Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Többet fogyasztanak a Renault motorok | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Többet fogyasztanak a Renault motorok

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.04.08. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,746
Előrehozott kipufogónyílás (Lotus Renault GP, Barcelona teszt, 2011.03.09)

Az előrevezetett, illetve a hosszabb kipufogórendszerrel összefüggésben hozzávetőlegesen 10%-kal többet fogyasztanak a Renault motorok. © Lotus Renault GP

Az idei évben életbe lépett új technikai szabályok révén még nagyobb jelentőséget kapott a Formula-1-es versenyautók fejlesztése során a konstrukciók aerodinamikai oldalról történő tökéletesítése. A Red Bull Racing és a Lotus Renault GP által használt radikális kialakítású kipufogórendszer is ezen folyamat részeként robbant be a száguldó cirkuszba.

Az enstone-i csapat által használt előrevezetett kipufogórendszer az igazat megvallva nem teljesen ismeretlen az autósport világában, hiszen a Renault már néhány évvel korábban, egészen pontosan 1983-ban a Monacói Nagydíjon használt RE30-as konstrukciójában egy olyan diffúzort alkalmazott, amelynek aerodinamikai hatékonyságát a kipufogórendszerből kiáramló meleg levegővel fokozták.

Visszatérve azonban a Renault jelenlegi, R31-es kódnevet viselő konstrukciójára, a mérnökök minden eddigitől szokatlanabb megoldással álltak elő. A kipufogórendszer kivezetését az autó egyik legalacsonyabb pontjára, az oldalsó kocsiszekrény elé helyezték el, a hűtőpanelek előtti légbeömlő nyílások alatt. A kipufogón keresztül kiáramló forró égéstermék az autó padlólemeze alá kerülve megkerüli az autó tengelyvonalában lévő alacsonyabb pontra épített fenéklemezt – természetesen a forró kipufogógáz egy része oldalirányban kilép az autó alól, de nagyobb része továbbhalad a versenyautó hátsó része felé -, és végighaladva a diffúzor alsó síkján kialakított légkamrákon, majd kilépve a hátsó légterelő szárny mögé, növeli a versenyautó menetstabilitását, a meleg levegő által a padlólemezre kifejtett nagyobb szívóhatásnak köszönhetően.

Ahhoz viszont, hogy az autó alá áramoltatott meleg levegő megfelelő aerodinamikai hatást biztosítson, a padlólemezen megfelelő légkamrákat és terelőidomokat kell kialakítani. A különleges módon kivitelezett padlólemez azonban negatív hatásokat is eredményez, ahogyan erről egy nemrégiben kiszivárogtatott információ is tanúskodik. Ahhoz, hogy a hosszabb kipufogórendszeren megfelelő mennyiségű égéstermék áramoljon keresztül, és mindez segítse a versenyautó aerodinamikai tapadását, több üzemanyagra van szükség. A Renault által kiadott információ szerint a jelenleg használt RS27-es V8-as erőforrásuk üzemanyag-felhasználása jobb, mint a korábbi szezonokban alkalmazott motorok esetében, de az előzőleg említett kipufogórendszer jó hatékonyságának biztosítása érdekében nagyjából 10%-kal több üzemanyagot égetnek el azon ellenfelekhez viszonyítva, akik a leegyszerűsített kivitelű kipufogórendszert alkalmazzák.

A Renault erőforrások nagyobb fogyasztása ellenére viszont úgy tűnik, hogy a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon mutatott szereplésük bizakodásra adhat okot, miszerint az általuk kifejlesztett rendszer megfelelően helyt képes állni az R31-es konstrukcióban. A teljes bizonyossághoz viszont még szükség van egy-két versenyre, és utána ismét visszatérhetünk ehhez a témához.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Technikai követelmények (Maláj Nagydíj, 2011)
Technikai követelmények: Maláj Nagydíj (2011)

A 2011-es szezon eredeti versenynaptárában szerepelt Bahreini Nagydíj helyett az idénynyitó futamnak otthont adó Ausztrál Nagydíjat követően a száguldó cirkusz...

Előzési zóna (Maláj Nagydíj, 2011)
A célegyenesben lehet használni a DRS-t Sepangban

A Nemzetközi Automobil kijelölte a DRS használatra szánt szakaszt a Maláj Nagydíj helyszínén. Mint ismeretes, a 2011-es évben életbe lépett...

Hátsó légterelő szárny (Red Bull Racing, Valencia teszt, 2011.02.01)
DRS: A Légellenállást Csökkentő Rendszer ismertetése

A 2011-es évben életbe lépett új technikai szabályok között szerepel a pilóta által menetközben állítható hátsó légterelő szárnyak használatának bevezetése....

Close