Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Tovább próbálkozik az új első szárnnyal a Ferrari | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Tovább próbálkozik az új első szárnnyal a Ferrari

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.11.10. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,666
Első légterelő szárny (Ferrari, Indiai Nagydíj, 2011)

A Ferrari ezúttal Abu Dhabiban is pályára viszi az új kialakítású első légterelő szárnyat. © Adam Cooper

A Ferrari alakulat a legutóbbi Indiai Nagydíj hétvégéjén ismét pályára vitte a 2012-es évre szánt konstrukciójuk fejlesztési koncepciójához igazodóan elkészített első légterelő szárnyat. A módosított főprofillal rendelkező aerodinamikai elem azonban nem éppen az előzetes elvárások szerint teljesített, miután a Felipe Massa autójára felszerelt légterelő elem meglehetősen extrém flexibilitást mutatott a pálya bizonyos pontjain.

Aki figyelemmel kísérte az Indiai Nagydíj pénteki- és szombati szabadedzéseit, minden bizonnyal felfigyelt arra, hogy a Ferrari brazil pilótájának autóján alkalmazott első légterelő szárny mindkét vége a pálya bizonyos pontjain drasztikus mértékben érintették az aszfaltot. Természetesen a csapat is értetlenül állhatott a jelenség előtt, és annak érdekében, hogy mindez adott esetben ne okozzon komolyabb balesetet – mindamellett, hogy a rezonáló főprofil igencsak kedvezőtlenül hat az autó vezethetőségi jellemzőire is -, le is cserélték azt.

Az elmúlt két hétben elvégzett vizsgálatokat követően a Ferrari által kiadott közlemény szerint a lépcsős szárnyelemek alatt kialakított hosszanti kivágásoknál jelentkezett vibráció nem tervezési hiányosság eredményeképpen, hanem a minőségellenőrzési folyamatokban bekövetkezett hibának köszönhetően lépett fel.

Az elsőként Koreában pályára vitt konstrukción tehát a maranellóiak mérnökei tovább dolgoztak, és elmondásuk szerint sikerült olyan módosításokat eszközölniük, amelyeknek köszönhetően realizálni tudják majd a soron következő Abu Dhabi Nagydíjon az új szárny használatából adódó teljesítményjavulást.

A szárnyelemek merevsége, vagy jelen esetben rugalmassága több tényezőtől függ. A konstrukciós kialakítás mellett természetesen a felhasznált anyagok minősége, és nem utolsó sorban a technológiai folyamatok alkalmazása mind-mind befolyásolja azt. A Ferrari esetében a főprofilon kialakított hosszanti kivágások orrkúp felöli végénél lépett fel túlságosan nagy rezonancia. Nem szabad azonban megfeledkezni arról a tényezőről sem, hogy a Formula-1-es versenyautók ezen elemei kézi munkával készülnek, így egyáltalán nem könnyű minden egyes munkadarabnak ugyan olyan működési jellemzőket biztosítani. Az aerodinamikai elemek rugalmasságához visszatérve elmondható továbbá, hogy a szénszálas lemezekből álló légterelő elemek elkészítésekor a különböző rétegek elhelyezése, illetve elrendezési módja szintén befolyásolni képes az alkatrész rugalmassági tényezőit.

 

Az első légterelő szárny viselkedése Felipe Massa autóján (Indiai Nagydíj, pénteki szabadedzés, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Tovább próbálkozik az új első szárnnyal a Ferrari, 5.0 out of 5 based on 1 rating


Címkék: , , , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (1)

  1. Visszajelzés: Csapatról-csapatra: Várható fejlesztések és tervek 2012-re (1. rész) | Formula1Tech Blog

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Az F1 hivatalos gumibeszállítója (Pirelli, Török Nagydíj, 2011.05.05)
Teszttel egybekötött verseny következik a Pirelli számára

A 2011-es szezon utolsó két megmérettetésén, az Abu Dhabi Nagydíjon és az azt követő Brazil Nagydíjon a „megszokottnak” is mondható...

Előzési zóna (Abu Dhabi Nagydíj, 2011)
Újra két ponton lesz aktiválható a DRS

A Formula-1 első Indiai Nagydíját követően a száguldó cirkusz mezőnye az Egyesült Arab Emirátusokba látogat el, hogy teljesítse a 2011-es...

Kormánykerék (McLaren Mercedes, Német Nagydíj, 2011)
A folyadékadagoló rendszer ismertetése

Egyáltalán nem meglepő, hogy a Formula-1 kapcsán a pilóták megfelelő fizikai erőnlétének biztosítása mellett a kiszáradás elleni védekezés is egyre...

Close