Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Toro Rosso Ferrari STR6: Módosított kipufogórendszer | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Toro Rosso Ferrari STR6: Módosított kipufogórendszer

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.07.28. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,494
Kipufogó (Toro Rosso, Német Nagydíj, 2011)

A Ferrari és a McLaren csapatok autóin alkalmazott kipufogóhoz hasonló megoldást használ a Toro Rosso alakulat is. © Scuderia Toro Rosso

A 2010-es szezonban megfigyelt tendenciának megfelelően a technikai szabályzatban bevezetett szigorítások következtében a csapatoknak leginkább az autók aerodinamikai terén van lehetőségük jelentősebb fejlesztésekre. Ebből adódóan a Toro Rosso alakulat is igyekszik kisebb-nagyobb módosításokat végezni az STR6-os konstrukció aerodinamikai jellemzőinek javítása érdekében, amelynek egyik jeleként egy továbbfejlesztett kipufogórendszer jelent meg a Német Nagydíjon.

A Ferrari és a McLaren alakulatok által használt technikai megoldáshoz hasonló kivitelű kipufogórendszert fejlesztett ki a Toro Rosso csapat mérnökgárdája is. A nürburgringi futamon pályára vitt konstrukciónál a padlólemez felső síkjában, a motorburkolat alól hosszan kivezetett kipufogó-végződés segítségével a padlólemez alá áramoltatott forró égéstermék a diffúzor alá kerül, amely növeli annak aerodinamikai hatékonyságát.

A hátsó kerék mellett elhaladó forró égéstermék a diffúzor alsó síkján kialakított oldalsó légkamrákhoz jut, majd azok fala mentén áramlik ki a versenyautó mögé. A forró levegő által kifejtett megnövelt szívóhatás nagyobb leszorító erőt fejt ki az autó hátsó traktusára, ami növeli a menetstabilitást, amely a német pálya vonalvezetéséből adódó gyors irányváltoztatások szempontjából kifejezetten előnyös.

A jelenlegi megoldással ellentétben a korábbi futamokon egy burkolati elemet építettek be a kipufogó végződése fölé, és a padlólemezen a diffúzor mindkét oldalánál hozzávetőlegesen 10…15cm-es méretben elkészített kivágások mentén áramlott keresztül a kipufogórendszerből kivezetett meleg levegő.

 

(Technikai fejlesztés – Scuderia Toro Rosso – Német Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Gumimelegítő paplanok (Red Bull Racing, Maláj Nagydíj, 2011)
A gumimelegítő

Akárhogyan is alakul az adott verseny, a melegen tartott Pirelli gumiabroncsok minden esetben készenlétben állnak a csapatok garázsában, hogy a...

Előzési zóna (Magyar Nagydíj, 2011)
Az FIA meghatározta a Hungaroring előzési zónáját

A hétvégén megrendezésre kerülő, immáron 26-dik Magyar Nagydíjjal kapcsolatosan a Nemzetközi Automobil Szövetség kijelölte a DRS használatára szánt előzési zónát....

Pálya animáció (Magyar Nagydíj, 2011)
Pálya animáció: Magyar Nagydíj, 2011 (Videó)

A 2011-es Magyar Nagydíj immáron a 26-dik alkalommal hozza el a Formula-1-es vándorcirkuszt a Hungaroringre. Annak ellenére, hogy a magyarországi...

Close