Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Teszttel erősít a Williams az Angol Nagydíjra | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Teszttel erősít a Williams az Angol Nagydíjra

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.06.30. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,381
Williams FW33 orrkúp (AT&T Williams, Barcelona teszt, 2011.03.09)

Módosított diffúzort és új első légterelő szárnyat fog tesztelni a Williams csapat Kemble repterén. © AT&T Williams

A Williams alakulat idei évkezdete nem éppen az előzetes elvárások szerint alakult. A futamok előrehaladtával azonban számos fejlesztéssel próbálkoztak több-kevesebb sikerrel a jobb eredmények elérésének reményében, de a dobogós helyezésekért folytatott küzdelmekbe még nem igazán képesek beleszólni. A grove-i csapat technikai vezetőjének, Sam Michael legutóbbi interjújából azonban kiderült, hogy a tesztcsapat hamarosan ún. egyenesvonalú tesztet fog végrehajtani, még az Angol Nagydíjat megelőzően.

Mint ismeretes, a Formula-1 szabályrendszere nem teszi lehetővé az évekkel ezelőtt még megszokottnak mondott teszteléseket, ezért a csapatoknak minden rendelkezésükre álló eszközt meg kell ragadni ahhoz, hogy ezen tilalomból eredő hiányosságokat valamiképpen pótolni tudják. A számítógépes áramlástan (CFD) és a szélcsatornában elvégezhető vizsgálatok mellett (bár ez utóbbi használata is meglehetősen szabályozott) ún. egyenesvonalú tesztek elvégzésére nyílik még lehetősége a csapatoknak.

Ez utóbbi eszközzel élve fog hamarosan kivonulni a Williams alakulat tesztcsapata az Angliában található Kemble repterére. Az elmúlt hétvégén megrendezett Európa Nagydíjon az angol alakulat módosított hátsó légterelő szárnnyal, továbbfejlesztett első fékekkel és a diffúzor átalakításával is próbálkozott. Sam Michael elmondása szerint az előttük álló teszten az FW33-as konstrukció első légterelő szárnya mellett a kipufogógázzal „fújt” diffúzorok betiltása miatt a padlólemez hátsó meghosszabbításában lévő diffúzor lesz majd terítéken.

Az elvégzendő feladatok meglehetősen komplex vizsgálatokat kívánnak majd, hiszen figyelembe kell venniük az FIA motorvezérlést érintő szigorítását is. Mindazonáltal, hogy az egyenesvonalú tesztekre szánt feladatok kissé korlátozott módon végezhetőek el, nem tartom elképzelhetetlennek, hogy egy-két motorvezérlési karakterisztikát is próbára kell majd tenniük, ha már csak a diffúzort érintő kötelező módosítást vesszük figyelembe.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Renault motor (Red Bull Racing, Barcelona teszt, 2011.02.19)
A Red Bull Racing 2013-tól is számít a Renault-ra

A Red Bull Racing és a csapat motorbeszállítója, a Renault között 2007 óta van szoros együttműködés, amikor az energiaitalosok RB3-as...

Első légterelő szárny (McLaren Mercedes, Európa Nagydíj, 2011)
McLaren Mercedes MP4-26: Rugalmas első légterelő szárny (+Videó)

A 2011-es Formula-1-es világbajnoki szezon nyolcadik fordulójaként megrendezett Európa Nagydíjon a McLaren csapata egy újabb aerodinamikai fejlesztéssel állt elő. Mindamellett,...

Kipufogó (Toro Rosso, Európa Nagydíj, 2011)
Toro Rosso Ferrari STR6: Továbbfejlesztett kipufogórendszer

A 2011-es Formula-1-es világbajnoki szezon nyolcadik fordulójaként megrendezett Európa Nagydíj előtt a Toro Rosso mérnökgárdája jó néhány kisebb-nagyobb módosítást végzett...

Close