Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Új független motorszállító csatlakozna az F1-hez | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Új független motorszállító csatlakozna az F1-hez

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.09.24. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,193
Renault motor (Red Bull Racing, Barcelona teszt, 2011.02.19)

Az egykori Formula-1-es csapat, a BAR révén ismert Craig Pollock vezetése alatt álló F1-es projektet dédelgető PURE is bekopogtatott Ecclestone-nál. © Red Bull Racing

A 2014-es szezonban életbe lépő új motorszabályok a Formula-1 és az abban résztvevő csapatok és pilóták számára nagy jelentőséggel bíró változások mellett további újdonságokat hozhat a sport számára. Ahogyan arról már egy korábbi bejegyzésben is lehetett olvasni, az FIA közlése szerint egy új motorgyártó cég, az Audi is gondolkozik azon, hogy motorszállítóként csatlakozik az F1-hez. A turbófeltöltővel felszerelt hathengeres motorok bevezetésével kapcsolatban természetesen más gyártók, mint például a Cosworth, a Ferrari, a Renault és a Mercedes is igyekezett a lehető legjobb opcióval előállni, de ennek ellenére nem kizárt, hogy egy új beszállító is sanszot kap a bizonyításra.

A turbófeltöltős motorok fejlesztése és gyártása tekintetében nagy sikereket elért Volkswagen Audi Group tehát már jelezte, hogy végeztek egyeztetéseket az esetleges Formula-1-es szereplésükkel kapcsolatban, de a legutóbbi hírek tanulsága szerint a PURE is komolyan gondolkodik azon, hogy a száguldó cirkusz független motorszállítója legyen 2014-től kezdődően.

Az egykori BAR F1-es istálló vezetőjeként is ismert Craig Pollock – aki az előzőleg említett motorgyártó cég F1-es projektjének elsőszámú embere – elmondása szerint a turbófeltöltős motorok tekintetében az eddigiek során elvégzett fejlesztéseik igencsak biztatóak. A szakember elmondása szerint technológiai fejlettségüknek köszönhetően az sem lenne elképzelhetetlen, hogy már az új motorszabályok bevezetését megelőző évben, azaz 2013-ban egy csapat már az ő általuk gyártott erőforrással sorakozzon fel a rajtrácson.

Szimulációs tesztek révén már van némi gyűjtött adat az új konstrukciót illetően, és az előzetes tervek szerint már az idei évben nagy az esély egy ténylegesen legyártott motor és sebességváltó párosítás tesztlaborban lebonyolítható vizsgálatsorozataira.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Lotus Renault GP logo (Valencia, 2011.01.31)
Új szimulátorral erősít a Renault

A legfrissebb információk szerint a Lotus Renault GP alakulat a lehető legjobb úton halad a szimulátoruk megépítésével kapcsolatban. Az előzetes...

A tengelytáv szerepe a Formula-1-es autóknál (Főkép)
Változatlan marad a kötelező súlyeloszlás 2013-ig

Az elmúlt hetekben a Formula-1-es csapatok és az FIA technikai szakemberei között folytatott egyeztetés értelmében döntés születetett az idei szezonban...

Pirelli szuperlágy gumi (McLaren Mercedes, Monacói Nagydíj, 2011.05.27)
Megjelölték a japán és a koreai pályákra szánt keverékeket

A Formula-1-es csapatokat gumiabroncsokkal ellátó Pirelli cég nyilvánosságra hozta azon keverékeinek típusát, amelyeket a Szingapúri Nagydíjat követő két nagydíjhétvégén biztosítani...

Close