Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Szuperlágy és a közepes gumikon indul az idény Melbourne-ben | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Szuperlágy és a közepes gumikon indul az idény Melbourne-ben

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2013.03.10. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,866
Az F1 hivatalos gumibeszállítója (Pirelli, Török Nagydíj, 2011.05.05)

A Pirelli szuperlágy gumijai már az ausztráliai szezonnyitón bizonyíthatnak (Fotó: Pirelli)

A 2013-as szezon első futamán, a Melbourne-ben megrendezésre kerülő Ausztrál Nagydíjon a Pirelli legpuhább keveréke, a szuperlágy gumiabroncs is a csapatok rendelkezésére áll majd. Az idei szezonra a száguldó cirkusz hivatalos gumibeszállítója módosította a tavalyi évben használt gumiabroncsok specifikációinak többségét, amitől a gyártó és a csapatok egyértelmű előrelépéseket remélnek a köridők, és a gumik működési tartományát illetően.

 

A 2012-es szezonhoz hasonlóan a Pirelli az idei évben is négyféle száraz időjárási körülményekre tervezett gumiabronccsal, a kemény-, a közepes keménységű-, a lágy- és a szuperlágy keverékekkel látja majd el a csapatokat az idei szezonban.

 

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon tehát a szuperlágy gumiabroncsok próbatételére kerülhet sor, míg az olasz gyártó a vizes aszfaltra szánt termékei mellett a közepes keménységű gumiabroncsot adja a szuperlágyak mellé. A melbourne-i futamot követően megrendezésre kerülő Maláj Nagydíjon az új színkódnak köszönhetően narancssárga színjelöléssel rendelkező kemény összetételű gumiabroncsok bizonyíthatnak majd a malajziai hőségben, amelyek mellé szintén a közepes keménységű keverékek kerülnek majd be a csapatok garázsaiba.

 

A Pirelli által kiadott közleményből kiderül továbbá, hogy a 2013-as versenynaptárban harmadik helyet elfoglaló Kínai Nagydíjra a lágy összetételű gumiabroncsok mellett a közepes, míg az azt követő Bahreini Nagydíjon pedig a lágy- és a kemény keverékek kerülhetnek majd fel a versenyautókra.

 

Mindamellett, hogy a szezon előtti jerezi- és barcelonai teszteken már kipróbálhatták a csapatok, hogy az új autók miként képesek teljesíteni a Pirelli új, lágyabb összetételű papucsain, a gyártó és a csapatok előzetes előrejelzései szerint az új specifikáció alapján összeállított gumiabroncsok intenzívebb kopására, és hozzávetőlegesen 0.5 másodperces javulásra lehet majd számítani a köridőket illetően az előttünk álló 2013-as szezonban.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Első légterelő szárny (Red Bull, Barcelona teszt, 2013.03.02)
Red Bull Renault RB9: Új első szárny a kerekek aero-jellemzőinek javítására

A Red Bull Racing alakulat a szezon előtti utolsó barcelonai tesztsorozat alkalmával pályára vitt aerodinamikai csomag részeként egy módosított kivitelű...

Kipufogórendszer (Caterham, Jerez teszt, 2013.02.05)
Új aerodinamikai vezető a Caterhamnál

A Caterham csapat nemcsak a CT03-as fejlesztésével igyekszik minél ütőképesebb lenni az idei évben, hanem a technikai gárda tekintetében végzett...

Passzív DRS (Red Bull, Barcelona teszt, 2013.03.01)
Red Bull Renault RB9: Első lépések a passzív DRS-sel

A Red Bull Racing alakulat már a tavalyi évben is alkalmazta a DDRS rendszernek azon változatát, amelynek segítségével úgy voltak...

Close