Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Új szimulátorral erősít a Renault | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Új szimulátorral erősít a Renault

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.09.24. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,460
Lotus Renault GP logo (Valencia, 2011.01.31)

A szélcsatorna fejlesztései mellett modern szimulátor megépítésével igyekszik erősíteni a Renault. © Lotus Renault GP

A legfrissebb információk szerint a Lotus Renault GP alakulat a lehető legjobb úton halad a szimulátoruk megépítésével kapcsolatban. Az előzetes tervek szerint a csapat szélcsatornája mellé tervezett létesítményt 2012 márciusában szeretnék már használni, és az enstone-i gárda csapatfőnöke, Eric Boullier szerint erre minden esélyük megvan.

Az elmúlt években bevezetett új szabályrendszernek köszönhetően a szezon közbeni tesztelések megszüntetése miatt rendkívüli módon megnőtt a különböző szimulációs vizsgálatok elvégzését elősegítő technológiai megoldások és eszközök használatának jelentősége.

A Renault csapat Formula-1 iránti elkötelezettségét igazolja az is, hogy az elmúlt években a szélcsatornájukkal kapcsolatban igencsak átfogó fejlesztéseket végeztek el. Az 1998-ban megalkotott létesítmény modernitásának fokozására két évvel ezelőtt kicserélték a teljes rendszer futószalagját. Ezzel viszont nem ért véget a komplexum felújítása, és a 2011-es év elején tett lépéseknek köszönhetően már nemcsak 50%-os méretarányban elkészített modellekkel képesek szimulálni a versenyautó körül kialakuló áramlási viszonyokat, hanem egy lépcsővel nagyobb, 60%-os nagyságban legyártott modellek alkalmazásával is.

A Formula-1 technikai oldalát követő rajongók számára ismert tény, hogy a szélcsatorna használata mellett az aerodinamikai fejlesztések terén jelentős szerep jut a Számítógépes áramlástan, vagy az angol megnevezéséből eredő mozaikszóval élve, a CFD (Computational Fluid Dynamics) számára, melyet a Lotus Renault GP is előszeretettel használ. A CFD-technológia fejlesztését illetően a francia gárda az elsők között volt, aki komolyabb pénzösszeget invesztált a projektbe, melynek utolsó fázisaként 2011 januárjában új központi egységet, és egy teljesen új, a vizsgálatok során kapott adatok tárolására és elemzésére alkalmas nagyteljesítményű számítógépet is üzembe tudtak helyezni.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
A tengelytáv szerepe a Formula-1-es autóknál (Főkép)
Változatlan marad a kötelező súlyeloszlás 2013-ig

Az elmúlt hetekben a Formula-1-es csapatok és az FIA technikai szakemberei között folytatott egyeztetés értelmében döntés születetett az idei szezonban...

Pirelli szuperlágy gumi (McLaren Mercedes, Monacói Nagydíj, 2011.05.27)
Megjelölték a japán és a koreai pályákra szánt keverékeket

A Formula-1-es csapatokat gumiabroncsokkal ellátó Pirelli cég nyilvánosságra hozta azon keverékeinek típusát, amelyeket a Szingapúri Nagydíjat követő két nagydíjhétvégén biztosítani...

Jules Bianchi (Ferrari, Fiorano teszt, 2011.09.15)
Aerodinamikai tesztekkel készültek a csapatok Szingapúrra

Az elmúlt napokban kissé szokatlanul ugyan, de szinte egymást követően zajlottak aerodinamikai tesztelések a Virgin Racing a Williams és a...

Close