Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Teszttel egybekötött verseny következik a Pirelli számára | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Teszttel egybekötött verseny következik a Pirelli számára

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.11.10. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,143
Az F1 hivatalos gumibeszállítója (Pirelli, Török Nagydíj, 2011.05.05)

Új típusú lágy gumikeveréket tehetnek próbára a csapatok a 2011-es szezon utolsó előtti állomásán. © Pirelli

A 2011-es szezon utolsó két megmérettetésén, az Abu Dhabi Nagydíjon és az azt követő Brazil Nagydíjon a „megszokottnak” is mondható közepes- (elsődleges) és lágy (opcionális) gumitípusok párosításával próbálkozhatnak majd a csapatok, mint ahogyan azt a Pirelli által kiadott korábbi közleményből már megtudhattuk.

Az Abu Dhabiban zajló eseménysorozat különlegessége, hogy a verseny naplementében veszi kezdetét, majd azt követően pedig az éjszakai órákban ér véget. Ez egyúttal azt is eredményezi, hogy a pálya aszfaltjának hőmérsékletét nem lehet egyértelműen előre meghatározni, ami pedig mindenképpen kihatással van a gumiabroncsok teljesítményére is.

A sivatagi helyszínhez mérten a pálya felülete a hétvége kezdetén meglehetősen poros, ami a szabadedzések és az időmérő lebonyolításával a verseny idejére javulhat. A feltételes mód egyáltalán nem véletlen, hiszen az a por, amit a körözgetések során az autók letakarítanak, az éjszakai szél valamilyen szinten újra felhordja a pálya felületére.

A szabályoknak megfelelően ezúttal is 11 garnitúra sima futófelületű gumiabroncs áll majd a csapatok rendelkezésére, amit 4 szett átmeneti- és 3 szett esős időjárási viszonyokra tervezett gumik egészítenek majd ki.

A hétvégén megrendezésre kerülő Abu Dhabi Nagydíj a gumiabroncsok tekintetében több lesz, mint egy „egyszerű” versenyhétvége. Miután egyéni- és konstruktőri szinten is eldőlt már a világbajnoki cím sorsa, az olasz gyártó kvázi kockázatmentesen tehet próbára új fejlesztésű gumikeverékeket. Miután a csapatok számára meglehetősen korlátozottak a szezon közbeni tesztelési lehetőségek, ezért csakis a nagydíjhétvégék szabadedzései alatt van lehetőség kipróbálni az újításokat. Ez a tény, valamint az előzőekben említett szempont miatt a Yas Marina pályán tovább folytatódik tehát a Pirelli „tesztprogramja”.

Miután a két héttel ezelőtt lebonyolított, a Formula-1 történelmében először megrendezett Indiai Nagydíjon a csapatok kipróbálhatták a Pirelli új fejlesztésű kemény gumijait, az Abu Dhabi Nagydíj hétvégéjén már az új típusú lágy keverékeket is próbára tehetik majd a pilóták.

A Pirelli számára az idei szezon egyértelműen a tanulás- és a tapasztalatszerzés időszakát jelenti, illetve jelentette, éppen ezért érthető, hogy a minél jobb megfelelés érdekében a 2012-es évre javulást szeretnének realizálni. Az olasz cég sportigazgatója, Paul Hembery elárulta, hogy nem is igazán a gumiabroncsok teljesítményén kívánnak jelentősen változtatni, hanem további három új keveréket szeretnének majd rendszeresíteni annak reményében, hogy biztosítani tudják majd az izgalmas versenyeket.

Ennek segítségéül a csapatok az Abu Dhabi Nagydíjat követő napokban tesztelésen vehetnek majd részt, ahol nemcsak az újonc pilóták számára adatik meg a lehetőség arra, hogy kipróbálják magukat egy Formula-1-es autó volánja mögött, hanem a Pirelli és a csapatok is további tapasztalatokat szerezhetnek majd a módosított specifikációk szerint összeállított gumikeverékekről. Az igazat megvallva azonban az új típusú papucsok próbatétele és azok tesztelése során begyűjtött adatok elemzése és kiértékelése korántsem lesz olyan egyszerű az ezzel foglalkozó mérnökök számára, hiszen ahogyan az a fentiekben is említésre került, az autók volánja mögött túlnyomórészt F1-es berkekben még tapasztalatlannak számító pályakezdők foglalnak majd helyet, akik minden bizonnyal nem fognak majd olyan szintű visszajelzéseket adni a szakembereknek, mint az adott esetben egy vérbeli Formula-1-es pilótától elvárható.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Előzési zóna (Abu Dhabi Nagydíj, 2011)
Újra két ponton lesz aktiválható a DRS

A Formula-1 első Indiai Nagydíját követően a száguldó cirkusz mezőnye az Egyesült Arab Emirátusokba látogat el, hogy teljesítse a 2011-es...

Kormánykerék (McLaren Mercedes, Német Nagydíj, 2011)
A folyadékadagoló rendszer ismertetése

Egyáltalán nem meglepő, hogy a Formula-1 kapcsán a pilóták megfelelő fizikai erőnlétének biztosítása mellett a kiszáradás elleni védekezés is egyre...

Pálya animáció (Abu Dhabi Nagydíj, 2011)
Pálya animáció: Abu Dhabi Nagydíj, 2011 (Videó)

Az Abu Dhabi Nagydíjon az óramutató járásával ellentétes irányban összesen 55 kört, vagyis valamivel több mint 305km-es versenytávot kell teljesíteni...

Close