversenyzés elit kategóriájának tartott Formula-1-ben is.

A V6-os erőforrások 2014-es bevezetését előirányzó új motorformulával kapcsolatos egyeztetésekben a VW szintén érintett volt, miután a gyártó képviselői is helyet kaptak a bizottságban. Az viszont, hogy a Volkswagen végül csak motorszállítóként, vagy saját csapattal lesz a Formula-1 mezőnyének tagja, továbbra is kérdés maradt.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)


Címkék: , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Az F1 hivatalos gumibeszállítója (Pirelli, Török Nagydíj, 2011.05.05)
Újabb F1-es inspiráció az autóipar számára

Az olyan sportnak, mint a Formula-1, sokkal nagyobb szerep jut, mintsem teret adjon néhány tehetséges pilóta számára ahhoz, hogy az...

Virtuális gyárlátogatás a Pirellinél
Virtuális gyárlátogatás a Pirellinél (Videó)

A Pirelli 2011-ben lett a Formula-1 hivatalos gumibeszállítója. Az olasz gyártó az izgalmasabb és látványosabb versenyek érdekében új gumikeverékeket és...

Így készülnek a Pirelli F1-es gumijai
Így készülnek a Pirelli F1-es gumijai (Videó)

Több előzés, több boxkiállás és érdekesebb versenyek. Ezek voltak azon legfontosabb kritériumok, amelyek teljesítésének vállalásával lett a Pirelli a Formula-1...

Close