Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Új kipufogórendszerrel próbálkozik a Williams Sanghajban | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Új kipufogórendszerrel próbálkozik a Williams Sanghajban

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.04.14. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,026
Williams FW33 orrkúp (AT&T Williams, Barcelona teszt, 2011.03.09)

A Red Bull Racing alakulat által kifejlesztett kipufogórendszerhez hasonló elrendezést próbál ki Sanghajban a grove-i csapat. © AT&T Williams

A nagy Formula-1-es múlttal rendelkező Williams alakulat számos újítással ruházta fel a 2011-es évre tervezett konstrukcióját. Ezek között előkelő helyet foglal el az FW33-as különleges megjelenésű hátsó része, de fejlesztések ide, vagy oda, valljuk be őszintén, hogy a grove-i gárda az első két nagydíjon nem igazán alkotott maradandót.

A soron következő harmadik, kínai futamra további fejlesztésekkel próbál majd erősíteni a csapat, melyek között az egyik legjelentősebb szerepet az új kialakítású kipufogórendszer jelenti majd. A diffúzor alá vezetett forró égéstermék által nagyobb szívóhatást kívánnak majd elérni, amely megnöveli az autó hátsó traktusára ható aerodinamikai leszorító erő nagyságát. Ehhez hasonló rendszer található a Lotus Renault GP R31-es és a Red Bull Renault RB7-es versenyautókban is.

A fejlesztés eredményességének érdekében természetesen többféle szempontnak kell együtt teljesülnie, mint például a hosszabb csőszakaszokból álló rendszert úgy kell kialakítani, hogy a motorteljesítmény tekintetében az ne jelentsen visszaesést. A kipufogórendszer szerkezeti kialakítását tekintve például teljesen új gyűjtőcsonkot kell alkalmazni, és a karosszéria alatt végigvezetett csövezésnél figyelembe kell venni az ott található egyéb szerkezeti elemeket, mint például az elektronikai rendszereket, hiszen meg kell akadályozni azok túlmelegedését, ami akár komolyabb működésbeli zavarokat is okozhat.

A Williams szakembereinek tehát fel kell kötni azt a bizonyos alsóneműt, hiszen az eddigi kiesések nem igazán vetnek rájuk túlságosan jó fényt. Persze mondhatnánk, hogy még csak két versenyen vagyunk túl, de ami egészen biztos, hogy a csapatvezetés türelme egyre inkább fogyatkozik, és eredményeket akarnak végre látni. De hogy az új fejlesztések meghozzák-e a várva várt előrelépést, az egyelőre a jövő, és remélhetőleg a közeli jövő zenéje.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Előzési zóna (Kínai Nagydíj, 2011)
A hátsó egyenesben lesz használható a DRS Sanghajban

Az idei szezonban bevezetett menetközben állítható hátsó szárnyak több-kevesebb sikerrel, de bemutatkoztak az első két nagydíj alkalmával. A szezonnyitó melbourne-i...

Technikai követelmények (Kínai Nagydíj, 2011)
Technikai követelmények: Kínai Nagydíj (2011)

Szinte napra pontosan majdnem egy évet követően a Formula-1-es vándorcirkusz mezőnye újra visszatér Kínába, ahol a pilóták a Hermann Tilke...

Az autók felkészítése (Hispania Racing Team, Maláj Nagydíj, 2011.04.07)
A Hispania szélcsatornát bérel a fejlesztésekhez

A Hispania Racing Team pilótái az idei szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon nem állhattak rajthoz, miután a futamot megelőző kvalifikáció során nem...

Close