Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Teljesítményjavulásra számíthat a Ferrari a Shelltől | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Teljesítményjavulásra számíthat a Ferrari a Shelltől

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2012.05.28. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 2,089
Fernando Alonso (Ferrari, Spanyol Nagydíj, 2012)

A Ferrari egyszerre több fronton is végez fejlesztéseket a jobb eredmények reményében (Fotó: Scuderia Ferrari Marlboro)

A Ferrari számára meglehetősen nagy a nyomás az idei évben, mind a csapatirányítás, mind pedig a szurkolók részéről, miután nem igazán az előzetes elvárások szerint alakultak számukra az eddigi versenyek. Mindamellett, hogy a szezon közben megrendezett mugellói tesztsorozaton pályára vitt fejlesztések úgy tűnik, a spanyol és a monacói versenyeken is segítették a csapatot, a maranellóiak egy cseppet sem lazíthatnak.

Az idei szezonra megépített F2012-es konstrukció aerodinamikai hiányosságainak megoldása mellett az olasz gárda további segítséget kap a csapatot üzemanyaggal ellátó Shelltől is. Miután a Nemzetközi Automobil Szövetség által összeállított szabályzat nem teszi lehetővé a motorok fejlesztését, azok teljesítménybeli javulásuk reményében a Shellnek kulcsfontosságú szerepe van. A Ferrari már a Spanyol Nagydíjon új összetételű üzemanyaggal lépett pályára, amitől a fejlesztésben résztvevő szakemberek becslések szerint 2 lóerővel nagyobb teljesítményt remélnek anélkül, hogy a Ferrari V8-as erőforrás üzemanyag-felhasználásának módját bármilyen módon is befolyásolnák.

Az új összetételű Shell V-Power névre hallgató nedű végleges alkalmazásba vételét több hónapon át tartó vizsgálatok, laboratóriumi elemzések, és nem utolsó sorban FIA-tesztek, és úgynevezett futási próbák előzték meg. A Shell és a Ferrari szakembereinek közös munkájáról van tehát szó, amelynek keretein belül számos paraméter, a teljesítménybeli változás mellett az üzemanyag-fogyasztás és nem utolsó sorban az új összetétel és az üzemanyag égési tulajdonságainak összefüggése is fel lett térképezve.

De mit is jelent az új üzemanyag a Ferrari esetében? Erről természetesen sem a csapat, sem pedig a gyártó nem szolgál pontos információval, ami egy technikai sport esetében teljes mértékben érthető. Általánosságban véve azonban elmondható, hogy az üzemanyag-felhasználásban eszközölt 2%-os megtakarítás hozzávetőlegesen 5 liter üzemanyag-spórolással egyenértékű, ami azt is jelenti egyben, hogy a rajtrácsra felsorakozó versenyautó súlya 5kg-mal kevesebb, amely nagyjából 0.1mp-es időelőnyt jelenthet körönként.

Látható tehát, hogy a Ferrarinál egyszerre több fronton is zajlanak a fejlesztési munkák. De hogy mindez mire lesz majd elegendő a riválisokkal szemben? A válaszra még néhány versenyig várnunk kell…

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)
Teljesítményjavulásra számíthat a Ferrari a Shelltől, 5.0 out of 5 based on 1 rating


Címkék: , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Mark Webber (Red Bull Racing, Monacói Nagydíj, 2012)
Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2012)

A Monacói Nagydíjra kidolgozásra kerülő versenystratégia összeállítása során figyelembe kellett venni, hogy a hercegség utcáin meglehetősen nehéz, csaknem szinte teljesen...

Nico Rosberg (Mercedes, Monacói Nagydíj, 2012)
Mercedeses szakemberrel erősít a Ferrari alakulat

A 2012-es szezon a Ferrari számára nem éppen az előzetes elvárások szerint alakult az eddigi futamok során, bár a Spanyol...

Formula1Tech Blog ajánló (iWiW oldal)
Megnyílt a Formula1Tech Blog Klub az iWiW-en

A mai nappal lehetőség nyílik a Kedves iWiW felhasználók számára, hogy az Általuk használt közösségi oldal segítségével nyomon követhessék a...

Close