Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Újabb egyeztetés a mozgatható hátsó szárnyak ügyében | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Újabb egyeztetés a mozgatható hátsó szárnyak ügyében

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.03.09. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 829
Red Bull Racing RB7 hátsó szárny (Valencia teszt, 2011.02.01)

A 2011-ben bevezetésre kerülő menetközben állítható hátsó légterelő szárnyak előzetes tesztjei után újabb egyeztetést eszközölt a GPDA. © Red Bull Racing

A Formula-1-es pilóták érdekvédelmi szervezete szerdán késő délután fog ülésezni, ahol az egyik legfőbb napirendi pontként a 2011-es évre bevezetett, menetközben állítható hátsó légterelő szárnnyal kapcsolatban történik majd egyeztetés. Egyes hírek szerint a csapatok technikai szakembereinek jelenléte mellett az új technikai megoldás működését illetően történik majd egyeztetés.

A kormánykeréken elhelyezésre kerülő nyomógombok segítségével tudja majd a pilóta a szabályzatban megadott mértékben állítani a hátsó szárny legfelső elemének dőlésszögét. Az újításnak köszönhetően a meredekebb, vagy laposabb profilszög hatására növelni, vagy éppen csökkenteni lehet a légterelő elem által keltett közegellenállás mértékét, ha a pilóta egy másodpercnél közelebb kerül az előtte autózó ellenfeléhez. Abban az esetben, ha a pilóta laposabb szárnybeállítást eszközöl, a hátsó szárnyra ható kisebb leszorító erő hatására nagyobb esélye lehet az előzésre.

Az FIA által kiadott szabálymódosítás szerint a fentiekben ismertetett újítás használata az edzéseken nem lesz korlátozva, viszont a versenyeken már nem lehet minden esetben alkalmazni azt. Az újonnan bevezetésre kerülő rendszert természetesen megfelelő szoftveres módon fogják majd kontrollálni, melynek eredményeképpen a versenyző számára csakis abban az esetben lesz elérhető a hátsó szárnyprofil dőlésszögének a megváltoztatása, ha egy másodpercnél közelebb halad az előtte lévő autóhoz képest, és minderre csakis a célegyenes utolsó 600 méterén ad lehetőséget a szabályzat.

Az elmúlt hetekben sikerrel tesztelték az új elv szerint működtethető hátsó légterelő szárnyat, viszont a fékszárnynak is nevezett felső profil dőlésszögének változtatásával elérhető nagy sebességkülönbséget veszélyesnek tartják. Az FIA éppen ezért jelezte, hogy a soron következő megbeszélésen született döntéstől függően készek változtatni az érintett szabályzaton.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Michael Schumacher (Mercedes GP Petronas F1 Team, Jerez teszt, 2011.02.11)
A Mercedes jól halad a fejlesztésekkel

Az elmúlt hetekben már értesülhettünk arról, hogy a Bahreinben eluralkodott zavargások miatt kialakult kritikus helyzet miatt a Nemzetközi Automobil Szövetség...

Hispania bemutató (Hispania Racing Team, Valencia, 2010.03.04)
Késik a Hispania új autójának bemutatkozása

A Hispania Racing Team által korábban kiadott közlemény szerint a 2011-es szezonra tervezett új versenyautójuk bemutatójának a mai, vagy a...

Pirelli teszt (Abu-Dzabi, 2011.01.17)
Módosított a gumiszabályokon az FIA

Az FIA Motorsport Világtanács keddi napon megtartott egyeztetésén megszületett határozat értelmében elfogadták a Pirelli igényét. A 2011-es szezonban a Bridgestone-t...

Close