Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Újabb aerodinamikai mérnökkel erősít a Ferrari | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Újabb aerodinamikai mérnökkel erősít a Ferrari

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2013.01.11. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,516
Fernando Alonso (Ferrari, Spanyol Nagydíj, 2012)

A 2013-as évre egyértelmű aerodinamikai előrelépésre lesz szüksége az olasz csapatnak (Fotó: Sutton Images)

Azok számára, akik figyelemmel kísérték a Formula-1 2012-es szezonját, minden bizonnyal ismeretes, hogy a Ferrari számára nem éppen az előzetes elvárások szerint alakult az év. A maranellói gárda igencsak nehézkesre sikeredett szereplésének hátterében a szakemberek állítása szerint egyértelműen aerodinamikai hiányosságok állnak, amin a Ferrarinak mindenképpen javítania kell annak érdekében, hogy teljesítményüket előbbre tudják lendíteni az előttük álló 2013-as idényben.

 

A Ferrari éppen ezért már az elmúlt évben elkezdte átalakítani szervezeti felépítését, melynek első lépéseként leszerződtették az aerodinamikai részleghez Ben Agathangelout, aki a Red Bull Racinget és a McLarent is erősítette már F1-es pályafutása során

 

Az 1971-es születésű szakember szerződtetését követően a Monacói Nagydíj hétvégéjén egy újabb hír látott napvilágot a Ferrari aerodinamikai részlegének fejlesztését érintően. A kezdeti pletykákat végül tettek is követték, melynek eredményeképpen az elmúlt év szeptemberében a Mercedestől egy újabb mérnök érkezett az olasz gárdához, Loic Bigois személyében.

 

Bigois az egykori Ligier csapatnál kezdte Formula-1-es karrierjét. 2003-ban a Minardi istállóhoz, majd azt követően pedig Sir Frank Williams alakulatához került, ahol az aerodinamikai részleg irányításáért volt felelős. Az újabb jelentős változást a 2007-es év hozta meg számára, amikor újabb szerződése a Hondához kötötte, és munkásságának eredményességét az egykori Brawn GP (a jelenlegi Mercedes) csapat 2009-es világbajnoki címe is jelzi.

 

Az előzőekben ismertetett átigazolások azonban a 2013-as év elején tovább folytatódnak, miután a Ferrari Bigois egykori munkatársát, Martin Bestert is magukhoz csábította. Bester F1-es munkássága a 2003-as évben a McLarennél vette kezdetét. A wokingi gárdánál eltöltött hároméves pályafutását követően a szakmai berkekben elismerést szerzett mérnök ezt követően a BMW gyári alakulatához került, majd pedig onnan 2007-ben állt át legutóbbi csapatához, a Williamshez. Sir Frank Williams alakulatánál tovább sikerült tökéletesítenie a Formula-1-ben szerzett tapasztalatait, melynek elismeréseként egészen az aerodinamikai részleg elsőszámú emberévé nőtte ki magát.

 

A Ferrari számára tehát adott a feladat. A 2013-as évre egy olyan ütőképes konstrukcióval kell majd pályára lépniük, amely már nem tartalmazza az F2012-es gyengeségeit. A csapat munkáját azonban tovább nehezíti, hogy a saját szélcsatornájukatannak újrakalibrálása miatt egyelőre még nem használhatják, amelynek a kényszerű bezárására még az elmúlt évben sor került. Éppen ezért az olaszoknak újra a Toyota komplexumának használatára kell hagyatkozni a 2013-as konstrukció fejlesztése során.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Az autó felkészítése (Sauber F1 Team, Barcelona teszt, 2012.03.01)
Február 2-án érkezik a Sauber Ferrari C32-es

A McLarent és a Force Indiát követően egy harmadik istálló, a Sauber F1 Team is bejelentette a 2013-as évre szánt...

A tökéletes úttartás fontossága az F1-ben
A tökéletes úttartás fontossága az F1-ben (+Videó)

A Formula-1-es versenyautók esetében a motorerőnek a pálya aszfaltjára történő megfelelő átvitele rendkívül kritikus pont a száguldó cirkusz mezőnyében résztvevő...

Fernando Alonso (Ferrari, Spanyol Nagydíj, 2012)
Ferrari: Fejlesztési körkép és sikeres törésteszt 2013-ra

A hírek szerint a Sauber és a Mercedes csapatokat követően a Ferrari 2013-as idényre szánt versenyautójának karosszériaelemei is sikeresen teljesítették...

Close