Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Új kipufogórendszer és „flexibilis” első szárny a Mercedesnél | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Új kipufogórendszer és „flexibilis” első szárny a Mercedesnél

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.05.17. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,329
Nico Rosberg (Mercedes, Ausztrál Nagydíj, 2011)

A Rosberg-Schumacher kettőssel szereplő német csapat további fejlesztésekkel próbál javítani idei teljesítményén. © Mercedes GP Petronas F1 Team

A Mercedes GP alakulat által kiadott információk szerint a hétvégén megrendezésre kerülő Spanyol Nagydíjon viszik pályára a W02-es konstrukció újratervezett kipufogórendszerét, amely a Lotus Renault R31-es versenyautókban használt rendszer mintájára készült el.

A barcelonai versenypálya a V8-as erőforrások szempontjából kritikusnak mondható, így rendkívül fontos, hogy mindezt figyelembe vegyék az oldalsó kivezetésű kipufogórendszer megépítésekor.

A Lotus Renault R31-es autók esetében a kipufogórendszer kivezetését az autó egyik legalacsonyabb pontjára, az oldalsó kocsiszekrény elé helyezték el, a hűtőpanelek előtti légbeömlő nyílások alatt. A kipufogón keresztül kiáramló forró égéstermék az autó padlólemeze alá kerülve megkerüli az autó tengelyvonalában lévő alacsonyabb pontra épített fenéklemezt – természetesen a forró kipufogógáz egy része oldalirányban kilép az autó alól, de nagyobb része továbbhalad a versenyautó hátsó része felé -, és végighaladva a diffúzor alsó síkján kialakított légkamrákon, majd kilépve a hátsó légterelő szárny mögé, növeli a versenyautó menetstabilitását, a meleg levegő által a padlólemezre kifejtett nagyobb szívóhatásnak köszönhetően.

Visszatérve a Mercedes csapatot érintő újításra, a kipufogórendszer módosításánál arra is oda kellett figyelni, hogy a korábbi rövidebb csőszakaszokat tartalmazó kipufogórendszerrel ellentétben alkalmazott hosszabb csövezéssel és teljesen új kialakítású gyűjtőcsonkkal a lehető legkisebb legyen a motor nyomaték-, ill. teljesítményvesztése, még a 18.000 maximális fordulatszámra képes motorok alacsonyabb fordulatszám-tartományában is.

Az új konstrukció kialakítása során végig kellett gondolni azt is, hogy miként oldják meg a karosszéria alatt lévő üzemanyagtartály, hűtőpanelek, és nem utolsó sorban a versenyautó elektronikai rendszerét alkotó elemek nem kívánt felmelegedését, hiszen a hosszan elvezetett kipufogórendszeren keresztül kiáramló, nagyjából 800…1000°C-os forró égéstermék igencsak komoly működésbeli gondokat tudna okozni.

A német csapat mérnökei több aerodinamikai fejlesztést dolgoztak ki a barcelonai futamra, és a feltételezések szerint ezek között szerepel a Red Bull Racing által használt „flexibilis” első szárnyat mintázó új első légterelő elem is. Ennek előhírnökeként egy módosított első szárnyat már kipróbáltak a két héttel ezelőtti Török Nagydíj hétvégéjén, de azzal kapcsolatban, hogy a véglegesnek ítélt kivitel ott lesz-e Spanyolországban, és hogy azt esetleg a futamon is használni fogja-e a csapat, egyelőre még nincs pontos információ.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Jenson Button (McLaren Mercedes, Barcelona teszt, 2011.03.08)
Az Isztambulban mellőzött fejlesztések újra előkerülnek a McLarennél

Az egy héttel ezelőtt megrendezett Török Nagydíjon a McLaren Mercedes alakulat nem tudta mindazon fejlesztéseit pályára vinni, amelyeket eredetileg szeretett...

Az autó beállítása (Sauber F1 Team, Ausztrál Nagydíj, 1. szabadedzés, 2011.03.25)
Átfogó fejlesztésekkel készül erősíteni a Sauber

A világbajnoki sorozat következő megmérettetésére, a spanyol Nagydíjra a Sauber F1 Team átfogó aerodinamikai fejlesztéseket ígér. A svájci gárda technikai...

Nico Rosberg (Mercedes GP Petronas F1 Team, Spanyol Nagydíj, 2010.05.07)
Az eddigi leghosszabb előzési zóna lesz kijelölve Barcelonában

A Nemzetközi Automobil Szövetség ugyan hivatalosan még nem közölte a következő héten megrendezésre kerülő Spanyol Nagydíjon kijelölésre kerülő előzési zóna...

Close