Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Új diffúzorral és első szárnnyal próbálkozik a Williams | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Új diffúzorral és első szárnnyal próbálkozik a Williams

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.07.05. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,087
Williams FW33 orrkúp (AT&T Williams, Barcelona teszt, 2011.03.09)

A kipufogógázzal „fújt” diffúzor használatának korlátozása miatt kétféle diffúzort is kipróbálnak majd a szabadedzéseken. © AT&T Williams

A hétvégén megrendezésre kerülő Angol Nagydíjra a Williams alakulat további fejlesztésekkel próbál majd javítani az eddigi teljesítményén. Mint ismeretes, a Nemzetközi Automobil Szövetség a silverstone-i futamtól kezdődően módosítást vezet be a technikai szabályrendszert illetően, amely a kipufogógázzal „fújt” diffúzor használatának korlátozását érinti.

Az FIA a Spanyol Nagydíjat megelőzően már hangot adott véleményének, miszerint a versenyautó motorja nem biztosíthat extra égéstermék-áramlást abban az esetben, ha a pilóta nem ad gázt, és a fékezések alkalmával a fojtószelep maximum 10%-os mértékben maradhat nyitva. Ezzel tehát azt kívánja elérni az FIA, hogy csakis a pálya padlógázas szakaszain lehessen tovább használni a kipufogógázzal „fújt” diffúzorokat az eddigiekben alkalmazott módon, továbbá ne tudjanak a csapatok olyan motorvezérlést alkalmazni, melynek hatására az autó fékezése alatt is extra égéstermék-áramlást biztosítanának a diffúzor számára, ami pedig a szabálymódosítás értelmében jogosulatlan aerodinamikai előnyt jelentene.

A fentiekben jelzett szabálymódosítás hatására tehát az érintett csapatok között a Williamsnek is módosítania kell az FW33-as diffúzorán. Mindamellett, hogy a silverstone-i versenypálya vonalvezetése az Abbey kanyartól kezdődően megváltozott, és ezáltal 760m-rel hosszabb lett, továbbra is hangsúlyos szerepet kap a versenyzők aerodinamikai karakterisztikája.

A Williams által kiadott információk szerint a silverstone-i hétvége szabadedzésein két különböző specifikáció szerint elkészített diffúzort is próbára fognak majd tenni annak érdekében, hogy a megfelelő adatok birtokában mérlegelni tudják, hogy melyik konstrukció lesz a legmegfelelőbb. Mindamellett, hogy csak az autó gyorsításakor lehet majd használni a kipufogógázzal „fújt” diffúzor adta aerodinamikai pluszt, a pálya kanyarjaiból történő kigyorsításkor mindenképpen jó szolgálatot tesz majd az autó hátsó részét érintő nagyobb menetstabilitás.

A grove-i alakulat mérnökei azonban nemcsak a padlólemez hátsó meghosszabbítását dolgozzák át az Angol Nagydíjra, hanem az FW33-as első légterelő szárnyán is fellelhető lesz majd némi átalakítás. Ez utóbbival azt kívánják elérni, hogy a lassabb- és gyorsabb kanyarokkal tarkított vonalvezetésen ne jelentsen problémát az autó alulkormányozottsága.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Bruno Senna (Lotus Renault GP, Duxford teszt, 2011.07.01)
A Renault aerodinamikai teszttel készült a silverstone-i futamra

A 2011-es Formula-1-es világbajnoki szezon kilencedik állomásaként megrendezésre kerülő Angol Nagydíjat megelőzően a Lotus Renault GP alakulat aerodinamikai tesztet végzett....

Pálya animáció (Angol Nagydíj, 2011)
Pálya animáció: Angol Nagydíj, 2011 (Videó)

A 2011-es évben is Silverstone-ban, az egykori Angol Királyi Légierő által használt repülőtéren kerül megrendezésre a Formula-1 Angol Nagydíja. A...

Formula-1-es kormányrúd (2011)
Az F1-es kormányrúd

Egy olyan sportban, mint a Formula-1, ahol minden egyes másodperc számít, és a rajtrács első helyéről, valamint a középmezőnyből elrajtoló...

Close