Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Toro Rosso Ferrari STR6: Módosított kipufogó | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Toro Rosso Ferrari STR6: Módosított kipufogó

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.04.16. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,897
Kipufogó (Toro Rosso, Kínai Nagydíj, 2011)

A Kínai Nagydíjra összeállított STR6-os konstrukció kipufogórendszere kisebb módosítást tartalmaz, amely hatékonyabb aerodinamikai jellemzőket biztosít. © Scuderia Toro Rosso

A Formula-1 technikai szabályzatában bevezetett szigorítások miatt a csapatoknak leginkább az autók aerodinamikai terén van lehetőségük átfogóbb fejlesztésekre. A tavalyi évben leginkább az F-csatorna, és az emeletes diffúzorok voltak a leghangsúlyosabbak a fejlesztések során, míg az idei évben úgy tűnik, hogy a kipufogó-diffúzor párosítás körüli lehetőségeket igyekeznek kihasználni a mérnökök.

A Toro Rosso a Kínai Nagydíjon pályára vitte a módosított kipufogórendszerét. A Ferrari testvércsapata által alkalmazott megoldással a padlólemez alá vezetett forró kipufogógázokat juttatják el a diffúzorig, növelve annak aerodinamikai hatékonyságát. A megfelelő légáramlatok biztosításának érdekében egy hosszanti kivágást alakítottak ki a padlólemezen, mégpedig a hátsó kerék elülső vonalának közelében.

A 2011-es szezon harmadik állomására egy burkolati elemet kapott az előzőleg említett kivágás – amely a diffúzor mindkét oldalánál hozzávetőlegesen 10…15cm-es méretben készült el -, melynek következtében egy lapos, széles formájú kipufogó-végződést alakítottak ki. A hátsó kerék és a kerékfelfüggesztés elemei mellett elhaladó forró égéstermék ennek köszönhetően a diffúzor alsó síkján kialakított légkamrákhoz jut, majd az oldalsó kamra fala mentén jut ki a versenyautó mögé. A forró levegő által kifejtett nagyobb szívóhatásnak köszönhetően pedig nagyobb mértékű leszorító erő hat az STR6-os konstrukció hátsó traktusára, nagyobb menetstabilitást adva ezáltal az autónak, amely többek között a túlkormányozottság kialakulását is csökkenti.

 

(Technikai fejlesztés – Scuderia Toro Rosso – Kínai Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Hátsó légterelő szárny (Williams, Kínai Nagydíj, 2011)
Williams-Cosworth FW33: A hátsó szárny vibrációjának csökkentése

A Williams alakulat meglehetősen szokatlan alacsony építésű hátsó traktusa miatt a hátsó kerékfelfüggesztő karok rögzítésének módja is igencsak egyedinek mondható....

Oldalso kocsiszekreny (Mercedes, Kínai Nagydíj, 2011)
Mercedes MGP W02: Extra hűtőnyílás az oldaldobozon

A versenyautó erőforrásának, valamint a sebességváltó nem kívánt túlmelegedésének megelőzése érdekében a Mercedes csapat mérnökei módosítást végeztek a W02-es konstrukció...

Első légterelő szárny (Williams, Kínai Nagydíj, 2011)
Williams-Cosworth FW33: Mercedes-stílusú első szárny

A Williams csapat számos fejlesztéssel érkezett meg a 2011-es szezon harmadik futamára. Az újítások között szerepel az első légterelő szárny...

Close