Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Újra egy előzési zónát jelölt ki az FIA | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Újra egy előzési zónát jelölt ki az FIA

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.09.24. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,173
Előzési zóna (Szingapúri Nagydíj, 2011)

A 2011-es világbajnoki sorozat Szingapúri Nagydíján az FIA újra egyetlen egy előzési zónát jelölt ki a DRS mechanizmus használatára. © FIA

Annak ellenére, hogy az idei évben bevezetett előzési zóna tekintetében a legutóbbi Olasz Nagydíjon eszközölt újítás, miszerint a pályán kijelölt két előzési szakaszhoz két különálló mérőpont alkalmazása jól működött, a hétvégén megrendezésre kerülő szingapúri futamon mégis visszaáll a sűrűbben használt alternatíva.

Ezek szerint pedig a Marina Bay utcai versenypályán egyetlen egy olyan szakasz lesz majd, ahol a pilóták az ide vonatkozó szabályok figyelembe vétele mellett működésbe hozhatják majd a hátsó légterelő szárny dőlésszögét állító mechanizmust.

Azt azonban érdemes megemlíteni, hogy a villanyfényes futamnak otthont adó versenypályán minden bizonnyal nem a DRS használata fogja jelenteni a pilóták számára a legnagyobb előnyt, sokkal inkább a kipufogógázzal fújt diffúzorok továbbfejlesztésével nyert esetleges extra leszorító erő lesz a kifizetődőbb. Ez utóbbi technikai megoldásnak köszönhetően ugyanis a kanyarok be- és kijárati részeinél az autó hátsó traktusának nagyobb aerodinamikai tapadást lehet kölcsönözni, amely jobb versenytempót eredményez a pálya ezen kritikus szakaszaiban.

A Nemzetközi Automobil Szövetség a szingapúri versenypálya 5-ös és 7-es számmal jelölt kanyarjai közötti részt nevesítette előzési zónának. A DRS aktiválásához szükséges mérőpontot pedig a 3-as számú kanyar kijárata után lesz elhelyezve, és az a pilóta, aki ennél a pontnál 1 másodpercnél kisebb távolságra halad az előtte autózó vetélytársától, az 5-ös kanyart elhagyva laposabbra állíthatja autójának hátsó légterelő szárnyát.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Renault motor (Red Bull Racing, Barcelona teszt, 2011.02.19)
Új független motorszállító csatlakozna az F1-hez

A 2014-es szezonban életbe lépő új motorszabályok a Formula-1 és az abban résztvevő csapatok és pilóták számára nagy jelentőséggel bíró...

Lotus Renault GP logo (Valencia, 2011.01.31)
Új szimulátorral erősít a Renault

A legfrissebb információk szerint a Lotus Renault GP alakulat a lehető legjobb úton halad a szimulátoruk megépítésével kapcsolatban. Az előzetes...

A tengelytáv szerepe a Formula-1-es autóknál (Főkép)
Változatlan marad a kötelező súlyeloszlás 2013-ig

Az elmúlt hetekben a Formula-1-es csapatok és az FIA technikai szakemberei között folytatott egyeztetés értelmében döntés születetett az idei szezonban...

Close