Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Tilos esőben használni a mozgatható hátsó szárnyat | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Tilos esőben használni a mozgatható hátsó szárnyat

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.03.25. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,007
Hátsó légterelő szárny (Red Bull Racing, Valencia teszt, 2011.02.01)

A 2011-es évre bevezetett, a pilóta által menetközben állítható hátsó szárny használatát a biztonság növelése érdekében tovább szigorította az FIA. © Red Bull Racing

Az FIA által a 2011-es évre bevezetett menetközben állítható hátsó légterelő szárnyak jó néhány vitás kérdést vetett fel a csapatok és a pilóták körében egyaránt. Akadt olyan, aki azt kifogásolta, hogy az időmérőn mindennemű korlátozás nélkül alkalmazható az új rendszer, de a véleményezők között szerepelt olyan személy is, aki egyenesen balesetveszélyesnek titulálta a Nemzetközi Automobil Szövetség által kifundált kötelező változtatást.

A téma érzékenységét mi sem bizonyítja jobban, hogy a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj pénteki napján az FIA máris egy újabb változtatást végzett a menetközben állítható hátsó légterelő szárnyak használatát illetően. A testület arról már korábban nyilatkozott ugyan, hogy az a pilóta, akinek az autóján intermediate, vagy esős pályára tervezett gumiabroncsok vannak, az egyáltalán nem használhatja a rendszert, de ezúttal a versenyigazgató, Charlie Whiting további szigorítást látott indokoltnak. Tájékoztatása szerint az iménti gumiabroncsok használatával összefüggő megszorítás a szabadedzések és az időmérő ideje alatt is hatályba lép.

A tegnapi napon a csapatvezetői megbeszélésen megszületett döntés kapcsán ezúton is meg kívánom erősíteni, hogy a Technikai Szabályzat 3.18-as cikkelyében szereplő, a pilóta által állítható aerodinamikai elemet nem lehet sem a szabadedzéseken, sem pedig az időmérőn használni abban az esetben, ha az adott versenyautón intermediate, vagy esős aszfaltra való gumiabroncsok vannak.” – szerepelt Charlie Whiting közleményében.

Abban az esetben pedig, ha a tiltás ellenére valamelyik pilóta mégis él az állítható aerodinamikai elemek nyújtotta lehetőséggel, miközben intermediate vagy esős gumikat használ, az véteni fog a Technikai Szabályzat 2.3-as cikkelye ellen, vagyis veszélyes konstrukció használata miatt büntetésre számíthat.” – pontosított a versenyigazgató.

Az FIA által bevezetett ismételt szigorításra azért volt szükség, mert a vizes aszfalton amúgy is rosszabb az autók tapadása, és ha ez egy laposabb szárnyállással, vagyis alacsonyabb leszorító erőt előállító aerodinamikai elem használatával párosul, könnyedén balesetveszélyes helyzet alakulhat ki.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Technikai követelmények (Ausztrál Nagydíj, 2011)
Technikai követelmények: Ausztrál Nagydíj (2011)

A 2011-es Formula-1-es világbajnokság nyitófutamát eredetileg Bahreinben rendezték volna meg, de az elmúlt időszakban a térségben eluralkodott belviszályok miatt úgy...

A rajt előtti pillanatok (Ausztrál Nagydíj, 2010.03.28)
Véglegesítették a melbourne-i előzési zónát

A 2011-es szezonra bevezetett, a pilóta által menetközben állítható hátsó légterelő szárny használatával kapcsolatban az FIA előzetesen 600m-es előzési zónát...

Mark Webber (Red Bull Racing, Barcelona teszt, 2011.03.08)
Webber tiltólistára tenné az állítható hátsó szárnyat

Az izgalmas és látványos előzések elősegítésének reményében bevezetett technikai szabálymódosítások – mint például a KERS visszatérése, vagy a pilóta által...

Close