Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Toro Rosso Ferrari STR6: Továbbfejlesztett kipufogórendszer | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Toro Rosso Ferrari STR6: Továbbfejlesztett kipufogórendszer

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.06.27. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,276
Kipufogó (Toro Rosso, Európa Nagydíj, 2011)

A Toro Rosso mérnökei meghosszabbították az STR6-os konstrukció kipufogójának végződését, fokozva ezzel a kipufogógázzal „fújt” diffúzor hatékonyságát. © Scuderia Toro Rosso

A 2011-es Formula-1-es világbajnoki szezon nyolcadik fordulójaként megrendezett Európa Nagydíj előtt a Toro Rosso mérnökgárdája jó néhány kisebb-nagyobb módosítást végzett az STR6-os konstrukción. A korábbi megoldáshoz képest ezúttal eltérő méretű hűtőpaneleket építettek be a karosszéria alá, amelynek velejárójaként az oldalsó kocsiszekrény kissé magasabb lett, de ugyancsak változtattak az autó kipufogórendszerén is.

A technikai szabályzatban bevezetett komoly szigorításokhoz alkalmazkodva, a csapatoknak leginkább az autók aerodinamikai vonatkozásában van lehetősége átfogóbb fejlesztésekre. Ehhez igazodott a Toro Rosso alakulat is, amikor nagy hangsúlyt fektetett az STR6-os konstrukció ezirányú módosításaira, amelynek egyik jeleként az Európa Nagydíjon a Red Bull Racing és a McLaren megoldásait idéző kipufogórendszerrel állt elő.

A fenti két csapat mellett természetesen meg lehetne még említeni a Ferrari, vagy akár a Sauber istállókat is, akik már szintén használnak ehhez hasonló technikai megoldást, vagyis a kipufogórendszerből kiáramló forró égésterméket a diffúzor alá juttatva extra szívóhatást állítanak elő. A valenciai futamra kidolgozott rendszer ezúttal egy hosszabb kipufogó-végződést kapott, amely a hátsó kerekek mellett, a padlólemezen kialakított nyílásig érnek. Ennek segítségével hatékonyabb módon valósul meg a kipufogógázok átvezetése a diffúzor felett lévő, nagyjából 50mm-es résen keresztül.

A hátsó kerék mellett elhaladó forró kipufogógázok az előzőleg említett résen keresztül a diffúzor alsó síkján kialakított két oldalsó légkamrákhoz jutnak, majd azok fala mentén áramolnak ki a versenyautó mögé. A forró levegő által kifejtett nagyobb szívóhatás pedig nagyobb leszorító erőt fejt ki az autó hátsó részére, ami pedig növeli az autó menetstabilitását.

 

(Technikai fejlesztés – Scuderia Toro Rosso – Európa Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Formula1Tech Blog ajánló (Mondd el a véleményed)
Formula1Tech Blog: Mi a véleményed az új motorszabály-tervezetről?

A legutóbbi szavazás alkalmával (Mi a véleményed az új motorszabály-tervezetről?) az FIA által bevezetni kívánt új motorszabályzattal kapcsolatban voltam kíváncsi...

Motor és olajtartály (Ferrari, Ausztrál Nagydíj, 2011)
Jönnek a V6-os motorok 2014-ben

A Nemzetközi Automobil Szövetség által a 2013-as évre bevezetni kívánt új motorszabály körüli egyeztetések tovább folytatódtak. A Motorsport Világtanács legutóbbi...

Első légterelő szárny (McLaren Mercedes, Európa Nagydíj, 2011)
McLaren Mercedes MP4-26: Módosított első légterelő szárny

A McLaren csapat már a szezon előtti utolsó tesztsorozatok során többféle, szám szerint kilenc különböző kialakítású első légterelő szárnyat is...

Close