Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Újabb verzió a 2013-as motorszabállyal kapcsolatban | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Újabb verzió a 2013-as motorszabállyal kapcsolatban

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.05.24. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,294
FIA motorhome (Angol Nagydíj, 2009.06.18)

A 2013-as évben bevezetni kívánt új motorszabályok körüli egyeztetések tovább folytatódnak. © FIA

A Formula-1 2013-as szezonjára tervezett új motorszabályok körüli egyeztetések tovább folytatódnak. A legújabb hírek szerint az sem elképzelhetetlen, hogy az újonnan bevezetni kívánt turbófeltöltős erőforrások mellett megmaradnak majd a jelenleg is használt V8-as konstrukciók.

A Nemzetközi Automobil Szövetség törekvései szerint két év múlva a jelenleg használt 2.4 literes V8-as motor helyett a csapatoknak 1.6 literes, közvetlen benzinbefecskendezésű turbófeltöltős erőforrásokat kell majd használni. Mindamellett, hogy az új motorszabályokra vonatkozó tervezetet még a tavalyi év decemberében elfogadták, az elmúlt hónapokban a Formula-1 mindenható urának is nevezett Bernie Ecclestone-nal és a Ferrari alakulattal az élen egyre inkább nőtt a szabálymódosítást ellenzők köre.

A dolgok mai állása szerint ugyanis a négyhengeres turbós motorok nem mindenki tetszését nyerte el, így könnyen meglehet, hogy valamiféle kompromisszumos megoldásra lesz majd szükség. Feltevések szerint az FIA elnöki pozícióját betöltő Jean Todt még akár engedélyezné azt is, hogy az új specifikáció szerint összeállításra kerülő motorok mellett a csapatok használhassák majd a V8-as motorokat is.

Ez mindenesetre egy elég érdekes kombinációt vetít előre. Amit azonban már most biztosra lehet venni, hogy ha valóban ez a verzió mutatkozik majd életképesnek, a szabályalkotóknak igencsak megfelelő keretek közé kell majd terelni a technikai részleteket.

A jelenleg használt V8-as erőforrások teljesítménye hozzávetőlegesen 780LE körüli szintre tehető, míg a bevezetni kívánt turbófeltöltős motorok az előrejelzések szerint 600LE-t képviselnének majd, ami mellé viszont egy 160LE teljesítmény-többletet biztosító KERS is társul majd. Ezek már önmagukban is mutatják a turbós- és a V8-as szívómotorok közötti különbséget. Azonban nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy az FIA a 2013-as évtől kezdődően az üzemanyag-felhasználás oldaláról nézve 35%-os hatékonyságnövelés megvalósítását is célul tűzte ki, ami pedig további változásokat eredményezhet a kétféle erőforrással kapcsolatban.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Előzési zóna (Monacói Nagydíj, 2011)
A monacói alagútban nem lehet használni a DRS-t

A versenyhétvégét megelőző napokban pont került az állítható hátsó szárny monacói használatával kapcsolatos, hetek óta tartó huzavona végére. Az idei...

FIA motorhome (Angol Nagydíj, 2009.06.18)
Nem módosítottak a 2013-as motorszabályon

A legutóbbi Spanyol Nagydíj hétvégéjén a Formula-1-es motorszállítók és a Nemzetközi Automobil Szövetség között újabb egyeztetés zajlott le a 2013-as...

Fernando Alonso (Ferrari, Török Nagydíj, 2011.05.20)
Az új hátsó szárny mellőzésére kényszerült a Ferrari

A Spanyol Nagydíj pénteki szabadedzésén a Ferrari csapat egy-két új tervezésű, illetve továbbfejlesztett hátsó légterelő szárnyat is pályára vitt. Köztük...

Close