Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Továbbfejlesztett DRS-sel próbál javítani a Renault | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Továbbfejlesztett DRS-sel próbál javítani a Renault

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.06.21. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,126
Hátsó légterelő szárny (Lotus Renault GP, Kanadai Nagydíj, 2011)

A hátsó légterelő szárny felső profiljának módosításával gyorsabbak szeretnének lenni az előzési zónákban. © Lotus Renault GP

A 2011-es Formula-1-es világbajnoki sorozat nyolcadik állomásaként megrendezésre kerülő Európa Nagydíjon a Renault alakulat további újítással igyekszik majd javítani eddigi teljesítményén. Az R23-as névre hallgató konstrukció aerodinamikai csomagját illetően az első légterelő szárny, valamint a diffúzort érintő fejlesztések mellett a hátsó légterelő szárny felső profilja is átalakuláson fog átesni.

Mint ismeretes, a két héttel ezelőtt megrendezett Kanadai Nagydíj volt a szezon első olyan versenye, ahol a pilótáknak a pálya két szakaszán lehetett aktiválni a Légellenállást Csökkentő Rendszernek is nevezett DRS-t. Az idei szezonban érvényesített technikai szabálymódosítások egyik leglényegesebb részének is mondható, menetközben állítható hátsó szárny jelentősége tehát megnőtt a montreali futamon, és az FIA legutóbbi határozatának értelmében a hétvégi Európa Nagydíjon is hasonló lesz a helyzet. Ahogyan arról egy korábbi bejegyzésben már lehetett olvasni, a valenciai versenypályán is egyetlen egy mérőpont, és két olyan szakasz került megjelölésre, ahol a szabályok teljesülése mellett a versenyzők aktiválhatják majd a futamon a hátsó szárny dőlésszögét változtató mechanizmust.

A Lotus Renault GP alakulat vezetője, Eric Boullier elárulta, hogy az utcai szakaszokat tartalmazó valenciai versenyhétvégén a hátsó szárny felső profilját át fogják alakítani. Elképzelhetőnek tartom, hogy a felső elem a korábbiakban alkalmazott, és egyben elterjedtebb megoldással ellentétben ezúttal nem egyenes kialakítást fog kapni, hanem a szárny felületén keletkező aerodinamikai leszorító erő megfelelő megosztásának érdekében ívelt szakaszokat fog tartalmazni. A Renault módosításának célja ugyanis az, hogy a DRS aktiválásával még nagyobb sebességkülönbséget tudjanak majd elérni az eddigi, nagyjából 12…15km/h-ás értéknél.

Az ívelt formával ugyanis elérhető, hogy a felfelé ívelő szárnyszakasznak köszönhetően a profil alatt és felett elhaladó levegő nyomásából eredő különbség meglehetősen lecsökken, amely végül kis leszorító erőt, és nagyobb elérhető sebességet eredményez. Ezzel szemben viszont a szárnyelem mélyebbre ívelő kialakításával a szárny felett átáramló levegő nyomása megnő, és a szárny alatt elhaladó levegő aerodinamikai nyomása pedig lecsökken, amely ezeken a részeken nagyobb leszorító erőt állít elő, fokozva ezzel az autó menetstabilitását.

Mindez természetesen csak egy lehetséges alternatíva, de az enstone-i gárda valódi fejlesztését és annak várható hatását hamarosan megismerhetjük a hétvégi Európa Nagydíjon.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Előzési zóna (Európa Nagydíj, 2011)
Egy mérőpont és két előzési zóna lesz Valenciában is

Az idei évben bevezetett DRS használatát illetően az FIA a legutóbb megrendezett Kanadai Nagydíjon egy újítással állt elő. A Formula-1...

Az F1-es autó biztonsági öve
Az F1-es autó biztonsági öve (Videó)

Egy Formula-1-es versenyautó vezetése közben hatalmas nehézségi erők hatnak a pilótára. Éppen ezért fontos szerepet játszik a biztonsági öv használata,...

Pálya animáció (Európa Nagydíj, 2011)
Pálya animáció: Európa Nagydíj, 2011 (Videó)

A valenciai futamnak köszönhetően 2011-ben már második alkalommal rendeznek Formula-1-es versenyt spanyol földön. Mindamellett, hogy sokan kedvelik ezt az utcai...

Close