Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Teljesítette az FIA töréstesztjeit a HRT 2012-es autója | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Teljesítette az FIA töréstesztjeit a HRT 2012-es autója

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2012.02.26. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,592
Pedro de la Rosa (Hispania Racing Team, Jerez teszt, 2012.02.08)

A Formula-1 spanyol csapata, a HRT immáron pályára viheti a 2012-es autóját, köszönhetően a sikeresen elvégzett FIA törésteszteknek. © Hispania Racing Team

Úgy tűnik, hogy a Hispania Racing Team részéről is kezdenek végre jól alakulni a dolgok. A hónap elején még arról lehetett beszámolni, hogy a csapat még mindig nem viheti pályára a 2012-es évre tervezett konstrukcióját, miután az nem teljesítette maradéktalanul a Nemzetközi Automobil Szövetség által előírt törésteszteket. A legfrissebb információk szerint viszont az alakulat mérnökeinek kemény munkája meghozta a várva várt sikert, amelyet az FIA szigorú dinamikus- és statikus terheléses vizsgálatai során szerzett jó eredmények is igazoltak.

Miután az első törésteszteket követően a szövetség „visszadobta” a HRT karosszériáját, a csapatnak el kellett végeznie jó néhány módosítást az újabb vizsgálatsorozat sikeressége érdekében. A 2012-es évre rendszeresített 17db különböző kötelező vizsgálatból ugyanis 14db sikerrel végződött, viszont két esetben a karosszériaelemek nem megfelelőségét mutatták ki, míg egy vizsgálat elvégzése pedig nem volt kivitelezhető. Az új versenygép alváza megfelelő eredményeket produkált ugyan minden egyes teszt során, viszont a 2012-es Formula-1-es autó bukókerete, és az orrkúp oldalirányú töréstesztje már nem, és az utóbbi probléma miatt pedig a frontális ütközést szimuláló próbát már nem tudták az FIA szakemberei elvégezni.

Az ismételt törésteszt azonban már jó eredménnyel zárult, és a homologizációs folyamatokat követően a vélhetően F112-es névre hallgató konstrukció ott lehet majd a következő héten megrendezésre kerülő barcelonai tesztsorozaton.

Mint ismeretes, az FIA az idei szezonra további szigorítást vezetett be az új autók pályára vitelével kapcsolatban. Ezek szerint ugyanis csakis olyan autóval lehet megkezdeni a szezonnyitó nagydíj előtti teszteléseket, amelyik sikerrel teljesítette az FIA töréstesztjeit. Ez az eljárás a csapatok számára extra kihívást jelentett, hiszen korábban elegendő volt ezen vizsgálatokat a szezon első futamára teljesíteniük.

***

A Nemzetközi Automobil Szövetség által előírt dinamikus- és statikus töréstesztek technikai részletei egy korábbi bejegyzésben kerültek bemutatásra: Technikai ismertető: Törésteszt a Formula-1-ben (+Videó)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Timo Glock (Marussia F1 Team, Barcelona teszt, 2012.02.23)
A McLarent idézi majd a Marussia 2012-es autója

Egyes hírforrások beszámolója alapján a Vodafone McLaren Mercedes alakulattal technikai partnerségben álló Marussia F1 Team 2012-es autója bizonyos tekintetben az...

A CT01 fedélzeti kamerás felvétele Jerezből
A CT01 fedélzeti kamerás felvétele Jerezből (Videó)

Az egykori Team Lotus csapatból Caterham F1 Team alakulattá fejlődött Formula-1-es istálló a 2012-es szezonban a CT01-es konstrukcióval áll majd...

A hátsó felfüggesztés és a KERS akkumulátora (Red Bull Racing, Maláj Nagydíj, 2011.04.10)
Új összetételű akkumulátorok az F1 számára

A londoni székhelyű BAE Systems új összetételű akkumulátorok fejlesztésébe kezdett, amelyeket elsősorban az autósportok résztvevői számára fognak majd gyártani. Az...

Close