Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Új kipufogórendszerrel készül erősíteni a Sauber | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Új kipufogórendszerrel készül erősíteni a Sauber

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.04.23. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,071
Az autó beállítása (Sauber F1 Team, Ausztrál Nagydíj, 1. szabadedzés, 2011.03.25)

A sikeres törökországi teszt után a spanyol versenyen mutatkozhat majd be a Sauber új kipufogórendszere. © Sauber F1 Team

A Red Bull Renault versenyautóinak első légterelő szárnya mellett úgy tűnik ezúttal az RB7-es konstrukciók kipufogórendszere is felkeltette a rivális alakulatok figyelmét. Az elmúlt napokban ugyanis a Sauber alakulattal kapcsolatban felmerült hírek szerint a svájci gárda az energiaitalosok által alkalmazott rendszerhez hasonló megoldással készülnek javítani eddigi teljesítményükön.

A Sauber alakulatának vezetője, Peter Sauber elmondása szerint a fejlesztésekkel jó ütemben haladnak, és terveik szerint a módosított kipufogórendszerrel ellátott C30-as konstrukcióval elsőként a Török Nagydíj hétvégéjén fognak tesztelni, és terveik szerint az első éles bevetésre pedig az azt követő, május 22-én megrendezésre kerülő spanyolországi versenyen kerül majd sor. A Sauber vezetője azt is elárulta, hogy az új kipufogórendszer az isztambuli nagydíjhétvége pénteki szabadedzésén Kamui Kobayashi autójában kap majd helyet.

De milyen is a Red Bull Racing által alkalmazott megoldás? A csapat már a téli valenciai teszteken pályára vitte új fejlesztésű kipufogórendszerét. Az akkori verzió szerint a padlólemez alá vezetett forró kipufogógázokat juttatták el a diffúzorig, növelve annak aerodinamikai hatékonyságát. A megfelelő légáramlatok biztosításának érdekében egy hosszanti kivágást alakítottak ki a padlólemezen, mégpedig a hátsó kerék elülső vonalában.

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjra elvégzett fejlesztésük eredményeképpen egy burkolati elemet kapott az előzőleg említett kivágás – amely a diffúzor mindkét oldalánál hozzávetőlegesen 5cm-es méretben készült el -, melynek következtében egy lapos, széles formájú kipufogó-végződést alakítottak ki. A hátsó kerék és a kerékfelfüggesztés elemei mellett elhaladó forró égéstermék ennek köszönhetően a diffúzor alsó síkján kialakított légkamrákhoz jut, majd az oldalsó kamra fala mentén jut ki a versenyautó mögé. A forró levegő által kifejtett nagyobb szívóhatásnak köszönhetően nagyobb mértékű leszorító erő hat az autó hátsó traktusára, nagyobb menetstabilitást adva ezáltal a versenyautónak.

A Sauber által tervezett fejlesztéssel a mérnökök javítani kívánják tehát a diffúzor aerodinamikai hatékonyságát. Az új rendszer egy teljesen új kialakítású gyűjtőcsonkot fog megkívánni, de a csőszakaszok kialakításánál figyelemmel kell lenni arra is, hogy a karosszéria alatt lévő elektronikai- és egyéb kritikus elemek túlmelegedését elkerüljék, mindamellett, hogy a motor teljesítményét se érintse mindez negatívan.

A mezőnyben legutóbb a Kínai Nagydíj hétvégéjén a Williams alakulat próbálkozott javítani az újratervezett kipufogórendszerük segítségével, de miután az első szabadedzéseken nem igazán jól vizsgázott a Rubens Barrichello vezette FW33-as autóba épített rendszer, a versenyre visszaálltak a korábbi konfigurációra.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
A hátsó felfüggesztés és a KERS akkumulátora (Red Bull Racing, Maláj Nagydíj, 2011.04.10)
Mikor lesz végre tökéletes a Red Bull Renault-ok KERS-e?

A Formula-1-es mezőny a Kínai Nagydíjat követően háromhetes szünetre vonul vissza, mielőtt újra a közönség elé állnának Törökországban. Ez a...

Fernando Alonso (Ferrari, Kínai Nagydíj, 2011.04.17)
Elektronikai hiba okozta a DRS hibás működését Alonsónál

A Ferrari csapat részéről az idei szezonban már több alkalommal jelentkezett a DRS rendszer meghibásodása. Legutóbb a tegnapi napon megrendezett...

Első légterelő szárny és orrkúp (Ferrari, Kínai Nagydíj, 2011)
Ferrari 150 Italia: Az első szárny és az orrkúp módosításai

A kipufogórendszert és az első féket érintő fejlesztések mellett több-kevesebb aerodinamikai újítással is próbálkozott a Ferrari csapat a hétvégén megrendezett...

Close