Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Új generátort kapnak a Renault motort használók Brazíliában | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Új generátort kapnak a Renault motort használók Brazíliában

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2012.11.22. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 2,307
Renault RS27 motor (Renault, Jerez teszt, 2012.02.06)

Van-e félnivalója a Red Bull Racingnek az új generátorok miatt? (Fotó: Sutton Images)

A 2012-es Formula-1-es világbajnokság utolsó állomásán, a Brazil Nagydíjon a Renault erőforrásokat használó csapatok új fejlesztésű generátorokkal lépnek majd pályára.

 

Az F1-es versenyautókban lévő, azok elektronikai rendszerének működésében jelentős szerepet játszó, és a viszonylag kis kapacitású akkumulátorok (ezek nem összetévesztendőek a KERS rendszerében lévő akkumulátorokkal) folyamatos töltését végző váltóáramú generátorok a Red Bull Racing és a Lotus F1 csapat esetében már több ízben okozott komoly fejtörést az idei évben. Legutóbb az elmúlt hétvégén megrendezett Amerikai Nagydíjon Mark Webbernek kellett idő előtt búcsúznia a futamtól, miután az ausztrál pilóta által vezetett RB8-as konstrukcióban meghibásodott az előzőleg említett generátor.

 

A Renault és a Red Bull Racing által elvégzett vizsgálatok, valamint a futam alatt folyamatosan gyűjtött telemetriai adatok egyértelműen mutatták, hogy a Webber autójában lévő egység meghibásodását annak túlmelegedése okozta. Miután a generátor a versenyautó minél alacsonyabb súlypontjának biztosítása érdekében a V8-as erőforrás alatt helyezkedik el, rendkívül nehéz megoldani annak tökéletes hatékonyságú hűtését. Néhány gyártó vízhűtést alkalmaz, viszont a gondokkal küzdő Renault a karosszéria alá jutatott levegő segítségével léghűtést használ a megfelelő üzemi hőmérséklet biztosításához.

 

A Formula-1-ben alkalmazott generátorok gyártója, a Magneti Marelli által kiadott információk szerint az általuk tervezett egységek réztekercsei hozzávetőlegesen 200°C-os, míg csapágyazásuk nagyjából 150°C-os maximális hőmérsékletre vannak méretezve.

 

A Renault elmondása szerint a legutóbbi, austini versenyhétvégén a Lotus F1 csapat francia pilótája, Romain Grosjean már a vadonat új fejlesztésű generátorral felszerelt E20-szal rótta a köröket, mindennemű technikai gond nélkül. Mindezek mellett a francia motorgyártó szakembere, Remi Taffin is bizakodva várja a brazíliai futamot, miután elmondása szerint a próbapadon elvégzett tesztek is sikerrel zárultak.

 

A Renault motorokat használó alakulatok tehát a legújabb fejlesztésű generátorokat kapják meg a hétvégi szezonzáró brazil futamra, így az Austinban konstruktőri VB-címet szerzett Red Bull Racing is.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Előzési zóna (Brazil Nagydíj, 2012)
Egy előzési zóna és kisebb módosítások a brazil pályán

A Formula-1 2012-es világbajnoki szezonja az elkövetkező hétvégén megrendezésre kerülő Brazil Nagydíjjal ér majd véget.   Az interlagosi versenypályán lebonyolításra...

Gázpedál pozíció érzékelő (Gill Sensors, 2012)
Mi okozhatta a gázpedál hibáját Button autójában? (+Videó)

A 2012-es szezon utolsó előtti állomásán, a vadonat új építésű austini aszfaltcsíkon a McLaren alakulat brit pilótája technikai problémával kellett,...

Első szárny flexibilitás teszt (Ferrari, Török Nagydíj, 2011)
Szigorodik az első szárnyak rugalmassági vizsgálata 2013-ban

A 2012-es Formula-1-es szezon sem volt mentes a flexibilis légterelő szárnyak körüli viták tekintetében. Egy F1-es versenyautó megfelelő menetteljesítményéhez önmagában...

Close